Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Κέρδη ρεκόρ για το BMW Group το 2015

BMW Group
Κέρδη ρεκόρ για το BMW Group το 2015
Το BMW Group κατέγραψε για έκτη συνεχόμενη χρονιά επιδόσεις ρεκόρ το 2015, πετυχαίνοντας νέα ύψη σε όγκους πωλήσεων, έσοδα και κέρδη προ φόρων, παρά το ευμετάβλητο περιβάλλον της αγοράς.


«Έχουμε πετύχει όλους τους φιλόδοξους στόχους μας για το προηγούμενο οικονομικό έτος», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG την Τετάρτη στο Μόναχο. «Με νέες, εντυπωσιακές επιδόσεις τη χρονιά της Εκατονταετηρίδας του, το BMW Group παραμένει ο παγκοσμίως κορυφαίος πάροχος premium οχημάτων και υπηρεσιών μετακίνησης».

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 6,1% φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ με 2.247.485 μονάδες (2014: 2.117.965).

Με τη συμβολή ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα έσοδα του Group αυξήθηκαν κατά 14,6% το 2015 στα 92.175 εκατ. ευρώ (2014: 80.401 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 5,2% στα 9.593 εκατ. ευρώ (2014: 9.118 εκατ. ευρώ), κυρίως χάρη στον αυξημένο όγκο πωλήσεων. Τα κέρδη προ φόρων του Group (EBT) ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 9 δισ. ευρώ, με αύξηση 5,9% ανέβηκαν σε νέα ύψη 9.224 εκατ. ευρώ (2014: 8.707 εκατ. ευρώ). Το καθαρό κέρδος του Group ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 6 δισ. ευρώ, αύξηση 10,0%, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ 6.396 εκατ. ευρώ (2014: 5.817 εκατ. ευρώ).

Προτείνεται μέρισμα 3.20 ευρώ ανά κοινή μετοχή.

«Η εξαιρετική αφοσίωση του ανθρωπίνου δυναμικού μας και η αδιάλειπτη εμπιστοσύνη από την πλευρά των μετόχων μας είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στην ιστορία του BMW Group», εξήγησε ο Krüger. «Για να σηματοδοτήσουμε την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας αυξάνουμε και πάλι το μπόνους για το μόνιμο προσωπικό μας στη Γερμανία, το υψηλότερο στη Γερμανική premium αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πληρωμές μερισμάτων στους μετόχους μας θα ξεπεράσουν τα δύο δισ. ευρώ για πρώτη φορά, αντανακλώντας τις καλές αποδόσεις του BMW Group το 2015». Κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης στις 12 Μαΐου 2016 το Δ.Σ. και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους αύξηση του μερίσματος στα 3,20 ευρώ ανά κοινή μετοχή (2014: € 2,90) και 3.22 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (2014: € 2,92). Το ποσοστό κατανομής είναι 32,9% (2014: 32,7%), εντός εύρους στόχου του 30 - 40% του BMW Group.

Η κερδοφορία του Αυτοκινητιστικού τομέα εντός εύρους στόχου.

Τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού Τομέα αυξήθηκαν κατά 13,8% σε ετήσια βάση στα 85.536 εκατ. ευρώ (2014: 75.173 εκατ. ευρώ), κυρίως λόγω των υψηλών επιδόσεων πωλήσεων, των νέων μοντέλων και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το EBIT αυξήθηκε κατά 8,2% στα 7.836 εκατ. ευρώ (2014: 7.244 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT έφτασε στο 9,2% (2014: 9,6%) και επομένως βρέθηκε στο πάνω μισό του εύρους στόχου των 8 -10%. Τα κέρδη του τομέα προ φόρων (EBT) βελτιώθηκαν κατά 9,3% φτάνοντας σε νέα ύψη 7.523 εκατ. ευρώ (2014: 6.886 εκατ. ευρώ).

Η μάρκα BMW διατήρησε την κορυφαία θέση της στην premium κατηγορία το 2015 με νέα ρεκόρ πωλήσεων. Οι παραδόσεις στους πελάτες ήταν κατά 5,2% περισσότερες, στις 1.905.234 μονάδες (2014: 1.811.719), με την εξαιρετική συμβολή των BMW Σειράς 2, BMW Σειράς 4 και της οικογένειας BMW X που ‘οδήγησαν’ την αύξηση των πωλήσεων. Ακόμα μεγαλύτερη τόνωση των πωλήσεων αναμένεται φέτος από τη BMW Σειρά 7 και τη BMW X1.

Η BMW Σειρά 2 αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλής το 2015, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 157.144 μονάδες (2014: 41.038), συμπεριλαμβανομένων των 107.000 των μοντέλων BMW Σειράς 2 Active & Gran Tourer, που συγκέντρωσαν πάνω από τα δύο τρίτα του συνόλου πωλήσεων της συγκεκριμένης Σειράς. Η BMW Σειρά 4 τα πήγε εξίσου καλά, διασφαλίζοντας την πρώτη θέση της κατηγορίας με άνοδο 2,4% και πωλήσεις 152.390 μονάδων (2014: 119.580). Στην ανοδική πορεία της μάρκας συνετέλεσε και η επιτυχία της οικογένειας BMW X. Οι πωλήσεις της BMW X 4 υπερδιπλασιάστηκαν στις 55.050 μονάδες (2014: 21.688). Οι παγκόσμιες πωλήσεις της BMW X 5, επίσης Νο1 στην κατηγορία της, αυξήθηκαν κατά 14,1% στις 168.143 μονάδες (2014: 147.381), ενώ η BMW X 6 σημείωσε αύξηση 53,1% στις 46.305 μονάδες (2014: 30.244).

Ο αριθμός οχημάτων BMW i που παραδόθηκε σε πελάτες αυξήθηκε θεαματικά κατά 65,9% στις 29.513 μονάδες (2014: 17.793), περιλαμβάνοντας 24.057 BMW i 3 (2014: 16.052) (+49,9%) και 5.456 BMW i 8 (2014: 1.741).

Η MINI πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2015, με αύξηση 12,0% στις 338.466 μονάδες (2014: 302.183). Οι παγκόσμιες πωλήσεις του νέου 5θυρου MINI ανήλθαν στις 94.788 μονάδες (2014: 13.113), ενώ αντίστοιχα του 3θυρου MINI έφτασαν τις 127.194 (2014: 126.938, +0,2%). Το νέο MINI Clubman άρχισε να πωλείται τον Οκτώβριο και κατέγραψε πωλήσεις 8.003 μονάδων μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Η Rolls - Royce Motor Cars πέτυχε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην 112-χρονη ιστορία της. Η εταιρία που εδρεύει στο Goodwood πούλησε 3.785 οχήματα σε όλο τον κόσμο το 2015 (-6,8%), με τα μοντέλα Wraith και Ghost να συμβάλλουν κατά κύριο λόγο στους όγκους πωλήσεων. Η ζήτηση για τη μάρκα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα σε όλο τον κόσμο, με μοναδική εξαίρεση την Κίνα, όπου η πολυτελής κατηγορία στο σύνολό της υπέστη πλήγμα λόγω αρνητικού οικονομικού κλίματος.

Εφαρμόζοντας μία στρατηγική ισορροπημένης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, το BMW Group κατέγραψε αύξηση του όγκου σε όλες τις σημαντικές αγορές. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές πωλήσεων για το BMW Group τον τελευταίο χρόνο ήταν Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία και Βρετανία.

Οι πωλήσεις του BMW Group στην Ευρώπη το 2015 ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο για πρώτη φορά, με συνολικές παραδόσεις 1.000.427 (2014: 914.587, +9,4%). Ο αντίστοιχος όγκος ήταν 5,0% υψηλότερος στη Γερμανία στις 286.098 μονάδες (2014: 272.345) και κατά 12,6% υψηλότερος στη Βρετανία στις 230.982 μονάδες (2014: 205.071).

Ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ασία μειώθηκε το 2015 λόγω της συνεχιζόμενης εξομάλυνσης της Κινεζικής αγοράς. Το BMW Group πούλησε 685.792 οχήματα (2014: 658.384) στην περιοχή αυτή, +4,2% από την προηγούμενη χρονιά, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων της Ηπειρωτικής Κίνας, που αυξήθηκαν κατά 1,6% στις 464.086 μονάδες (2014: 456.732).

Το BMW Group αύξησε τις πωλήσεις του στις περιοχές της Αμερικής κατά 2,8% στα 495.897 οχήματα (2014: 482.257), συμπεριλαμβανομένων 405.715 μονάδων (2014: 396.961) που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ (+2,2%).

Σημαντική αύξηση κερδών τομέα Μοτοσικλετών.

Τα έσοδα του τμήματος μοτοσικλετών αυξήθηκαν κατά 18,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά στα 1.990 εκατ. ευρώ (2014: 1.679 εκατ. ευρώ). Το EBIT βελτιώθηκε κατά 62,5% στα 182 εκατ. ευρώ (2014: 112 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 67,3% στα 179 εκατ. ευρώ (2014: 107 εκατ. ευρώ). Ο Όγκος Πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,9% στις 136.963 μονάδες (2014: 123.495), ξεπερνώντας το σύνολο της αγοράς. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της BMW Motorrad ήταν Γερμανία, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία.

Συνεχίζεται η ανάπτυξη του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών.

Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του και το 2015. Τα έσοδά του ήταν 15,2% υψηλότερα, στα 23.793 εκατ. ευρώ (2014: 20.599 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 14,6% στα 1.975 εκατ. ευρώ (2014: 1.723 εκατ. ευρώ).

Συνολικά υπογράφηκαν 1.655.961 (2014: 1.509.113) νέες συμβάσεις. χρηματοδότησης και μισθώσεων (leasing), αύξηση 9,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ο αριθμός συμβάσεων leasing και χρηματοδότησης με εμπόρους και πελάτες λιανικής στο τέλος της αναφερόμενης χρονιάς αυξήθηκε κατά 8,2% στις 4.718.970 συμβάσεις (2014: 4.359.572).

Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού και αριθμού μαθητευομένων.

Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 5,1% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Συνολικά, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό 122.244 εργαζομένων (2014: 116.324) στο τέλος της αναφερόμενης χρονιάς. Η αύξηση αντανακλά κυρίως τη συνεχιζόμενη επέκταση του διεθνούς δικτύου παραγωγής του Group και της στοχευμένης πρόσληψης μηχανικών, ειδικών ΙΤ, και εξειδικευμένων εργατών που είναι απαραίτητοι για την αναβάθμιση και εξέλιξη μελλοντικών τεχνολογιών και νέων υπηρεσιών.

Το BMW Group έχει επεκτείνει τις δραστηριότητες εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, σχεδόν 1.500 νεαρά άτομα ξεκίνησαν τη μαθητεία τους μέσα στον οργανισμό, από τα οποία 1.200 στη Γερμανία. Στο τέλος της αναφερόμενης περιόδου, 4.700 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα για νέα ταλέντα στους κόλπους του BMW Group.

Το BMW Group στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2016.

Η ανοδική τάση στις παγκόσμιες πωλήσεις προβλέπεται να συνεχιστεί το 2016 εν όψει της πολύ ελκυστικής γκάμας του BMW Group, που ανανεώθηκε πρόσφατα από τη νέα BMW Σειρά 7. «Στοχεύουμε και πάλι σε νέα ρεκόρ πωλήσεων το 2016, με αναμενόμενη μικρή αύξηση από πέρσι,» σχολίασε ο Krüger. Το παγκόσμιο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον προβλέπεται επίσης να παραμείνει ρευστό.

Εποπτικό Συμβούλιο

Το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Ετήσια Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 12 Μαΐου του 2016 την επανεκλογή στο Εποπτικό Συμβούλιο της BMW AG της Simone Menne, μέλους του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG.

* * *

Περαιτέρω πληροφορίες για τις Οικονομικές Εκθέσεις 2015 του Group και την πρόβλεψη για την τρέχουσα χρονιά θα διατίθενται στην Ετήσια Απολογιστική Συνέντευξη Τύπου του BMW Group που θα πραγματοποιηθεί στις 16 Μαρτίου 2016 στο Μόναχο.





#SLR
Δημοσιεύτηκε από Autocarnet στις Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016