Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

30 χρόνια BMW all-wheel drive: Από τη BMW 325i “Allrad” μέχρι τη BMW X5 xDrive40e

30 χρόνια BMW all-wheel drive: Από τη BMW 325i “Allrad” μέχρι τη BMW X5 xDrive40e
30 χρόνια BMW all-wheel drive: Από τη BMW 325i “Allrad” μέχρι τη BMW X5 xDrive40e
Η BMW, μία παγκοσμίως επιτυχημένη κατασκευάστρια premium αυτοκινήτων, κατέχει εξαιρετική θέση στην αγορά AWD στην οποία εισήλθε πριν από 30 χρόνια.
Περίπου το ένα στα τρία αυτοκίνητα BMW που πωλούνται σε όλο τον κόσμο εφοδιάζεται τώρα με το ευφυές σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive. Η επιτυχία της BMW σε αυτή την κατηγορία οφείλεται όχι μόνο στα πάντα δημοφιλή μοντέλα BMW X αλλά και σε all-wheel-drive εκδόσεις βασισμένες στις υπόλοιπες σειρές, από τη BMW Σειρά 1 μέχρι τη BMW Σειρά 7. Σε αυτές, μία μεγάλη γκάμα μοντέλων AWD προσφέρεται με ποικίλες εκδόσεις κινητήρων. Ταυτόχρονα, η BMW συνεχίζει να βελτιώνει αυτή την τεχνολογία και να την οδηγεί σε νέες κατευθύνσεις. Προσφέροντας BMW xDrive σε συνδυασμό με υβριδική κίνηση και με μία πλατφόρμα FWD, η BMW έχει αποδείξει κατ’ επανάληψη την πρόοδό της στον τομέα AWD, κάτι που μελλοντικά θα της διασφαλίσει μία περίοπτη θέση σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Σήμερα, η BMW προσφέρει πάνω από 110 μοντέλα – ανεξαρτήτως τύπου κιβωτίου – με BMW xDrive σε 12 διαφορετικές σειρές, καθώς και το plug-in hybrid σπορ μοντέλο BMW i8 και την compact BMW 225xe με ηλεκτρικό σύστημα all-wheel drive.

Από την αρχή: έμφαση στην ελκτική πρόσφυση και τη δυναμική συμπεριφορά.
Η είσοδος της BMW στην αγορά all-wheel-drive έγινε με την αποκάλυψη της BMW 325i “Allrad” στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το 1985. Εξωτερικά, το νέο μοντέλο δεν άφηνε να εννοηθούν οι δυνατότητές του με την πρώτη ματιά, με αποτέλεσμα να ξαφνιάσει ευχάριστα με τις επιδόσεις του στους δημοσιογράφους που το οδήγησαν στην πίστα δοκιμών. Το πρώτο σύστημα BMW all-wheel-drive όχι μόνο βελτίωσε την ελκτική πρόσφυση στην άσφαλτο και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές. «Η νέα BMW είναι ο νέος πρωταθλητής της δυναμικής συμπεριφοράς», ήταν η ετυμηγορία των δοκιμαστών από το Γερμανικό περιοδικό Auto Zeitung λίγο μετά την πρώτη του παρουσίαση.
Σήμερα, το ευφυές σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive προάγει τη δυναμική συμπεριφορά BMW σε νέα επίπεδα. Η τρέχουσα γενιά αυτού του συστήματος ελέγχεται από το Integrated Chassis Management (ICM), που διασφαλίζει ότι το xDrive ανταποκρίνεται πάντα κατάλληλα με τον καλύτερο τρόπο, το νωρίτερο δυνατόν, με βάση την αξιόπιστη ανίχνευση και παρακολούθηση της τρέχουσας οδηγικής κατάστασης. Οι παρεμβάσεις μπορούν να γίνονται είτε αποκλειστικά από το BMW xDrive, ή από το xDrive σε συνδυασμό με τα Dynamic Stability Control (DSC) ή Dynamic Performance Control (DPC). Ο άμεσος και ακριβής έλεγχος της κατανομής κινητήριας ισχύος διασφαλίζει τα συνήθη χαρακτηριστικά συμπεριφοράς BMW ακόμα και σε ένα ακραίο, δυναμικό στρίψιμο.
Το σύστημα all-wheel-drive είναι σεταρισμένο ώστε να συμβαδίζει με την κλασική φιλοσοφία πίσω κίνησης της BMW. Αυτό σημαίνει ότι στα all-wheel-drive μοντέλα, το μεγαλύτερο ποσοστό της κινητήριας ισχύος αποστέλλεται στους πίσω τροχούς, ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης. Με τον τρόπο αυτό, η ακρίβεια διεύθυνσης BMW διατηρείται με σχεδόν μηδενικές αντιδράσεις στο σύστημα διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση. Για βέλτιστη είσοδο στις στροφές και υψηλή ευστάθεια, η τελευταία γενιά του συστήματος BMW xDrive αρχίζει να αυξάνει την ποσότητα ισχύος που στέλνει στους πίσω τροχούς μόλις το όχημα εισέρχεται σε μία στροφή, αυξάνοντας την οδηγική απόλαυση που είναι και συνώνυμη της BMW.

Τεχνολογία BMW all - wheel - drive : συνεχής εξέλιξη από το 1985.
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της BMW 325i “Allrad” του 1985 κατένειμε την κινητήρια ισχύ σε αναλογία 37:63 (%) μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Ανάλογα με τις διαφορές ταχυτήτων των τροχών, ο συνεκτικός συμπλέκτης στο κιβώτιο τετρακίνησης και το πίσω διαφορικό μπορούσαν να προσφέρουν μία σχεδόν άρρηκτη σύνδεση μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, για βελτίωση της ελκτικής πρόσφυσης και της ευστάθειας. Το όνομα αυτού του μοντέλου σύντομα άλλαξε σε BMW 325iX, και από το 1988 προσφερόταν και σε έκδοση “touring” (μέχρι και τη σειρά E46).

1991: BMW 525 iX .
Τρία χρόνια αργότερα, η BMW λανσάρισε έκδοση all-wheel-drive και στη BMW Σειρά 5. Για πρώτη φορά, υπήρχε ηλεκτρονικός έλεγχος κατανομής ισχύος. Το νέο σύστημα περιλάμβανε πολύδισκους συμπλέκτες που επέτρεπαν την αυτόματη και ομαλή μεταβολή της στάνταρ κατανομής ισχύος 36:64 εμπρός πίσω ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Αρχικά, ένας υδραυλικά ελεγχόμενος συμπλέκτης χρησιμοποιούνταν στον πίσω άξονα, αλλά αυτός αργότερα αντικαταστάθηκε από ηλεκτρικά ελεγχόμενη επιλεκτική παρέμβαση πέδησης. Το σύστημα παρακολουθούσε την οδηγική κατάσταση χρησιμοποιώντας σήματα ταχύτητας των τροχών από το ABS, με τη βοήθεια πρόσθετων πληροφοριών για την κατάσταση των φρένων, τις στροφές του κινητήρα και τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού.
Από την πρώτη στιγμή το all-wheel-drive σύστημα της BMW 525iX υπερείχε σημαντικά του ανταγωνισμού. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου προσέφερε μία ταχεία και ακριβή απόκριση, με αποτέλεσμα μία ασφαλή και ουδέτερη συμπεριφορά, ακόμα και σε δύσκολες οδηγικές συνθήκες, όπως σε βρεγμένους δρόμους ή στο χιόνι. Και στη BMW Σειρά 5, τα πρώτα all-wheel-drive μοντέλα προσφέρονταν σε δύο εκδόσεις Sedan και touring.

1999: Το Sports Activity Vehicle ( SAV ) ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο.
Στο κατώφλι της νέας χιλιετίας, το ντεμπούτο μιας άκρως πρωτοποριακής αυτοκινητιστικής φιλοσοφίας BMW δημιούργησε αίσθηση. Η BMW X5, το πρώτο Sports Activity Vehicle (SAV), εντυπωσίασε τους πελάτες με μία απαράμιλλη δυναμική συμπεριφορά συγκρινόμενη με άλλα οχήματα παντός εδάφους της εποχής εκείνης. Το εξαιρετικό all-wheel-drive σύστημα έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό. Ένα σύστημα πλανητικών γραναζιών κατένειμε την κινητήρια ισχύ σε αναλογία 38:62 % μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, ενώ ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου όπως τα DSC (Dynamic Stability Control), ADB-X (Automatic Differential Brake) και HDC (Hill Descent Control) διασφάλιζαν ότι η νέα BMW X5 είχε σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και παράλληλα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις εκτός δρόμου.
Τα χρόνια που ακολούθησαν το επιτυχημένο λανσάρισμα της φιλοσοφίας SAV, η εξέλιξη της τεχνολογίας AWD συνεχίστηκε εντατικά στη BMW. Το 2000, μία ειδική έκδοση της τεχνολογίας AWD της BMW X5 κυκλοφόρησε για την τέταρτη γενιά της BMW Σειράς 3.

2003: Το BMW xDrive κάνει ντεμπούτο στις BMW X 3 και BMW X 5.
Τέσσερα χρόνια από το ντεμπούτο της BMW X5 το 1999, η BMW συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς λανσάροντας τη φιλοσοφία SAV σε μία ακόμα κατηγορία. Η νέα BMW X3 ήταν πιο compact από τη BMW X5 και πιο ευέλικτη. Έθεσε νέα πρότυπα και παρέμεινε το μοναδικό premium μοντέλο στην κατηγορία της για τα επόμενα χρόνια.
Το νέο σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive, που λανσαρίστηκε την ίδια χρονιά στις BMW X3 και BMW X5, σύντομα ισχυροποίησε τη BMW στην κορυφή της κατηγορίας AWD. Βασισμένο σε ένα ταχύτατο ηλεκτρονικό πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο της τετρακίνησης, το xDrive συνεργαζόταν με το σύστημα Dynamic Stability Control (DSC) για να προσαρμόζει συνεχώς την κατανομή κινητήριας ισχύος στην τρέχουσα οδηγική κατάσταση. Εκτός από την ταχύτητα των τροχών, για πρώτη φορά το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου λάμβανε επίσης υπόψη δεδομένα του Dynamic Stability Control, για παράδειγμα τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του γκαζιού και την πλευρική επιτάχυνση. Αυτό κάνει το BMW xDrive το πρώτο στον κόσμο, και ακόμα το μοναδικό, ‘ευφυές’ σύστημα all-wheel-drive. Αντίθετα με συμβατικά συστήματα all-wheel-drive, που αντιδρούν μόνον όταν τουλάχιστον ένας τροχός ήδη ολισθαίνει, το xDrive μπορεί να ανιχνεύει μία ενδεχόμενη υπερστροφή ή υποστροφή από τις πρώτες ενδείξεις, και να επεμβαίνει ενεργά ανακατανέμοντας τη ροή της ελκτικής ισχύος.
Τα χρόνια που ακολούθησαν, το ευφυές σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive τοποθετήθηκε όχι μόνο στα μοντέλα X αλλά και σε όλες τις εκδόσεις xDrive της BMW 3 και στις Σειρές 5 Sedan και Touring. Μέχρι το 2010 που λανσαρίστηκε η δεύτερη γενιά της BMW X3, περισσότερες από 600.000 οχήματα αυτής της σειράς είχαν ήδη πουληθεί σε όλο τον κόσμο. Λίγο νωρίτερα, οι πωλήσεις της BMW X5 – που μπήκε στη δεύτερη γενιά της το 2006 – είχαν αγγίξει το ένα εκατομμύριο.

2008: SAC με Dynamic Performance Control και υβριδική κίνηση.
Έχοντας δύο μοντέλα Sports Activity Vehicle καθιερωμένα στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, το 2007 η BMW συνέχισε με την παρουσίαση του πρώτου Sports Activity Coupe. Η νέα BMW X6 που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), προήγαγε τον χαρακτηριστικό δυναμικό χαρακτήρα των μοντέλων BMW X σε ένα νέο επίπεδο. Για πρώτη φορά, το ευφυές σύστημα AWD συνδυάστηκε με Dynamic Performance Control (DPC), που μεταβάλλει την κατανομή κινητήριας ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών στις στροφές, διασφαλίζοντας απαράμιλλη ευελιξία και ευστάθεια, ακόμα και σε ξαφνικές επιταχύνσεις ή στο άφημα του γκαζιού. Το 2009, η BMW Active Hybrid X6 παρουσίασε ένα ακόμα ιδανικό πάντρεμα – μεταξύ BMW xDrive και υβριδικής κίνησης. Εν τω μεταξύ, την ίδια χρονιά, η BMW M GmbH πρόσθεσε δύο πολύ ειδικά μοντέλα στη γκάμα των σπορ μοντέλων της υψηλών επιδόσεων. Με ένα σύστημα BMW xDrive προσαρμοσμένο στη φιλοσοφία Μ με Dynamic Performance Control, η BMW X5 M και η BMW X6 M πέτυχαν επιδόσεις πρωτοφανείς για την κατηγορία all-wheel-drive.
Το 2009 λανσαρίστηκε BMW X1. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η BMW X1 έμελλε να παραμείνει το μοναδικό όχημα του είδους του στην premium compact κατηγορία. Το ευφυές σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive, όπως αυτό της νέας BMW X3 (2010), μπορούσε επίσης να συνδυαστεί με Performance Control. Αυτό το σύστημα επιλεκτικά φρενάρει τον τροχό στο εσωτερικό μιας στροφής, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κινητήρια ισχύ, με αποτέλεσμα γρήγορη και ακριβή είσοδο στη στροφή και κορυφαία ευελιξία και για τα δύο μοντέλα.

To BMW xDrive διατίθεται και για άλλες σειρές μοντέλων.
Στα μοντέλα BMW X προστέθηκε ένας αυξανόμενος αριθμός εκδόσεων xDrive που πλαισίωσαν τις υπόλοιπες σειρές μοντέλων BMW. Σχεδιασμένο για να βελτιώνει την ευελιξία στο στρίψιμο και την ακρίβεια, το BMW xDrive προσφέρει μία αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία και έναν βέλτιστο συνδυασμό δυναμικής συμπεριφοράς και άνεσης. Επομένως ήταν απλά θέμα χρόνου το πότε αυτή η ευφυής τεχνολογία θα έκανε το ντεμπούτο της και στη BMW Σειρά 7 το 2009. Την άνοιξη του 2012, τα πρώτα μοντέλα AWD Coupe και Cabrio προσφέρονταν με τη σπορ BMW Σειρά 6. Η BMW xDrive μπορεί επίσης να παραγγέλνεται με τις τρέχουσες BMW Σειρές 3 και 5 και, από το 2013, με τα μοντέλα Cabrio, Coupe και Gran Coupe της νέας BMW Σειράς 4.

Συνέχεια της οδηγικής εξέλιξης.
Η BMW έδωσε νέα ώθηση στην premium μεσαία κατηγορία με το λανσάρισμα της BMW X4 το 2014. Το νέο Sports Activity Coupe προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα οδηγικής απόλαυσης, προηγμένου στυλ και σύγχρονης πρακτικότητας. Διατίθεται με BMW xDrive στάνταρ και με μία πλούσια γκάμα εκδόσεων κινητήρων. Την ίδια χρονιά, η BMW παρουσίασε επίσης την τρίτη γενιά της BMW X5, τη δεύτερη γενιά της BMW X6, και τις εκδόσεις M Sport και των δύο μοντέλων. Το BMW xDrive έκανε επίσης το ντεμπούτο του στη νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer. Αυτό έκανε τη διαφορά, αφού ήταν η πρώτη φορά που η BMW συνδύαζε το ευφυές της σύστημα AWD με μία νέα διάταξη FWD.
Με το BMW i8, που παρουσιάστηκε το 2014, το BMW Group έκανε ένα τολμηρό νέο βήμα προς νέες κατευθύνσεις – που επεκτάθηκε και στο σύστημα all-wheel-drive. Αυτό το 2+2-θέσιο σπορ μοντέλο αντλεί ισχύ από ένα εξαιρετικά προηγμένο plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που κινεί τους πίσω τροχούς με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς.

Με το βλέμμα στο μέλλον: Το BMW xDrive συναντά το BMW eDrive .
Τα τελευταία AWD μοντέλα της BMW λανσάρουν τεχνολογίες επικεντρωμένες στο μέλλον. Σε συνέχεια του BMW i8 λανσαρίστηκε διεθνώς το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της βασικής μάρκας BMW: η BMW X5 xDrive40e. Χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης BMW xDrive και την τεχνολογία eDrive BMW EfficientDynamics, αυτό το Sports Activity Vehicle συνδυάζει συναρπαστικές και αβίαστες σπορ επιδόσεις με εξαιρετική απόδοση. Η ευφυής διαχείριση υβριδικής ισχύος συγχρονίζει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα για μεγιστοποίηση της απόδοσης σε όλες τις περιπτώσεις, και την άριστη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Την ισχύ των δύο κινητήριων μονάδων μεταφέρει στο δρόμο το ευφυές σύστημα μόνιμης τετρακίνησης του BMW xDrive.

BMW Σειρά 7: Integral Active Steering συνδυαζόμενο με BMW xDrive.
Το Σεπτέμβριο του 2015, η έκτη γενιά της BMW Σειράς 7 κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Αυτό το υψηλών προδιαγραφών πολυτελές μοντέλο της BMW λανσάρει πρωτοποριακές καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα, και θα διατίθεται με BMW xDrive από τη στιγμή που θα κυκλοφορήσει στην αγορά. Το νέο πολυτελές sedan θα είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που θα μπορεί να συνδυάζει το ευφυές σύστημα all-wheel-drive με Integral Active Steering – δηλαδή με σύστημα διεύθυνσης και στους πίσω τροχούς.


Επισυνάπτεται το ολοκληρωμένο press kit με όλες τις πληροφορίες.
Έγγραφα για download:










































#Ford #Mustang #Shelby GT500 #Convertible
Posted by Autocarnet on Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015