Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Ράλλυ Ακρόπολις: Συνέντευξη Τύπου πριν τον αγώνα (6/5)

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Γραφείο Τύπου, Service Park, Λαμία, 15:00, Παρασκευή 6 Μαΐου 2016


Παρόντες:
Alexey Lukyanuk, Ford Fiesta R5
Lambros Athanassoulas, Lascaris Foundation Team Greece, ŠKODA Fabia R5
Ralfs Sirmacis, Sports Racing Technologies, ŠKODA Fabia R5



Ε:
Alexey, αυτή είναι η πρώτη φορά που σε βλέπουμε μετά τη νίκη σου στα Κανάρια Νησιά, αφού δεν κατάφερες να εκκινήσεις στην Ιρλανδία. Πώς αισθάνεσαι σήμερα, μετά την έξοδό σου στην Ιρλανδία; Έχεις αποκτήσει και πάλι την αυτοπεποίθησή σου;

AL:
Ναι, έχω αυτοπεποίθηση! Η έξοδος στην Ιρλανδία πρέπει να ομολογήσω ότι είναι κάτι που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Περισσότερο την προκάλεσαν οι συνθήκες, και δεν μπορώ να πω ότι ήταν δικό μου λάθος σε αυτήν την περίπτωση. Δέκα περισσότερα εκατοστά ασφάλτου αν υπήρχαν, δε θα είχε συμβεί τίποτα. Όμως, ήταν πολύ στενό κομμάτι, και η κατάληξη ήταν αυτή που ξέρετε. Τώρα, έπειτα από σχεδόν μισό χρόνο, επιστρέφουμε και πάλι στο χώμα. Με το Fiesta R5 έχουμε αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, σε αντίθεση με το χώμα. Βέβαια, αυτή είναι η αγαπημένη μου επιφάνεια, αλλά αυτήν τη στιγμή αισθάνομαι πιο άνετα στην άσφαλτο.

Ε:
Πριν από λίγο μου έδειχνες τις δύο τελευταίες στροφές στην Κατατακτήρια Ε.Δ., όπου και το αυτοκίνητο γλίστρησε πολύ. Για τον Alexey Lukyanuk είναι αρκετά συνηθισμένο, αλλά εσείς είστε ικανοποιημένοι με αυτό το set-up;

AL:
Ναι, αλλάξαμε το set-up μερικά «κλικ» πριν από το τελευταίο πέρασμα. Ήταν καλύτερα, αλλά προς το τέλος υπήρχαν «πονηρά» σημεία - πίστεψα ότι θα χάσω το αυτοκίνητο και θα καταλήξω στους θάμνους. Τελικά το σώσαμε. Φυσικά, χάσαμε χρόνο, και τώρα πρέπει να βρω τι φταίει με το στήσιμο, να αναλύσουμε τα δεδομένα και να βρούμε λύση.

Ε:
Στο παράθυρο έχεις γραμμένο το όνομα ενός νέου συνοδηγού αυτό το σαββατοκύριακο, μιας και ο Alexey Arnautov αναρρώνει ακόμη. Είναι καλά; Σε τι κατάσταση βρίσκεται; Θα επιστρέψει σύντομα;

AL:
Είναι καλά, αλλά πήραμε την απόφαση να μη ρισκάρουμε περαιτέρω ζημιά στη μέση του. Μου λείπει, δεν είναι εύκολο να τρέχεις σε έναν τέτοιον αγώνα με νέο συνοδηγό. Οι σημειώσεις παίζουν πολύ σπουδαίο ρόλο εδώ, ίσως σημαντικότερο από οπουδήποτε αλλού, γιατί υπάρχουν πολλές τυφλές στροφές και σφιχτά κομμάτια που δεν επιτρέπουν λάθη. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να συνεργαστούμε σωστά μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά προβλήματα οπωσδήποτε θα υπάρξουν, οπότε θα είμαστε προσεκτικοί.

E:
Περνάμε στον τοπικό σταρ, Λάμπρο Αθανασούλα. Λάμπρο, κατέκτησες την 3η θέση πέρυσι και επανέρχεσαι και πάλι με το ŠKODA Fabia R5. Πρόκειται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά τουλάχιστον έκανες μερικά ράλλυ με αυτό για να το συνηθίσεις. Τι ελπίζεις να πετύχεις αυτό το σαββατοκύριακο;

LA:
Πάντα ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε το ράλλυ, όλες τις ειδικές χωρίς προβλήματα, και να προσπαθήσουμε να πολεμήσουμε για μία θέση στο πόντιουμ, όπως κάναμε και πέρυσι. Πέρυσι ο αγώνας ολοκληρώθηκε, λόγω καιρικών συνθηκών, τρεις ειδικές νωρίτερα, και χάσαμε την ευκαιρία να παλέψουμε μέχρι τέλους. Ελπίζουμε ο καιρός να είναι καλός. Χθες είδαμε κάποια λασπωμένα σημεία στην πρώτη ειδική, θα το διασκεδάσουμε αν οι ε.δ. είναι στεγνές.

Ε:
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι από τα πιο διάσημα στον κόσμο και έχει πολύ... σκληρή φήμη. Φέτος μετακόμισε σε πολύ δημοφιλείς ειδικές, από το Λουτράκι στη Λαμία. Τι έχεις να μας πεις για τις ειδικές διαδρομές;

LA:
Πραγματικά μου αρέσουν αυτές οι ειδικές. Νομίζω ήταν το 2005 που συμμετείχα στο πρώτο μου Ακρόπολις, σε αυτό εδώ το έδαφος. Είναι πραγματικά γρήγορες διαδρομές, ειδικά αυτή της Άμφισσας, που μπορεί να την ονομάζουμε έτσι, αλλά στην πραγματικότητα είναι οι διάσημες «Καρούτες». Θα δείτε ότι θα σας αρέσει αύριο. Οπότε, νιώθουμε πραγματικά καλά που έχουμε επιστρέψει εδώ. Ακόμα κι αν κατάγομαι από το Λουτράκι, το μέρος εδώ είναι φανταστικό και οι ειδικές όμορφες.

Ε:
Προφανώς, όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο ERC1, όπως το ŠKODA Fabia R5, η κορυφαία θέση στο πόντιουμ είναι αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Όλοι οι θεατές στις ειδικές θα ζητωκραυγάζουν για σένα - κάνει διαφορά αυτό όταν κάθεσαι στο μπάκετ;

LA:
Δεν μπορούμε να το έχουμε αυτό στο μυαλό μας την ώρα που οδηγούμε. Σκεφτόμαστε μόνο να μείνουμε εντός δρόμου και να πάμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, είναι ένα δύσκολο και σκληρό ράλλυ σε κάποια σημεία. Ειδικά η μικρή ειδική αύριο είναι αρκετά δύσκολη, με πονηρές στροφές, όπως ανέφερε και ο Alexey. Δεν υπάρχει περιθώριο λάθους. Έχει σφιχτές στροφές και πέτρες παντού. Ένα μικρό λάθος 10 εκατοστών μπορεί να κάνει τη διαφορά, αν χτυπήσεις ένα μεγάλο βράχο. Θέλει προσοχή, και όχι πίεση στο 100%. Με παρακολουθείτε, ε;

AL:
Σε ευχαριστούμε, ειδικέ!

Ε:
ΟΚ, οπότε έχουμε δύο «ειδικούς», έναν ειδικό στις ελληνικές ειδικές και τον νικητή στα Κανάρια Νησιά. Ο νεότερος σε αυτήν τη συνέντευξη Τύπου είναι ο Ralfs Sirmacis. Ralfs, είναι η πρώτη σου φορά με ŠKODA Fabia R5 στο ERC. Έχοντας συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες στο ERC Junior, πώς σου φαίνεται το άλμα στη μεγάλη κατηγορία του ERC1;

RS:
Το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό, πολύ ανώτερο από τα προσθιοκίνητα. Επιταχύνει δυνατά, και μου αρέσει που μπορώ να παίρνω τις στροφές πλαγιολισθαίνοντας, είναι ωραίο συναίσθημα. Το ίδιο έχω να πω και για την ανάρτηση, ακόμα και στα πολύ μεγάλα άλματα συμπεριφέρεται καλά.

Ε:
Σου προκάλεσε έκπληξη ο χρόνος που σημείωσες, τερματίζοντας 3ος ταχύτερος στην Κατατακτήρια Ειδική; Ή ήταν κάτι που περίμενες να συμβεί;

RS:
Η Κατατακτήρια Ειδική έμοιαζε αρκετά με τους δρόμους που έχουμε στη Λετονία. Σε αυτό το είδος τερέν μπορώ να οδηγήσω πραγματικά γρήγορα, αλλά αύριο στα στενά ορεινά κομμάτια θα είναι κάπως τρομακτικό για μένα. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και θα προσπαθήσω για τη νίκη.

Ε:
Οπότε πηγαίνεις για τη νίκη; Δες τους αντιπάλους δίπλα σου! Πιστεύεις ότι με μόλις 60 χιλιόμετρα συνολικά με αυτό το αυτοκίνητο θα μπορέσεις να κρατήσεις ρυθμό και υψηλό επίπεδο αυτοπεποίθησης, ώστε να κερδίσεις, και όχι απλώς να συγκεντρώσεις βαθμούς;

RS:
Αν δεν ήθελα να νικήσω, δε θα είχα λόγο να βρίσκομαι εδώ. Ακόμα κι αν δε συμβεί αυτό, χρειάζομαι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ε:
Είναι πολύ ωραίο να βλέπουμε νέους οδηγούς να «ανεβαίνουν» από το ERC Junior Championship. Σου κάνει εντύπωση που δεν ακολούθησαν άλλοι το δικό σου παράδειγμα;

RS:
Ναι, ο περυσινός πρωταθλητής, Emil Bergkvist, συμμετέχει στο WRC-2 φέτος, αλλά οι υπόλοιποι έμειναν στα προσθιοκίνητα. Κάποιοι από αυτούς μεταπήδησαν από τα Peugeot στα Opel.

E:
Σε πόσους αγώνες θα συμμετάσχεις με αυτό το αυτοκίνητο; Θα είναι μόνο σε χωμάτινα ράλλυ;

RS:
Πιστεύω φέτος θα τρέξουμε σε όλα τα χωμάτινα ράλλυ, και ίσως σε ένα ασφάλτινο.

Ε:
Πίσω σε σένα, Alexey. Μετά τη νίκη στον πρώτο αγώνα, δεν ξεκίνησες καθόλου στον δεύτερο. Εδώ πηγαίνεις για τη νίκη, οπότε θα πρέπει να σταματήσεις τον Kajetanowicz με κάποιο τρόπο, έτσι δεν είναι; Γιατί έχει αρχίσει να ξεφεύγει στη βαθμολογία με το αποτέλεσμα που έφερε στην Ιρλανδία.

AL:
Φυσικά, είναι ο Πρωταθλητής Ευρώπης και δεν είναι καθόλου εύκολο να τον πιέσω και να τον κρατήσω πίσω μου. Είναι σταθερά καλός σε κάθε είδος εδάφους, αλλά θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Εδώ θα είναι πιο εύκολα για εμάς από ό,τι στην Ιρλανδία, όπου δυσκολευτήκαμε να φέρουμε καλό αποτέλεσμα. Έχουμε μπροστά μας επτά αγώνες που προσμετρούν στο πρωτάθλημα, οπότε μπορούμε να παραμείνουμε εντός στόχων ακόμα κι αν χάσουμε κάποιους από αυτούς. Φυσικά, το να βαθμολογείσαι σε κάθε αγώνα είναι ιδανικό, αλλά θα δούμε πώς θα κυλήσει η χρονιά.