Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Ψηλά τα ελληνικά χρώματα στην Ανάβαση Trento Bondone

Ψηλά τα ελληνικά χρώματα στην Ανάβαση Trento Bondone
Ψηλά τα ελληνικά χρώματα στην Ανάβαση Trento Bondone
Η βελτίωση είναι το διαρκές ζητούμενο σε οποιονδήποτε τομέα της ζωής και οι αγώνες αυτοκινήτου δε θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση. Σε αυτό το πλαίσιο, δύο Έλληνες οδηγοί, που συμμετέχουν κυρίως σε αγώνες Αναβάσεων, ο Μάριος Ξανθάκος και ο Νίκος Πλέσσας, ταξίδεψαν στην Ιταλία για να λάβουν μέρος σε μια από τις πιο γνωστές και απαιτητικές αναβάσεις της Ευρώπης, την Ανάβαση Trento Bondone, που πραγματοποιήθηκε για 65η φορά κατά το τριήμερο 3-5 Ιουλίου 2015, προσμετρά στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων, καθώς και στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων.


Πρόκειται για μία από τις αναβάσεις-θρύλους στην Ευρώπη, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας, με πολλές και εντυπωσιακές συμμετοχές. Η Ανάβαση Trento Bondone φημίζεται και για το μεγάλο βαθμό δυσκολίας της, στοιχείο που αποδεικνύεται και από το γιγαντιαίο μήκος των 17,3 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που οι οδηγοί καλούνται να αγωνιστούν δίχως τη βοήθεια σημειώσεων. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης, πως η υψομετρική διαφορά από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό είναι 1350 μέτρα, με το τοπίο να θυμίζει Άλπεις, αφού άλλωστε η τοποθεσία της ανάβασης βρίσκεται στη Βόρεια Ιταλία, κοντά στη σύνορα με την Αυστρία.

Οι δύο Έλληνες οδηγοί και οι ομάδες τους, τα κατάφεραν περίφημα στον αγώνα, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το επίπεδο των Ελλήνων αγωνιζόμενων, στο υψηλότερο μάλιστα επίπεδο. Ο Μάριος Ξανθάκος, είναι πλέον γνωστός και άκρως υπολογίσιμος, για τους γείτονες Ιταλούς, αντίπαλος, αφού συμμετέχει στις Ιταλικές Αναβάσεις αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει μεγάλη εμπειρία από αυτές. Αυτό φάνηκε στη φετινή Ανάβαση Trento Bondone όπου συμμετείχε για 6η φορά, στην οποία οδήγησε ένα Peugeot 207 S2000, με τα αυτοκόλλητα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος και εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του. Συμμετέχοντας στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία Ε1, που συγκέντρωσε συνολικά 43 συμμετοχές, τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής και στην 3η θέση της Ε1 στα 2000 κ.εκ., που συγκέντρωσε 15 συμμετοχές! Η επίδοση αυτή μάλιστα, θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερη, αν δεν είχε τετ-α-κε στην τελευταία φουρκέτα της διαδρομής που του στέρησε περίπου 10 δευτερόλεπτα. Αναμφίβολα, πρόκειται για έναν οδηγό που διαφημίζει το "προϊόν" που ονομάζεται "Ελληνικός Μηχανοκίνητος Αθλητισμός" με την παρουσία του, στους αγώνες του εξωτερικού.

Το βάπτισμα του πυρός στη δοκιμασία που ονομάζεται "Ανάβαση Trento Bondone" έλαβε και ο Νίκος Πλέσσας. Η εμπειρία του τερματισμού σε έναν τόσο δύσκολο αγώνα είναι από μόνη της πολύ σημαντική, όμως το κερασάκι στην τούρτα ήταν ο τερματισμός στη δεύτερη θέση της κλάσης, για τον Έλληνα οδηγό με το Ford Sierra Cosworth. Βέβαια, η συμμετοχή του Νίκου Πλέσσα είχε τα μικρά της προβλήματα, αφού αρχικά έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα αυτά να παρουσιάσουν υπερθέρμανση μετά το 6ο χιλιόμετρα της διαδρομής, ενώ παράλληλα η πολύ υψηλή θερμοκρασία δημιούργησε και προβλήματα στον κινητήρα του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, η συμμετοχή και ο τερματισμός στο βάθρο μάλιστα της κλάσης, αποτελούν το ιδανικό αποτέλεσμα για τον οδηγό και την ομάδα του, αν σκεφτούμε πως πρόκειται για την -κατά γενική ομολογία- δυσκολότερη ανάβαση του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, που οδήγησε σε πολυάριθμες εγκαταλείψεις.

Πέραν του καθαρά αγωνιστικού μέρους, αξίζει να αναφέρουμε πως ο αγώνας μεταδόθηκε ζωντανά από το κορυφαίο τηλεοπτικό κανάλι "Rai Sport", καθώς επίσης και από δύο δορυφορικά κανάλια, τη στιγμή που υπήρχε Live Streaming και από την επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα. Η προβολή ωστόσο, δεν περιοριζόταν σε αυτά, αφού ο Τεχνικός Έλεγχος πραγματοποιήθηκε στο κέντρο του Trento, με τα 267 αγωνιστικά (αυτοκίνητα και μονοθέσια) που έλαβαν μέρος στον αγώνα να κατευθύνονται εκεί με τη συνοδεία της αστυνομίας, σε μια διαδικασία-γεγονός για όλους τους κατοίκους της περιοχής. Το εύρος της Οργάνωσης είναι πολύ μεγάλο, καθώς εκτείνεται από το καθαρά αγωνιστικό μέρος μέχρι τις παράπλευρες εκδηλώσεις και αριθμεί περί τα 600 άτομα που εμπλέκονται σε αυτήν. Αξίζει να σημειώσουμε, για να γίνει κατανοητή και η διαφορά με τους δικούς μας αγώνες, πως οι θεατές που στον φετινό αγώνα έφτασαν στους 40 χιλιάδες, κατασκηνώνουν από την Πέμπτη πριν τον αγώνα μέσα στη διαδρομή, η οποία περνάει μέσα από 4 χωριά και 3 οικισμούς. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, στη διαδρομή διοργανώθηκαν 5 μεγάλα πάρτι ενώ η όλη εκδήλωση, θυμίζει περισσότερο Φεστιβάλ, παρά αγώνα αυτοκινήτου, υπό τη μορφή που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα.










[OMAE-EΠA]