Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Νέα ρεκόρ εσόδων και κερδών για το BMW Group

Νέα ρεκόρ εσόδων και κερδών για το BMW Group
Νέα ρεκόρ εσόδων και κερδών για το BMW Group
Το BMW Group συνεχίζει με καλούς δείκτες απόδοσης σε ένα ρευστό περιβάλλον αγοράς καταγράφοντας νέα ρεκόρ σε όγκους πωλήσεων, έσοδα και κέρδη το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Αυτοί οι δείκτες απόδοσης βελτιώθηκαν και το διάστημα των εννέα μηνών, σημειώνοντας νέα ρεκόρ.
«Παραμένουμε σε τροχιά επικερδούς ανάπτυξης, με αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τη συνέχιση της ανοδικής τάσης τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς», δήλωσε ο Harald Kr ü ger , Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG .

Οι παγκόσμιες πωλήσεις τρίτου τριμήνου οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 6,9% στις 545.062 μονάδες (2014: 509.669 μονάδες), πετυχαίνοντας νέα ρεκόρ για το διάστημα αυτό. Με τη συμβολή ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα έσοδα του Group αυξήθηκαν κατά 14,0% στα 22.345 εκατ. ευρώ (2014: 19.600 εκατ. ευρώ). Αυτή η ισχυρή επίδοση συνετέλεσε στην αύξηση του κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) κατά 4,3% στα 2.354 εκατ. ευρώ (2014: 2.256 εκατ. ευρώ). Χάρη στο βελτιωμένο οικονομικό αποτέλεσμα, τα κέρδη προ φόρων του Group (EBT) αυξήθηκαν κατά 12,8% στα 2.263 εκατ. ευρώ (2014: 2.006 εκατ. ευρώ). Το τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, ο δείκτης αυτός είχε επηρεαστεί αρνητικά από αρκετούς παράγοντες, κυρίως από ζημίες στο τέλος της περιόδου προερχόμενες από την επιμέτρηση της εύλογης αξίας των παραγώγων. Σύμφωνα με αυτές τις τιμές, το καθαρό κέρδος του Group για το τρίτο τρίμηνο ανήλθε στα 1.579 εκατ. ευρώ, πολύ υψηλότερο σε σχέση με της προηγούμενης χρονιάς (2014: 1.310 εκατ. ευρώ, +20,5%).

Το EBT του Group υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ για πρώτη φορά σε διάστημα 9μήνου
Ο όγκος πωλήσεων του BMW Group τους πρώτους εννέα μήνες αυξήθηκε κατά 7,5% στις 1.644.810 μονάδες (2014: 1.529.880). Επιπλέον, υπήρξαν ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, που βοήθησαν τα έσοδα του Group να αυξηθούν κατά 16,4% στα 67.197 εκατ. ευρώ (2014: 57.740 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το διάστημα των εννέα μηνών αυξήθηκαν κατά 6,5% στα 7.400 εκατ. ευρώ (2014: 6.949 εκατ. ευρώ). Παρά τη χαμηλότερη απόδοση επενδύσεων, κάτι που εν μέρει αντανακλά την συνεχιζόμενη εξομάλυνση της Κινεζικής αγοράς, τα κέρδη προ φόρων (EBT) βελτιώθηκαν κατά 4,3% στα 7.114 εκατ. ευρώ (2014: 6.819) και ξεπέρασαν τα 7 δισ. ευρώ για πρώτη φορά σε διάστημα 9μήνου. Τα καθαρά κέρδη του Group ανήλθαν στα 4.844 εκατ. ευρώ και επομένως ήταν αυξημένα κατά 6,8% έναντι του περσινού, αριθμού ρεκόρ (4.535 εκατ. ευρώ).
«Με προϋπόθεση τη συνέχιση της τρέχουσας ανοδικής τάσης, επιβεβαιώνουμε εκ νέου τους φιλόδοξους στόχους μας για όλο το 2015 και στοχεύουμε σε νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών» εξήγησε ο CFO Friedrich Eichiner.

Αυτοκινητιστικός τομέας: Περιθώριο EBIT εντός εύρους στόχου
Τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού τομέα για το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 15,6% στα 20.970 εκατ. ευρώ (2014: 18.142 εκατ. ευρώ), σαν αποτέλεσμα του μεγάλου όγκου πωλήσεων και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το EBIT βελτιώθηκε κατά 12,7% στα 1.912 εκατ. ευρώ (2014: 1.697 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT έφτασε στο 9,1% (2014: 9,4%), επομένως ήταν εντός του εύρους στόχου 8 - 10%. Χάρη στο βελτιωμένο οικονομικό αποτέλεσμα, τα κέρδη προ φόρων της κατηγορίας (ΕΒΤ) αυξήθηκαν στα 1.845 εκατ. ευρώ (2014: 1.430 εκατ. ευρώ, +29,0%). Η απόδοση πωλήσεων προ φόρων ήταν 8,8% (2014: 7,9%).
Τα έσοδα της κατηγορίας τους πρώτους εννέα μήνες αυξήθηκαν κατά 15,6% στα 61.513 εκατ. ευρώ (2014: 53.205 εκατ. ευρώ). Το EBIT αυξήθηκε κατά 1,6% από 5.438 εκατ. ευρώ στα 5.525 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο EBIT έφτασε στο 9,0% (2014: 10,2%) στο διάστημα των εννέα μηνών και επομένως ήταν εντός του εύρους στόχου 8 - 10%. Τα κέρδη προ φόρων, στα 5.323 εκατ. ευρώ, ήταν σε παρόμοιο επίπεδο με της προηγούμενης χρονιάς, με απόδοση πωλήσεων προ φόρων 8,7% (2014: 10,0%).
Η BMW κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων τρίτου τριμήνου 463.739 μονάδων (2014: 433.145 μονάδες, +7,1%). Ο όγκος πωλήσεων το διάστημα 9 μηνών αυξήθηκε κατά 5,8% στις 1.395.780 μονάδες (2014: 1.319.492 μονάδες). Πρόσθετη ώθηση έδωσαν πολυάριθμα μοντέλα, όπως η οικογένεια BMW X και οι Σειρές 2 και 4.
Ο συνολικός αριθμός των 110.066 μονάδων για το διάστημα των εννέα πρώτων μηνών (2014: 21.047 μονάδες) που καταγράφηκε για τη BMW Σειρά 2 ενισχύθηκε με τις πωλήσεις των νέων μοντέλων Active Tourer και Σειράς 2 cabrio. Οι πωλήσεις της BMW Σειράς 4 αυξήθηκαν στις 114.151 μονάδες (2014: 81.876 μονάδες, +39,4%).
Η ζήτηση για τα μοντέλα της οικογένειας BMW X παραμένει επίσης ισχυρή. Οι πωλήσεις 9μήνου της BMW X 5 αυξήθηκαν κατά 19,8% στις 125.739 μονάδες (2014: 104.997 μονάδες). Οι πωλήσεις της BMW X 6 αυξήθηκαν ακόμα ταχύτερα, κάνοντας άλμα +40,5% στις 32.857 μονάδες (2014: 23.394 μονάδες). Η BMW X 4, που λανσαρίστηκε πριν από ένα χρόνο περίπου, σημείωσε πωλήσεις 9μήνου 40,920 μονάδων (2014: 7.199 μονάδες). Η BMW i συνέχισε ανοδικά με τις παραδόσεις να διπλασιάζονται σχεδόν στις 20.576 μονάδες (2014: 10.540 μονάδες). Νέα ώθηση αναμένεται να δώσει στις πωλήσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς η νέα BMW Σειρά 7, που έφτασε στις εκθέσεις στα τέλη Οκτωβρίου.
Η MINI κατέγραψε 6,4% αύξηση το τρίτο τρίμηνο, φτάνοντας στις 80.488 μονάδες (2014: 75.633 μονάδες). Οι πωλήσεις 9μήνου αυξήθηκαν κατά 18,7% σε νέο ρεκόρ 246.426 μονάδων (2014: 207.529 μονάδες). Οι πιο αισθητές αυξήσεις σημειώθηκαν στα 3θυρα και 5θυρα μοντέλα MINI, με τις πωλήσεις σχεδόν να διπλασιάζονται στις 162.791 μονάδες (2014: 83.508 μονάδες). Περαιτέρω ενίσχυση αναμένεται από το MINI Clubman, το οποίο διατίθεται από τα τέλη Οκτωβρίου.
Η Rolls - Royce Motor Cars πέτυχε το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα 9μήνου στην ιστορία της, παρά το πολύ αρνητικό κλίμα στην πολυτελή κατηγορία της Ηπειρωτικής Κίνας. Η μάρκα παρέδωσε 2.604 οχήματα σε πελάτες από τον Ιανουάριο μέχρι το Σεπτέμβριο (‑8,9%). Οι παγκόσμιες πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν στις 835 μονάδες (2014: 891 μονάδες, (‑6,3%). Εκτός Κίνας, οι παγκόσμια ισορροπημένες πωλήσεις ήταν η προσδοκώμενη και η εταιρία συνεχίζει τα σχέδιά της για μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι περιοχές πωλήσεων σημειώνουν τους υψηλότερους όγκους πωλήσεων σε επίπεδο 9μήνου
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για βιώσιμη ανάπτυξη, το BMW Group παραμένει προσηλωμένο στην επίτευξη μιας ομοιόμορφα ισορροπημένης κατανομής παγκόσμιων πωλήσεων στις τρεις σημαντικές περιοχές πωλήσεων – Ευρώπη, Ασία και Αμερικές – προκειμένου να αποφευχθεί η υπερβολική εξάρτηση από μεμονωμένες αγορές. Σε αρμονία με αυτή τη στρατηγική, σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε όλες τις σημαντικές περιοχές το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015, η εικόνα στην Ευρώπη ήταν πολύ ισχυρή, με αύξηση πωλήσεων 10,3% στις 731.637 μονάδες (2014: 663.407 μονάδες). Ο όγκος πωλήσεων στη Γερμανία το διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 5,3% στις 208.614 units (2014: 198.083 μονάδες). H Μ. Βρετανία – η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά του BMW Group – πέτυχε αύξηση 13,8% στις 171.472 μονάδες (2014: 150.626 μονάδες) κατά τη διάρκεια του 9μήνου, ενώ ο αριθμός οχημάτων που πωλήθηκαν στη Γαλλία αυξήθηκε κατά 19,6% στις 56,238 μονάδες (2014: 47.004 μονάδες). Οι πωλήσεις στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 11,5% στις 50.895 μονάδες (2014: 45.666 μονάδες).
Οι πωλήσεις οχημάτων BMW και MINI στην Ασία αυξήθηκαν κατά 4,2% στις 503.160 μονάδες (2014: 482.718 μονάδες) για το πρώτο 9μηνο της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης μιας αύξησης 1,9% στις πωλήσεις της Ηπειρωτικής Κίνας στις 342.920 μονάδες (2014: 336.499 μονάδες). Οι πωλήσεις 9μήνου στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 9,8% στις 50.613 μονάδες (2014: 46.109 μονάδες).
Ένα ισχυρό αποτέλεσμα πωλήσεων καταγράφηκε και στην Αμερικανική ήπειρο, όπου το BMW Group πούλησε 361.562 μονάδες (2014: 337.852 μονάδες), αύξηση 7.0% συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα. Στις ΗΠΑ, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,0% στις 295.728 μονάδες (2014: 276.491 μονάδες).

Νέα ρεκόρ για το τμήμα Μοτοσικλετών
Το τμήμα Μοτοσικλετών πέτυχε νέο ρεκόρ τριμήνου, με τον όγκο πωλήσεων αυξημένο κατά 16,3% στις 33.993 μονάδες (2014: 29.239 μονάδες). Τα έσοδα για το διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά 22,7% στα 454 εκατ. ευρώ (2014: 370 εκατ. ευρώ) χάρη στις υψηλές πωλήσεις και ένα μίγμα μοντέλων υψηλής αξίας. Το EBIT βελτιώθηκε στα 46 εκατ. ευρώ (2014: 27 εκατ. Ευρώ, +70,4%), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 45 εκατ. ευρώ (2014: 26 εκατ. Ευρώ, +73,1%). Τα κέρδη και οι όγκοι πωλήσεων σηματοδότησαν νέα ρεκόρ τρίτου τριμήνου. Η ανοδική τάση ενισχύθηκε περαιτέρω από τις νέες BMW R 1200 R, R 1200 RS, S 1000 RR, S 1000 XR και F 800 R, που διατίθενται από την αρχή της σεζόν.
Η BMW Motorrad ανέφερε επίσης τις καλύτερες πωλήσεις 9μήνου στα 90 και πλέον χρόνια των δραστηριοτήτων της, με άνοδο πωλήσεων 12,2% στις 112.411 μονάδες (2014: 100.217 μονάδες). Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 19,9% στα 1.643 εκατ. ευρώ (2014: 1.370 εκατ. ευρώ). Το EBIT βελτιώθηκε στα 273 εκατ. ευρώ (2014: 146 εκατ. ευρώ +87,0%). Τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν παρόμοια εικόνα, με αύξηση 89,5% στα 271 εκατ. ευρώ (2014: 143 εκατ. ευρώ).

Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνεχίζει ανοδικά
Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών παρέμεινε σε ανοδική τροχιά το διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου, πετυχαίνοντας νέα ρεκόρ για τρίτο τρίμηνο. Τα έσοδα ήταν 7,7% υψηλότερα, στα 5.621 εκατ. ευρώ (2014: 5.221 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 3,1% στα 462 εκατ. ευρώ (2014: 448 εκατ. ευρώ) χάρη στην προσέλκυση νέων πελατών και την ελεγχόμενη κατάσταση σταθερού ρίσκου.
Τα Έσοδα για το διάστημα των εννέα μηνών αυξήθηκαν κατά 16,8% στα 17.833 εκατομμύρια ευρώ (2014: 15.266 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 1.517 εκατομμύρια ευρώ (2014: 1.353 εκατ. Ευρώ, +12,1%).
Συνολικά υπογράφηκαν 1.222.165 νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και μισθώσεων (leasing) (2014: 1.111.700 συμβάσεις: +9,9%) κατά τη διάρκεια της 9μηνης περιόδου. Ο αριθμός συμβάσεων leasing και χρηματοδότησης με εμπόρους και πελάτες λιανικής, στις 30 Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 7,5% φτάνοντας στις 4.227.586 συμβάσεις συνολικά (2014: 3.932.451 συμβάσεις).

Αύξηση Ανθρωπίνου Δυναμικού
Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 5,9% συγκριτικά με το τέλος του τρίτου τριμήνου της περσινής χρονιάς. Συνολικά, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό 121.316 εργαζομένων (2014: 114.587) στις 30 Σεπτεμβρίου 2015. Το BMW Group συνεχίζει τις προσλήψεις μηχανικών και λοιπού εξειδικευμένου προσωπικού, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα του BMW Group, να προχωρήσει με καινοτομίες και να εξελίξει νέες τεχνολογίες.

Το BMW Group επιβεβαιώνει εκ νέου τους στόχους του για όλη τη χρονιά
Χάρη στην ελκυστική γκάμα μοντέλων του, το BMW Group μπορεί να αντιμετωπίζει με αυτοπεποίθηση το υπόλοιπο οικονομικό έτος και επιβεβαιώνει εκ νέου τους στόχους του για όλη τη χρονιά. Σταθερές αυξήσεις και επομένως νέα ρεκόρ προβλέπονται για το 2015 σε όγκο πωλήσεων και κέρδη προ φόρων του Group. Το BMW Group προτίθενται επίσης να παραμείνει ο παγκοσμίως κορυφαίος κατασκευαστής premium οχημάτων το 2015.
Ωστόσο, η έκταση των αυξήσεων κατά το διάστημα πρόβλεψης αναμένεται να είναι περιορισμένη με κύριες αιτίες τον έντονο ανταγωνισμό στις αυτοκινητιστικές αγορές, τις αυξανόμενες δαπάνες προσωπικού, τις συνεχιζόμενες εμπροσθοβαρείς επενδύσεις για επιτάχυνση της επιχειρηματικής βιωσιμότητας και τις προσεχείς προκλήσεις σε σχέση με την εξομάλυνση της Κινεζικής αγοράς. Επίσης, αρκετοί κίνδυνοι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν όπως η επισφαλής κατάσταση της Ρωσικής αγοράς, η μακροοικονομική αβεβαιότητα στην Ευρώπη και η αυξανόμενα ανταγωνιστική κατάσταση στις ΗΠΑ.
Ευνοϊκός άνεμος αναμένεται να πνεύσει φέτος λόγω του λανσαρίσματος 15 νέων και ανανεωμένων μοντέλων αλλά και της προβλεπόμενης θετικής ανάπτυξης των διεθνών αυτοκινητιστικών αγορών.
Τα έσοδα του αυτοκινητιστικού τομέα προβλέπεται να αυξηθούν σημαντικά λόγω του αυξημένου όγκου πωλήσεων και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επιβεβαιώθηκε η πρόβλεψή για παραμονή του περιθωρίου EBIT εντός του εύρους στόχου μεταξύ 8 και 10% στον τομέα αυτό.
Το BMW Group εκτιμά ότι ο κλάδος Μοτοσικλετών θα παραμείνει στην ανοδική φετινή πορεία του, μία τάση που ενισχύεται από το λανσάρισμα νέων μοντέλων. Η πρόβλεψη για τις πωλήσεις μοτοσικλετών BMW στο σύνολο της χρονιάς είναι σταθερή αύξηση.
Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνεχίζει να σημειώνει καλά αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του 2015. Παρά την αύξηση κεφαλαιακών απαιτήσεων σε όλο τον κόσμο, το BMW Group προβλέπει κεφαλαιακές αποδόσεις (RoE) για το 2015 σε επίπεδα προηγούμενης χρονιάς (2014: 19,4%), παραμένοντας επομένως μπροστά από το στόχο του 18%.

Οι προβλέψεις του BMW Group για το οικονομικό έτος 2015 βασίζονται στη σταθερότητα των παγκόσμιων πολιτικών και οικονομικών συνθηκών.