Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Νέο MITSUBISHI L200

Μετά από 9 χρόνια (και παραγωγή 1.300.000 μονάδων – μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014), το τρέχον Mitsubishi L200 pickup truck ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο νέος διάδοχος του μοντέλου που γιόρτασε πρόσφατα την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στην 85η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης θεωρείται περισσότερο μία νέα γενιά pickup trucks 1Τ παρά “μία από τα ίδια”, καθώς οδηγεί ολόκληρη την κατηγορία σε μία νέα, πιο προηγμένη κατεύθυνση από κάθε άποψη (τεχνολογία κινητήρων, χαμηλές εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική, μείωση βάρους, ενεργητική ασφάλεια, …) βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου που απέπνεε ο προκάτοχός του / εκπρόσωπος της 4ης γενιάς

Πάνω από 4 εκατομμύρια L200s…
 Και ενώ η χρήση των pickup από ιδιώτες είναι αρκετά πρόσφατη τάση στην Ευρώπη, οι αγοραστές του L200 ωφελούνται από την 70χρονη εμπειρία και παρουσία της Mitsubishi Motors/ Μία παρουσία που στηρίχθηκε στην επιτυχία ‘λιτών’ μοντέλων όπως το 1946 Mizushima – το μικρό τρίτροχο truck 0,4 τόνων προϊόν της Mizushima Motor Vehicle Works (της Mitsubishi) – μέχρι τις τέσσερις διαδοχικές γενιές του L200 που συγκεντρώνουν συνολικό όγκο παραγωγής 4.077.000 μονάδων από το 1978 μέχρι το φθινόπωρο του 2014. Σχεδόν 440.000 οχήματα κινούνται ακόμα στην Ευρώπη.

Στρατηγικής Σημασίας
Στρατηγικής σημασίας μοντέλο για τη Mitsubishi Motors Corporation, το L200 (“Triton” ή “Strada” εκτός Ευρώπης), υποστηρίζει ένα τεράστιο βιομηχανικό οικοσύστημα στην Ταϊλάνδη που έχει αναλάβει όλη την παραγωγή από την 3η κιόλας γενιά.

 Το νέο L200 κατασκευάζεται στο “2ο Εργοστάσιο” της Mitsubishi Motors Thailand στο Laem Chabang με στόχο πωλήσεων 200.000 μονάδων/ετησίως (έναντι 130.000 μονάδων του απερχόμενου L200) και προορισμό όλες τις παγκόσμιες αγορές (πλην Ιαπωνίας, ΗΠΑ και Καναδά)

Στην Ευρώπη, όπου οι συνολικές πωλήσεις του απερχόμενου L200 θα αγγίξουν τις ± 220.000 μονάδες μέχρι το τέλος της παραγωγής, το L200 είναι ένας ισχυρός συντελεστής των κερδών της περιοχής. Για το CY2014 – την τελευταία πλήρη χρονιά – 18.371 μονάδες έχουν ήδη πουληθεί (εξαιρουμένης Ρωσίας και Ουκρανίας), δηλ. το 13% του όγκου της Ευρωπαϊκής αγοράς της MMC (34 χώρες).

Μιλώντας τη γλώσσα των αριθμών, ένας μέσος όρος 23.500 L200/χρόνο έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μεταξύ CY2006 και CY2014 – σεβαστό νούμερο λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή εμφάνιση νέων ανταγωνιστών καθώς και τις σημαντικές και μόνιμες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης του 2008 στη βασική αγορά των pickup trucks που είναι οι μικρές επιχειρήσεις.

Στην Ευρώπη – δεύτερη σε πωλήσεις παγκόσμια αγορά του L200 μετά τις χώρες ASEAN – η αγορά pickup truck 1T αντιπροσωπεύει γύρω στις 115.000+ μονάδες / χρόνο ή ± 0.75% επί του συνόλου της Ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι του 0,70% που ήταν το 2005 όταν παρουσιάστηκε η 4η γενιά L200).

Με σημείο αναφοράς το CY14, κύριες αγορές του L200 στην Ευρώπη ήταν αντίστοιχα το Ηνωμένο Βασίλειο (τοπικά # 2 στην κατηγορία), και ακολουθούν η Τουρκία (# 1 τοπικά), η Γαλλία (#5), η Γερμανία (#5) και η Αυστρία (# 2).


Εντελώς Νέο
Η 5η γενιά του L200 εξελίχθηκε αποκλειστικά από την MMC μέσα σε 28 μήνες. Εκφράζει την τελευταία εκδοχή της φιλοσοφίας Sport Utility Truck, που παρουσιάστηκε το 2005 από το προηγούμενο L200, προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς διαφοροποιούμενες ανάγκες των παγκόσμιων πελατών pickup truck για στυλ, άνεση, οδηγησιμότητα, εξοπλισμό και αντοχή.

Επιπλέον, για το νέο L200 οι μηχανικοί στόχευσαν στις χαμηλότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις – συγκεκριμένα, μείωση εκπομπών CO2 από 199 g/km που ήταν οι ελάχιστες* για το απερχόμενο L200 σε 169 g/km μίνιμουμ** για το νέο L200 (έναντι 180 - 265 g/km του ανταγωνισμού).

Σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, η Mitsubishi Motors Corporation υιοθετεί μία φιλοσοφία ευρέως φάσματος ως προς την εταιρική ευθύνη όπου το L200 είναι ένα άριστο παράδειγμα βιώσιμης προσέγγισης: αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για την MMC είναι να μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της οχήματα με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας ή πιθανών φορολογικών πλεονεκτημάτων.

* 199 - 234 g/km
** 169 - 193 g/km

Περιληπτικά
 Νέο σπορτίφ στυλ, που διατηρεί την εκφραστική σχεδίαση “J-Line” – σήμα κατατεθέν του απερχόμενου L200 (στο Double Cab) με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 CD και βάρος σε λογικά πλαίσια για μία άριστη αναλογία ισχύος / βάρους.

 Αυξημένη ευρυχωρία σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (και με τον μικρότερο κύκλο στροφής 5,9 m στην κατηγορία) και ανταγωνιστικό μήκος καρότσας .

Σημαντική αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας σε συνδυασμό με καλύτερη θέση καθισμάτων και οδήγησης, βελτιωμένη οδηγική άνεση, βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH) κλπ....για ανώτερα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι. Πρόσθετη άνεση διπλών θυρών (δηλ. 4 πόρτες) στο Club Cab.

 Νέος κινητήρας 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel – έκδοση μεγαλύτερου κυβισμού των κινητήρων 4N13 (ASX και Lancer) και κινητήρια σύνολα 4N14 (Outlander), που επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 από 199 g/km του απερχόμενου L200 στα 169 g/km για το νέο L200 (έναντι 190 - 250 g/km του ανταγωνισμού).

 Νέο 6 M/T (και νέο 5 A/T) για βελτιωμένες επιδόσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης.

 Αυξημένη αντοχή λόγω σχεδίασης – χάρη στο ισχυρότερο αμάξωμα και το πλαίσιο μέχρι και τους κινητήρες μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης (διαστήματα αλλαγής λαδιού από 15.000 km, τώρα 20.000 km, service προηγούμενου κιβωτίου Α/Τα από 80.000 km, τώρα κιβώτιο Α/Τ χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, λεπτομερής αντιδιαβρωτική προστασία…)

 Βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια:
o Super Select 4WD II (με κοντό διαφορικό) παραμένει με ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου.
o 7% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου
o Βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης
o Προσθήκη συστημάτων Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist.
o Προβολείς HID (με ενσωματωμένη λειτουργία φώτων ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα το χειμώνα ή κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

 Βελτιωμένη παθητική ασφάλεια (ενισχυμένη πατενταρισμένη δομή RISE της MMC, αερόσακος γονάτων οδηγού,)

 Νέα χαρακτηριστικά, περιλαμβάνουν (διαθεσιμότητα ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):
o Κάμερα οπισθοπορείας
o Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα
o Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας
o Διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού A/C
o Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι
o Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη απόσταση και κλίση
o Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting
o Θύρα USB
o Κλπ...

Αθλητικό στυλ
Όταν η Mitsubishi Motors παρουσίασε την 4η σειρά L200 το 2005, όλοι παρατήρησαν ότι ήταν ένα σκληροτράχηλο, ανθεκτικό και ικανό pickup ενός τόνου με σπορτίφ εξωτερική σχεδίαση που θύμιζε περισσότερο SUV...

... Το στυλ ήταν το πρώτο στοιχείο της φιλοσοφίας “Sport Utility Truck” που εισήγαγε αυτό το μοντέλο στην αγορά, με καμπίνα εμπνευσμένη από το επιβλητικό αγωνιστικό Pajero/Montero Evolution cross country, καρότσα ενσωματωμένη στο συνολικό σχήμα και το τολμηρό σήμα κατατεθέν “J-Line” που χωρίζει την καμπίνα και την καρότσα του μοντέλου Double Cab. Με λίγα λόγια, κάθε άλλο παρά ένα παραδοσιακό, τετραγωνισμένο Pickup .



Από τότε οι απαιτήσεις της αγοράς άλλαξαν, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην εμφάνιση. Παράλληλα το τμήμα MMC Engineering έπρεπε να δουλέψει και πάνω στην αεροδυναμική πετυχαίνοντας έναν συντελεστή Cd μόλις 0.40 (από 0.46 του προηγούμενου L200) διατηρώντας το βάρος σε λογικά πλαίσια για άριστη αναλογία ισχύος / βάρους (10.36 kg/ps*) και βελτιστοποιημένο χώρο, όλα στο πλαίσιο του στόχου της Mitsubishi για οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.
*Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T

Διατηρώντας το θέμα της ενοποιημένης καμπίνας / καρότσας, η 5η σειρά L200 αποστασιοποιείται από τα απαλά, στρογγυλοποιημένα σχήματα του προηγούμενου μοντέλου, υιοθετώντας πιο σοφιστικέ, ανάγλυφες επιφάνειες: Ένα μυώδες και δυναμικό στυλ που είδαμε για πρώτη φορά στο Concept GR-HEV το 2013, το οποίο παραπέμπει σε γραμμωμένο σώμα αθλητή με τη J-Line να δημιουργεί οπτικό ενδιαφέρον αλλά και μία αίσθηση κίνησης στα μοντέλα Double Cab.

Η αίσθηση πλήρους σχεδιαστικής ενσωμάτωσης & ενότητας τονίζεται από το μειωμένο ενδιάμεσο χώρο μεταξύ της καμπίνας και της καρότσας σε όλους τους τύπους αμαξώματος του L200 καθώς και τη νέα χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πίσω πόρτα και την καρότσα, ενώ στο Double Cab – τη best seller έκδοση του L200 στην Ευρώπη – μία προσεκτική επανασχεδίαση της J-Line συνέβαλε επίσης σε μία πιο ισορροπημένη εμφάνιση. Μπροστά, παρατηρούμε το ίδιο εκφραστικό θέμα σε μία καλαίσθητη σύνθεση άριστα προσαρμοσμένων γραμμών με έμφαση στο πλάτος και τη χρηστικότητα, από τις στυλιστικές γραμμές που ρέουν ομαλά από το λογότυπο της μάσκας μέχρι τους ισχυρούς προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας και προβολείς B-Xenon) και τους θηριώδεις προφυλακτήρες που δηλώνουν αντοχή και προστασία.
Η καρότσα είναι επίσης άριστα διαμορφωμένη – ανάλογα με το στυλ του αμαξώματος - χωρίς θυσίες στο ωφέλιμο φορτίο, χάρη σε ένα υψηλότερο πάνω άκρο. Η συνολική αίσθηση δυναμισμού επιτείνεται από το σχήμα της πίσω πόρτας, την τρισδιάστατη εντύπωση των πίσω φώτων που αγκαλιάζουν το αμάξωμα ή τον (προαιρετικό) προφυλακτήρα να μοιάζει λαξευμένος σε συμπαγές μέταλλο.

Απηχώντας το 2013 Concept GR-HEV που έδωσε μία πρώτη γεύση από την εμφάνιση του νέου L200, ένα κομψό πλήρες hard top θα προσφέρεται στο πλαίσιο της γκάμας γνήσιου εξοπλισμού της MMC.

Έξυπνη χρηστικότητα
Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, όλες οι εκδόσεις του νέου L200 διαθέτουν ελαχιστοποιημένο μεταξόνιο προσφέροντας ένα μήκος εσωτερικού από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, χωρίς θυσίες στο ωφέλιμο φορτίο της καρότσας. Αυτό ισχύει κυρίως στην έκδοση Double Cab όπου η J-Line σύνδεση καμπίνας / καρότσας προσφέρει άφθονη ευρυχωρία και πλούσιο χώρο φόρτωσης με μόλις 2 εκατοστά αύξηση στο συνολικό μήκος (βλέπε παρακάτω τεχνικές προδιαγραφές).


Το νέο L200 παραμένει στην ‘κατηγορία 5 m’ (5.205 mm για το Double Cab), κάτι που βοηθά στο παρκάρισμα, στους ελιγμούς (έχοντας ακόμα τη μικρότερη ακτίνα στροφής στην κατηγορία – 5,9 m) και βάρος, ενώ το τελευταίο είναι ζωτικής παράγοντας για την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2.. Όλα αυτά μεταφράζονται σε χαμηλό λειτουργικό κόστος για ανεξάρτητους επαγγελματίες ή μικρές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί της MMC πέτυχαν μήκος καρότσας (1.520 mm) που ισοδυναμεί με το 29,2% του συνολικού μήκους, δηλ. παρόμοιο με του ανταγωνισμού*, που περιλαμβάνει μακρύτερα οχήματα.
*28,5% - 29,6%

Η καρότσα έγινε επίσης πιο βαθιά (μέχρι 475 mm για το νέο L200 έναντι 460 mm του προηγούμενου).

Η έξυπνη σχεδίαση της δομής του αμαξώματος (εκτενής χρήση ατσάλινων φύλων υψηλής αντοχής*, ισχυρότερο πλαίσιο, κλπ,...) διατήρησε το βάρος σε λογικά όρια (μόνο 1.875 kg για το Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) βελτιώνοντας την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 kg το μέγιστο (ανάλογα με το μοντέλο), τη συνολική ακαμψία, την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH.
*21 % των φύλλων είναι από ατσάλι κατηγορίας 440 MPa ή παραπάνω, δηλαδή 9 % αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο L200 (στο Double Cab).




Κάτι σημαντικό για όχημα επαγγελματικής ή και ιδιωτικής χρήσης: η χρήση αντιδιαβρωτικών ατσάλινων φύλλων* στην καμπίνα και την καρότσα μαζί με αυξημένη χρήση στεγανοποιητικών θα μειώσει τη φθορά με το πέρασμα του χρόνου πέραν της στάνταρ αντιδιαβρωτικής προστασίας (στάνταρ 12-χρόνια εγγύηση στην Ευρώπη).
* Τα αντιδιαβρωτικά ατσάλινα φύλλα αποτελούν το 62 % του βάρους, δηλαδή αύξηση 12 % συγκριτικά με το προηγούμενο L200 (στο Double Cab).


Προηγμένη αισθητική εσωτερικού
Η ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών της MMC μεγαλούργησε και στο εσωτερικό του νέου L200, παίρνοντας άριστα στην προσβασιμότητα και την άνεση, όπως επίσης και στην ορατότητα, ευρυχωρία και τον εξοπλισμό.

Το νέο L200 το οποίο διατίθεται στην Ευρώπη σε εκδόσεις Double Cab και Club Cab υποδέχεται τους επιβάτες τους με ένα νέο σύστημα ανοίγματος θυρών για το Club Cab με την παρουσίαση διπλών θυρών, δηλ. 4 ανεξάρτητων θυρών. Οι κύριες εμπρός πόρτες ολοκληρώνονται με (μικρότερες & με πίσω μεντεσέ) κρυφές αντίστοιχες πίσω, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτιωμένη είσοδο/ έξοδο για επιβάτες και φορτίο, χωρίς εμπόδιο από οποιαδήποτε κεντρική κολόνα Β.

Στο εσωτερικό, οι πελάτες του L200, ανεξαρτήτως χρήσης, θα εκτιμήσουν τη μεγαλύτερη καμπίνα με την αυξημένη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής και των ώμων μπροστά και των ποδιών πίσω.



Οι πελάτες του L200 θα παρατηρήσουν επίσης σημαντική αλλαγή της θέσης οδήγησης συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο – έχοντας λάβει υπόψη σχόλια των πελατών που μας βοήθησαν να προχωρήσουμε σε μία σειρά εργονομικών βελτιώσεων, όπως:
• Φαρδύτερα & μακρύτερα μαξιλάρια και πλάτες
• Καλύτερη πλευρική στήριξη
• Πιο μαλακό / ελαστικό υλικό μαξιλαριών καθισμάτων
• Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη κλίση και απόσταση
• Ορατό εμπρός άκρο του καπό
• Σχεδίαση κολόνων που περιορίζει τα τυφλά σημεία – εμπρός, πλάι και πίσω.
• Επίπεδα μάκτρα καθαριστήρων που δεν περιορίζουν την ορατότητα



Ο συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων, μαζί με την κορυφαία ακτίνα στροφής - κάτι πολύ πρακτικό για αστικές διαδρομές, καθώς και μία βελτιστοποίηση του λόγου υποπολλαπλασιασμού βελτιώνει την καθημερινότητα των πολυάσχολων επαγγελματιών.

Από σχεδιαστικής απόψεως, στόχος ήταν επίσης η καλύτερη υποστήριξη της φιλοσοφίας “Sport Utility Truck” με έμφαση στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας, της άνεσης και της ασφάλειας, και παράλληλα την παρουσία νέων χαρακτηριστικών (βλέπε παρακάτω τεχνικές προδιαγραφές).



Με οπτικό σημείο αναφοράς το κεντρικό πάνελ, το συμμετρικό σχήμα του νέου ταμπλό οργάνων δίνει μία αίσθηση συνοχής, από τις επενδύσεις θυρών μέχρι την κονσόλα του πατώματος, όλα αναβαθμισμένα με μαύρο & γκρι υλικό ανώτερης ποιότητας. Το μελετημένο, βέλτιστο ύψος, η γωνία του ταμπλό και οι επενδύσεις των θυρών προστίθενται στο ισχυρό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το εσωτερικό του L200.

Στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης ποιότητας, το νέο L200 χρησιμοποιεί εκτενώς υλικά με πολυτελή εμφάνιση όπως διακοσμητικά πάνελ σε piano black και χρωμιωμένα ένθετα στην κονσόλα του πατώματος, το κεντρικό πάνελ και το διακόπτη των ηλεκτρικών παραθύρων. Η συνολική αίσθηση ποιότητας υπογραμμίζεται από εσωτερικά ένθετα διατεταγμένα σύμφωνα με τη φυσική κίνηση του βλέμματος των επιβατών.

Σε εκδόσεις 4-Wheel Drive, ο επιλογέας μετάδοσης – επίσης με φινίρισμα piano-black – αναβαθμίζει τη σχεδιαστική και μηχανολογική υπεροχή του νέου pickup 1t της Mitsubishi Motors. Η υψηλή ακρίβεια των γραφικών των οργάνων του ταμπλό και η επιλογή (ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο) μεταξύ λευκού ή πορτοκαλί φωτισμού ενισχύει αυτή την αίσθηση.

Τα επίπεδα άνεσης για τους χρήστες του L200 στη δύσκολη επαγγελματική καθημερινότητα αυξήθηκαν χάρη στην εκτενή δομική σχεδιαστική ανάλυση που διεξήγαγε η MMC Engineering. Η έρευνα απέδωσε – μεταξύ άλλων – μία 7% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς και της ευστάθειας. Τα χαρακτηριστικά NVH και οι κραδασμοί μειώθηκαν διαμορφώνοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον στην καμπίνα.

Σε συνδυασμό με την αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, η στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών υπόσχεται ένα ακόμα πιο αθόρυβο και άνετο εσωτερικό .

Τελευταίο αλλά σημαντικό, οι πελάτες του L200 μπορούν τώρα να απολαύσουν πολυάριθμα νέα χαρακτηριστικά, όπως :
• Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon),
• Κάμερα οπισθοπορείας,
• Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα,
• Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας,
• Διζωνικό αυτόματο A/C,
• Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles),
• Κολόνα τιμονιού με ρύθμιση κλίσης και απόστασης,
• Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting,
• Θύρα USB


Ενεργητική και Παθητική ασφάλεια
Βασισμένη για μία ακόμα φορά στην αρχιτεκτονική ξεχωριστού πλαισίου από το αμάξωμα που απαιτείται για ένα ‘heavy duty’ pickup truck (ωφέλιμο φορτίο, ρυμούλκηση...), η 5η σειρά L200 βελτιώθηκε αναμφισβήτητα από τον προκάτοχό της με ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο.


Πολύ ανθεκτική, αυτή η στιβαρή δομή σχεδιάστηκε επίσης με γνώμονα την ασφάλεια – εμπρός δομή για καλύτερη απόσβεση ενέργειας σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, πιο εξελιγμένο πατενταρισμένο σύστημα ασφάλειας RISE* της MMC με κλωβό επιβατών πολύ ανθεκτικό στην παραμόρφωση, εμπρός πλαϊνές ενισχυμένες προεκτάσεις πλαισίου και ενισχυμένο εγκάρσιο στοιχείο για καλύτερη συμπεριφορά στις συγκρούσεις,...

Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του L200 αυξάνεται με την υιοθέτηση αρκετών νέων χαρακτηριστικών, όπως :
• Αερόσακος γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα
• Σύστημα Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας - Lane Departure Warning system,
• Σύστημα Υποβοήθησης Ευστάθειας Τρέιλερ - Trailer Stability Assist system:


• Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Επικλινή Επιφάνεια - Hill Start Assist system,
• Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα τα μεγάλα διαστήματα του χειμώνα ή στη νυχτερινή οδήγηση.

Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας προστίθενται στα Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS w/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, κλπ...


*“Reinforced Impact Safety Evolution”: Σύστημα της MMC που βελτιώνει σημαντικά τα αποθέματα ασφάλειας σε μία σύγκρουση πολλαπλών κατευθύνσεων, διαχέοντας τα φορτία ενέργειας κατά τη διάρκεια πλευρικών και οπίσθιων συγκρούσεων και ελέγχοντας την παραμόρφωση για βελτίωση της προστασίας επιβατών .


On & Off-road
Ένα πολλαπλών χρήσεων pickup truck 1t όπως το L200 θα λειτουργεί σε όλα τα εδάφη με ίδιες απαιτήσεις σε δυναμική απόδοση, άνεση και ασφάλεια. Όπως έχουμε ήδη συζητήσει, το νέο πλαίσιο είναι το σημείο εκκίνησης και η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία επιτρέπει στην ανάρτηση να διατηρεί τον έλεγχο και την ευστάθεια χωρίς μειονεκτήματα.

Από εκεί, δίνοντας προτεραιότητα στην αντοχή και την αξιοπιστία, το νέο L200 διατηρεί τη γενική διάταξη του προκατόχου του, όπως διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω, που υπαγορεύονται από τις heavy duty απαιτήσεις.

Στις εκδόσεις 2WD και 4WD, τα νέας σχεδίασης φύλλα σούστας έχουν επανατοποθετηθεί ενώ το μήκος τους έχει αυξηθεί. Αναφορικά με την εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές θα προσφέρουν καλύτερη άνεση στο δρόμο και βελτιωμένη ευστάθεια εκτός δρόμου.


Επομένως,
• Η εμπρός αντιστρεπτική δοκός έχει αναβαθμιστεί,
• Οι συντελεστές ελατηρίων (εμπρός & πίσω) καθώς και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αποσβεστήρων έχουν βελτιστοποιηθεί ,
• Έχουν υιοθετηθεί μεγαλύτερες βάσεις αμαξώματος,
• Ο μικρότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας μειώνει την προσπάθεια του οδηγού
• Η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί, κυρίως για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού (feedback) και επομένως βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ευστάθεια,
• Το σύστημα πέδησης έχει αναβαθμιστεί με μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ και μειωμένη απαιτούμενη δύναμη πέδησης .

Όλες αυτές οι βελτιώσεις είναι εξίσου αποτελεσματικές στο δρόμο και εκτός δρόμου όπου του νέο L200 εξακολουθεί να διαθέτει το ατού του προκατόχου του: “Super Select 4WD II” – το σύστημα κατ’ επιλογή 4WD της MMC με κοντό διαφορικό*, που πλέον ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην κάτω κονσόλα. Επιπλέον, επιλέχθηκε κατανομή ροπής 40:60 για καλύτερο έλεγχο.


* Ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο, διατίθεται επίσης ένα αναβαθμισμένο σύστημα part-time 4WD Easy Select .

Έχοντας εξελιχθεί αρχικά για το Pajero/Montero/Shogun, το σύστημα Mitsubishi Motors Super Select (τώρα “Super Select 4WD-II”) επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

Το ατού του Super Select έγκειται στη θέση “4H” Full Time 4WD. Ακόμα και σήμερα παραμένει σπάνια επιλογή στην κατηγορία, κυρίως σε συνδυασμό με το κοντό διαφορικό, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα (εντός νόμιμων ορίων) και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα.

Στην περίπτωση ενός pickup truck όπως το L200, το Super Select 4WD II βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένος δρόμους μέχρι ολισθηρούς χωματόδρομους.


Αντίθετα με μερικά συστήματα του ανταγωνισμού, το Super Select εφοδιάζεται επίσης με κοντό διαφορικό (“4LLc”) για γνήσια off-road οδήγηση, ενώ ένα σύστημα κλειδώματος πίσω διαφορικού διατίθεται επίσης για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο), αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου επιδόσεις του οχήματος, στις οποίες συνεισφέρει και το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 mm.


MIVEC Diesel
Η Mitsubishi Motors Corporation θεωρεί εταιρική ευθύνη της την παραγωγή οχημάτων με τις χαμηλότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας ή μοντέλου.
Γι’ αυτό και η πρωτοποριακή εξέλιξη ηλεκτρικών (EV) και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV). Γι’ αυτό και οι σημαντικές προσπάθειες που διεξάγονται στους τομείς της αεροδυναμικής και της εξοικονόμησης βάρους. Γι’ αυτό και μία εντελώς νέα οικογένεια MIVEC Diesel κινητήρων, με πιο πρόσφατο ‘αποδέκτη’ το νέο L200 με την τελευταία έκδοση “4N15” 2.4 L.
Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2010 και τώρα διαθέσιμος στην Ευρώπη με τα ASX, Lancer και Outlander, ο “4N1” – προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – είναι το όνομα μας υπέρ αποδοτικής οικογένειας κινητήρων Diesel από αλουμίνιο, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης στη βιομηχανία (15.5:1 για το L200 2.4 L).

Από την άλλη, η τόσο χαμηλή αναλογία συμπίεσης έκανε εφικτή την ανάπτυξη ενός αλουμινένιου μπλοκ κινητήρα και τη χρήση λοιπών ελαφρών υλικών που πέτυχαν σημαντική μείωση βάρους, βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH και συνολική απόδοση. Μεγάλη συμβολή είχε και η χρήση μιας εισαγωγής με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων “MIVEC” της MMC, ένας υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας και οι τεχνολογίες Auto Stop & Go (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο για το δεύτερο).

Για την καλύτερη λειτουργία αυτού του νέου, πολύ αποδοτικου κινητήρα MIVEC Diesel, η MMC δημιούργησε δύο νέα κιβώτια βαρέως τύπου για την 5η γενιά του L200:
• 6-τάχυτο μηχανικό: εντελώς νέο που εξελίχθηκε για να συμβάλλει στη βελτίωση των κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, προσφέροντας μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα, μειώνοντας παράλληλα τους θορύβους και του κραδασμούς.
• 5-τάχυτο αυτόματο με/”Sport” σειριακό πρόγραμμα: η τέλεια ισορροπία επιδόσεων, βάρους και κόστους, πρόκειται για μία εξελιγμένη έκδοση του A/T που χρησιμοποιείται επίσης στο Pajero/Montero/Shogun με στόχο τη μείωση των απαιτήσεων συντήρησης και τη βελτίωση της οδηγησιμότητας (νέα, χαμηλού ιξώδους υγρό ATF βελτιώνει την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνει την αντίσταση για καλύτερη οικονομία καυσίμου και αυξάνει την αντοχή).

Γενικά, προσφέροντας υψηλή ροπή για βέλτιστες επιδόσεις, ο 4N15 εξυπηρετεί άριστα τον περιβαλλοντικό στόχο της MMC για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ε.Ε. πέφτοντας από τα 199 g/km (κατ ελάχιστο*) για το απερχόμενο L200 στα 169 g/km μίνιμουμ για το νέο L200 (έναντι 180 - 265 g/km του ανταγωνισμού).
* από 199 έως 234 g/km
Αυτό το επίτευγμα (και οι σχετικές τιμές κατανάλωσης) είναι αξιοσημείωτο αν σκεφθούμε ότι το νέο L200 προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο από τον προκάτοχό του, για να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις είτε από τους πελάτες ή τους κανονισμούς, καθώς και βελτιωμένες επιδόσεις heavy-duty (μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης τώρα 3.100 kg κ.α.)...

... Και ενώ η συνολική φιλοσοφία είναι γνωστή σε όλη τη βιομηχανία (pickup truck ενός τόνου με ξεχωριστό αμάξωμα και πλαίσιο), οι προσπάθειες της MMC στους τομείς κινητήρων, αεροδυναμικής, ελαφρών/ανθεκτικών υλικών, οικονομίας βάρους* και διάταξης χώρων πραγματικά απέδωσαν, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο σε αυτή την κατηγορία, ακολουθώντας την τάση που παρατηρείται στις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς.

*1.875 kg μέγιστο για το νέο L200 έναντι 1.950 – 2.400 kg μέγιστο για τον ανταγωνισμό.


Λειτουργικό κόστος
Για χρήστες pickup truck ενός τόνου, συχνά μικρές ανεξάρτητες επιχειρήσεις, το λειτουργικό κόστος είναι μεγάλης σημασίας.

Ακολουθεί μία σειρά μέτρων που ενσωματώθηκαν από το πρώτο στάδιο εξέλιξης του νέου L200, όπως:

• Βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και κορυφαίες εκπομπές CO2 (cf supra)
• Διαστήματα αλλαγής λαδιού: από 15.000 km (προηγούμενο L200) σε 20.000 km (νέο L200)
• Έλεγχος διακένου βαλβίδων: από 30.000 km σε 60.000 km
• Αλλαγή ψυκτικού κινητήρα: από 60.000 km σε180.000 η km
• Καδένα χρονισμού χωρίς απαιτήσεις συντήρησης,
• Service αυτόματου κιβωτίου (Α/Τ): από 80.000 km, τώρα χωρίς απαιτήσεις συντήρησης,
• 62 % του βάρους προέρχεται από αντιδιαβρωτικά ατσάλινα φύλλα - 12 % αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (Double Cab),
• Πιο εκτεταμένη χρήση στεγανοποιητικών υλικών,
• Κλπ...