Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Όργιο κερδοσκοπίας: Να γιατί δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης

Όργιο κερδοσκοπίας: Να γιατί δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης
Όργιο κερδοσκοπίας: Να γιατί δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης 
Κατρακυλά το πετρέλαιο αλλά η βενζίνη στην Ελλάδα παραμένει στα ύψη - Φορολογούν άγρια τους πολίτες και αδιαφορούν για τους κερδοσκόπους.

Ποιοί είναι οι λόγοι που δεν «πέφτει» με τίποτα η τιμή της βενζίνης, συνεχίζοντας έτσι να αποτελεί ένα ακόμα αβάσταχτο «βαρίδι» στους ήδη βεβαρυμένους οικογενειακούς προϋπολογισμούς;
Η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας κρατιέται σε πολύ υψηλά επίπεδα, δείχνοντας ότι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της κερδοσκοπίας, άλλη μία υπόσχεση της κυβέρνησης, έχει πάει περίπατο...
Την ώρα που η τιμή του αργού πετρελαίου πέφτει, ενδεικτικά από τον Ιούνιο του 2014 έως σήμερα σημείωσε πτώση 60%, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις 18,4% στο αντίστοιχο διάστημα.
Οι μειώσεις βλέπετε, του «μαύρου χρυσού» δεν φτάνουν στις αντλίες των πρατηρίων κι αυτό οφείλεται στη βαριά φορολόγηση, τις υψηλές τιμές διύλισης και την αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων.
Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εφημερίδα «Έθνος», οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα βενζινάδικα μέσα σε 18 μήνες ανέβασαν κατά 35,87% το μεικτό περιθώριο κέρδους τους σε σχέση με το καλοκαίρι του 2014. Σε διάστημα ενός χρόνου δεν το περιόρισαν καθόλου.
Επιπλέον, αναφέρει η εφημερίδα, «τα διυλιστήρια της χώρας, όπως και οι αντίστοιχες επιχειρήσεις της Μεσογείου, λόγω της υψηλής ζήτησης των καυσίμων κυρίως στις διεθνείς αγορές, κράτησαν υψηλά τα περιθώρια διύλισης.
Αυτό φάνηκε και από τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, τα οποία έδειξαν υπερδιπλασιασμό των κερδών το εννιάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Έτσι, δεν προχώρησαν σε μεγαλύτερες μειώσεις των τιμών τους».
Πάντως, το μεγαλύτερο «φρένο» στη μείωση της τιμής της βενζίνης, μπαίνει στη χώρα μας, από τη φορολογία.
Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, τονίζει το δημοσίευμα, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αποτελούν το 67% της τελικής τιμής του προϊόντος.
Δηλαδή, περίπου το 1 ευρώ από τα 1,384 ευρώ το λίτρο της αμόλυβδης που πληρώνουν οι καταναλωτές, πηγαίνει στα κρατικά ταμεία.
πηγή



#Evo
Δημοσιεύτηκε από Autocarnet στις Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2016