Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Αποκλειστική, ειδική έκδοση της BMW M3 “30 Years M3”

BMW M3 “30 Years M3”
Αποκλειστική, ειδική έκδοση της BMW M3 “30 Years M3”
Για να τιμήσει την 30ή επέτειο αυτού του αυτοκινητιστικού θρύλου φέτος το καλοκαίρι, η BMW M λανσάρει την αποκλειστική, ειδική έκδοση της BMW M3 “30 Years M3”, που θα κυκλοφορήσει μόνο σε 500 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.


Με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς της BMW M3 το 1986, η BMW M GmbH - εκείνη την εποχή με την ονομασία BMW Motorsport GmbH - έφερε την επανάσταση στη σπορ, μεσαία κατηγορία. Κανείς άλλος κατασκευαστής μέχρι τότε δεν είχε εφαρμόσει γνήσια αγωνιστική τεχνολογία με τέτοια συνέπεια ώστε να μεταμορφώσει ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής όπως η BMW Σειρά 3 σε καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, κατάλληλο και για καθημερινή χρήση. Η πρώτη BMW M3 έγινε μέτρο σύγκρισης για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Στη συνέχεια, η BMW M συνέχισε να εξελίσσει το αυτοκινητιστικό της έμβλημα μέσα από πέντε γενιές μοντέλων. Και όλα αυτά τα χρόνια, η BMW M3 κατάφερε να διατηρήσει τον γνήσιο, ‘original’ χαρακτήρα της. Προφανώς κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν συνδυάζει τέτοια ξεχωριστά αγωνιστικά γονίδια και απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα σε μία τόσο συναισθητική συνολική φιλοσοφία. Για να τιμήσει την 30ή επέτειο αυτού του αυτοκινητιστικού θρύλου φέτος το καλοκαίρι, η BMW M λανσάρει την αποκλειστική, ειδική έκδοση της BMW M3 “30 Years M3”, που θα κυκλοφορήσει μόνο σε 500 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.


Edition “30 Years M 3” βαμμένη σε ένα συναρπαστικό Macao Blue metallic .

Τιμώντας την πρώτη γενιά της BMW M3, η επετειακή έκδοση “30Years M3” είναι βαμμένη σε αποκλειστική απόχρωση Macao Blue metallic, που κάποτε εντάχθηκε στη χρωματική συλλογή της BMW σαν ειδική επιλογή για την πρώτη γενιά της BMW M3.

Η έκδοση “30 Years M3” βασίζεται στο Competition Package, που προαιρετικά διατίθεται για τη BMW Μ3 παραγωγής. Η κινητήρια ισχύς της είναι αυξημένη κατά 14kW/19hp φτάνοντας τα 331kW/450hp (BMW M3 “30 Years M3”: κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,8–8,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 204–194 g/km). Στο Competition Package περιλαμβάνεται επίσης η ανάρτηση Adaptive M, που είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις αυξημένες επιδόσεις. Άλλα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά είναι: νέα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκοί, τροποποιημένες καμπύλες απόκρισης των τριών προγραμμάτων COMFORT, SPORT και SPORT+ καθώς και ένα αντίστοιχα τροποποιημένο στάνταρ διαφορικό Active M στον πίσω άξονα και Dynamic Stability Control (DSC).

Επιπλέον, το Competition Package του επετειακού μοντέλου περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου Μ 20 ιντσών με ακτίνες σχήματος αστεριού 666 M και διαφορετικά ελαστικά εμπρός /πίσω (εμπρός: 265/30 R20, πίσω: 285/30 R20).

Τα παραπάνω μέτρα οδήγησαν σε αισθητή αύξηση των σπορ επιδόσεων, το οποίο αντανακλάται στη βελτιωμένη επιτάχυνση. Η BMW M3 “30 Years M3” με προαιρετικό 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε μόλις 4 δεύτερα, που είναι 0,1 δεύτερα ταχύτερο από του μοντέλου μαζικής παραγωγής. Ακόμα και με το στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το αυτοκίνητο ολοκληρώνει το σπριντ κατά 0,1 δευτερόλεπτο ταχύτερα από το μοντέλο παραγωγής.

Σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, το Competition Package περιλαμβάνει τη BMW Individual High Gloss Shadow Line με βελτιωμένα χαρακτηριστικά, όπως ένα μαύρο χρωμιωμένο ένθετο στην απόληξη της εξάτμισης για το σπορ σύστημα εξαγωγής Μ. Ένας χαρακτηριστικός και ισχυρός ήχος συμβάλλει σημαντικά στην πολύ συναισθηματική οδηγική εμπειρία. Η ειδική έκδοση περιλαμβάνει επίσης αποκλειστικής σχεδίασης ‘βράγχια’ Μ στα εμπρός φτερά με το λογότυπο “30 Years M3”.

Σπορ, λειτουργικό εσωτερικό με πρωτοκλασάτο περιβάλλον.

Το Competition Package αναβαθμίζει το εσωτερικό της έκδοσης “30 Years M3” με ειδικά σπορ καθίσματα M σε σχεδίαση σκελετού που συνδυάζει άριστη στήριξη και άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ζώνες ασφαλείας με ένθετες λωρίδες BMW M αναδεικνύουν το σπορ περιβάλλον της καμπίνας.

Το λογότυπο “30 Years M3” στα εμπρός μαρσπιέ παραπέμπει στη μοναδική ιστορία του θρυλικού μοντέλου της BMW M. Το λογότυπο “30 Years M3 1/500” στη διακοσμητική λωρίδα από ανθρακονήματα του ταμπλό υποδηλώνει την αποκλειστικότητα της BMW M3 “30 Years M3”, που θα κυκλοφορήσει μόνο σε 500 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Το “30 Years M3” είναι κεντημένο στα εμπρός προσκέφαλα.

Η BMW M3 “30 Years M3” έχει μία αποκλειστική, πλήρως δερμάτινη ταπετσαρία Merino σε διχρωμία Black/Fjord Blue ή προαιρετικά σε Black/Silverstone με ασορτί, αντίθετες ραφές που υπογραμμίζουν αποτελεσματικά το σπορ και σοφιστικέ χαρακτήρα του επετειακού μοντέλου.

Συγκριτικά με τη BMW M3 με Competition Package, το πρόσθετο κόστος του επετειακού μοντέλου είναι €10.000 στη Γερμανία. Το λανσάρισμα προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2016 – δηλαδή ακριβώς 30 χρόνια μετά την πώληση της πρώτης BMW M3.


1986 – μία 3άρα με διογκωμένα φτερά και εντυπωσιακή δύναμη.

Περίπου έξι μήνες αφ’ ότου η BMW εξέπληξε τους ειδικούς με την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M3 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 1985, είχε φτάσει τελικά η μεγάλη στιγμή: Την άνοιξη του 1986, οι πρώτοι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν στην αγωνιστική πίστα του Mugello το “υπεραυτοκίνητο της Σειράς 3”, το οποίο έδειχνε άκρως εντυπωσιακό και όχι μόνο των λόγω των διογκωμένων θόλων των τροχών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 2.3-L με τετραβάλβιδη τεχνολογία απέδιδε 147kW/200hp. Το κινητήριο σύνολο ΄έδενε’ άριστα με το δίθυρο μοντέλο το οποίο ζύγιζε μόλις 1.200 kg χάρη στην ελαφριά δομή του – οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ και το πορτμπαγκάζ συμπεριλαμβανομένης της αεροτομής καθώς και άλλα εξαρτήματα ήταν πλαστικά. Η επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 6,7 δεύτερα και μία τελική ταχύτητα 235km/h εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα.

Το 1988 παρουσιάστηκε η έκδοση Evo της BMW M3, με τελική ταχύτητα 243 km/h χάρη σε μία βελτιωμένη ιπποδύναμη 220 hp. Και το 1990, λανσαρίστηκε η πιο αναβαθμισμένη έκδοση της πρώτης γενιάς του μοντέλου – η BMW M3 Sport Evolution, με κινητήρα 2.5 L και 238hp, που κυκλοφόρησε σε μόλις 600 αντίτυπα.

Ο εξαιρετικά προηγμένος τεχνολογικός χαρακτήρας της BMW M3 επιβεβαιώθηκε ήδη το 1986 από τις εκδόσεις του σπορ αυτοκινήτου με καταλυτικούς μετατροπείς. Καθώς οι τεχνικοί είχαν λάβει υπόψη τους τη μελλοντική χρήση τεχνολογίας καθαρισμού ρύπων από την αρχή της φάσης εξέλιξης, κάθε έκδοση με καταλύτη έχασε μόλις 3kW/5hp. Η επίπτωση στις επιδόσεις ήταν ελάχιστη.

1992 –από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε κομψό coupe .

Αντίθετα με την προκάτοχό της, η δεύτερη γενιά της BMW M3, που γιόρτασε το ντεμπούτο της το 1992, δεν είχε εξελιχθεί ειδικά για χρήση σε αγώνες. Το πολύ πιο διακριτικό και κομψό coupe διέθετε ένα τρίλιτρο, εξακύλινδρο κινητήρα με 210kW/286hp και μέγιστη ροπή 320 Nm. Σαν αποτέλεσμα, η κινητήρια μονάδα με καινοτόμο τεχνολογία ελέγχου εκκεντροφόρων VANOS, ήταν ένα προϊόν αποδεδειγμένα άριστης τεχνογνωσίας. Με ειδική ισχύ (97hp/l) και ειδική ροπή (108Nm/l), κατέρριψε δύο παγκόσμια ρεκόρ για ατμοσφαιρικούς κινητήρες μαζικής παραγωγής. Η BMW M3 Coupe είχε επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε έξι ακριβώς δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250km/h με ηλεκτρονικό κόφτη.

Η νέα BMW M3 ξεχώριζε από το σχήμα των εξωτερικών καθρεπτών της. Τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα καλύμματα καθρεπτών με διπλούς βραχίονες είχαν προφίλ σχήματος φτερού που διαφοροποιούσε άμεσα το μοντέλο από τις υπόλοιπες εκδόσεις μαζικής παραγωγής της BMW Σειράς 3 Coupe. Ακόμα και σήμερα, οι εξωτερικοί καθρέπτες M αποτελούν από τα πιο ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας των περισσότερων μοντέλων M.

Το 1994, η BMW M συμπλήρωσε τη σειρά BMW M3 με δύο εκδόσεις αμαξώματος ταυτόχρονα. Εκτός από μία έκδοση cabrio, η BMW M3 προσφερόταν επίσης για πρώτη φορά σαν 4θυρο sedan. Οι πελάτες φάνηκαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι οι επιδόσεις του Sedan ήταν εφάμιλλες με αυτές του Coupe.

Το 1995, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αναβάθμισης μοντέλου, ο κυβισμός του straight six κινητήρα αυξήθηκε από 2.990 σε 3.201 κυβ. εκ. και η κινητήρια ισχύς του σε 236kW/321hp. Ο νέος κινητήρας διέθετε double VANOS, με μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής. Αποτέλεσμα: Παρά τα αυξημένα αποθέματα ισχύος και τις αισθητά βελτιωμένες επιδόσεις (π.χ. 0–100km/h σε 5,5 δευτ.), η τροποποιημένη BMW M3 ήταν και εξαιρετικά αποδοτική στη χρήση καυσίμου.

Από το καλοκαίρι του 1996, η BMW M3 έγινε το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Η λειτουργία του σειριακού κιβωτίου Μ ήταν αγωνιστικής φιλοσοφίας: Για να ανεβάσει μία σχέση, ο οδηγός τραβούσε τον επιλογέα προς τα πίσω, και για να κατεβάσει, τον πίεζε απλά προς τα εμπρός. Το σύστημα έγινε πολύ δημοφιλές στους πελάτες και σχεδόν η μία στις δύο BMW M3 που έφευγε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του BMW Regensburg εκείνη την εποχή ήταν εφοδιασμένη με αυτό το κιβώτιο SMG.

2000 – ένας καθαρόαιμος αθλητής με αέρα αυτοπεποίθησης.

Η τρίτη γενιά της BMW M3 είχε πιο τολμηρή εμφάνιση από την προκάτοχό της. Χάρη στο αλουμινένιο καπό με κεντρικό φούσκωμα, τους φαρδύτερους θόλους των τροχών, το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο πορτμπαγκάζ συμπεριλαμβανομένης της αεροτομής και των τεσσάρων απολήξεων του συστήματος εξαγωγής διπλής ροής, το Coupe δεν άφηνε καμία αμφιβολία για τα αποθέματα ισχύος και το δυναμικό χαρακτήρα του.

Ισχύ παρείχε ένας ατμοσφαιρικός straight six κινητήρας. Η εξελιγμένη κινητήρια μονάδα απέδιδε 252kW/343hp από 3.246 κυβ. εκ. και μέγιστη ροπή 365Nm. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,2 δευτ. και σε 5,4 δευτ. από 80 - 120km/h με τέταρτη σχέση αντανακλούν τις δυνατότητα επιδόσεων της BMW M3. Την άνοιξη του 2001, μόλις μερικούς μήνες μετά το Coupe, έκανε το ντεμπούτο της η έκδοση Cabrio, δείχνοντας ακόμα πιο μυώδης με μία χαμηλή, συνεχή μεσαία γραμμή.

Η BMW M3 CSL που λανσαρίστηκε το 2003 είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή. Μέσω της τεχνολογίας χαμηλού βάρους – η συντομογραφία CSL για μια BMW σήμαινε πάντα Coupe, Sport και Lightweight – η ισχύς των 265kW/360hp συνδυάστηκε με απόβαρο μόλις 1.385 kg, που αντιστοιχεί σε αναλογία κιλών ανά ίππο 3.85kg/hp. Η μείωση βάρους επιτεύχθηκε όχι μόνο με την κατάργηση κάποιων υποτιθέμενων περιττών εξαρτημάτων (σχετικών με την άνεση), αλλά και μέσω της αρχής ευφυούς δομής ελαφρού βάρους, δηλαδή με τη χρήση του πιο κατάλληλου υλικού στην κατάλληλη θέση. Παράδειγμα η οροφή από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CRP) και ένα πίσω παρμπρίζ από λεπτό κρύσταλλο. Την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας επιβεβαιώνει και η επιτάχυνση: 0–100km/h σε 4,9 δευτ., 0–200km/h σε 16,8 δεύτερα.

2007–τέταρτη γενιά με κινητήρα V 8 και οροφή CRP στάνταρ.

Αντί του εν σειρά εξακύλινδρου κινητήρα που χαρακτήριζε τις προηγούμενες γενιές, η τέταρτη έκδοση της BMW M3 είχε έναν ατμοσφαιρικό V8 κάτω από το καπό της. Η υψηλόστροφη μονάδα τεσσάρων λίτρων απέδιδε 309kW/420hp, ζύγιζε μόλις 202 kg και επομένως ήταν 15 kg ελαφρύτερη από τον προηγούμενο κινητήρα. Η χρήση ευφυούς δομής ελαφρού βάρους εφαρμόστηκε και σε άλλους τομείς. Για παράδειγμα, η BMW M3 Coupe διέθετε στάνταρ οροφή CRP, η αθρακονημάτινη δομή της οποίας παραμένει ορατή κάτω από ένα διαφανές βερνίκι. Ο εμπρός άξονας του αυτοκινήτου κατασκευαζόταν σχεδόν αποκλειστικά από αλουμίνιο.

Το φθινόπωρο του 2007 κυκλοφόρησε η τετράθυρη έκδοση της BMW M3, που επιτάχυνε από 0 στα 100 km/h σε 4, δεύτερα και ήταν μόνον ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργή από το Coupe. Η έκδοση cabrio ολοκλήρωσε τη γκάμα μοντέλων λίγους μήνες αργότερα, την άνοιξη του 2008.

2014 – πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρων και εκτεταμένη δομή ελαφρού βάρους.

Με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς του κορυφαίου αθλητή την άνοιξη του 2014, η BMW M GmbH όχι μόνο παρουσίασε τα μοντέλα Sedan και Coupe ταυτόχρονα για πρώτη φορά, αλλά τα ευθυγράμμισε και με τη νέα ονοματολογία των σειρών μοντέλων. Επομένως, το Sedan φέρει το όνομα BMW M3 και το Coupe BMW M4 – όπως και το Cabrio που διατίθεται από το φθινόπωρο του 2014.

Ο ανασχεδιασμένος straight six κινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo και υψηλόστροφη φιλοσοφία αποδίδει μέγιστη ισχύ 317 kW/431hp και μέγιστη ροπή 550 Nm που είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία κλίμακα στροφών. Αυτό σημαίνει ότι υπερβαίνει την μέγιστη ροπή που προσέφερε η προηγούμενη BMW M3 κατά 40% σχεδόν. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων είναι περίπου 25% χαμηλότερες. Τόσο η BMW M3 Sedan όσο και η BMW M4 Cabrio ολοκληρώνουν το σπριντ 0 - 100 km/h σε 4,1 δεύτερα (με προαιρετικό 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).

Για ένα συνδυασμό κορυφαίων σπορ επιδόσεων και εξαιρετικής απόδοσης καυσίμου, το βάρος του οχήματος (με στάνταρ εξοπλισμό) μειώθηκε κατά 80 kg περίπου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό επιτεύχθηκε με την εκτενή εφαρμογή ευφυών μέτρων ελαφρού βάρους. Μεταξύ άλλων: αυξημένη χρήση ελαφρών υλικών όπως πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και αλουμίνιο για πολυάριθμα εξαρτήματα της ανάρτησης και του αμαξώματος.

“Χρόνια Πολλά, BMW M 3”– ευχές για τα γενέθλια των 30 χρόνων από φίλους και οδηγούς.

«Θα έχω πάντα μία πολύ ξεχωριστή σχέση με τη BMW M3. Ο πατέρας μου οδηγούσε μία μαύρη BMW M3. Εγώ έγινα πρωταθλητής DTM το 2012 οδηγώντας μία ματ μαύρη BMW Bank M3. Όλες οι BMW M3 παραγωγής έχουν αυτό τον πολύ ξεχωριστό αγωνιστικό χαρακτήρα – παρόμοιο με της νέας BMW M4. Η BMW M GmbH κατάφερε να φέρει μία αίσθηση αγωνιστικής πίστας στο δρόμο. Δεν είναι εύκολο να κάνεις ένα τόσο ισχυρό αυτοκίνητο τόσο συμπαγές και αξιόπιστο στο δρόμο όπως έχει καταφέρει η BMW με τη Μ3. Η BMW M3 είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο. Και πάντα θα έχει ξεχωριστή θέση στις αναμνήσεις μου».

Bruno Spengler , επαγγελματίας οδηγών αγώνων, που τρέχει για τη BMW Team MTEK στο DTM 2016, πρωταθλητής DTM το 2012 με μία BMW M 3 DTM .

«Η BMW M3 είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο –σήμερα όπως και πριν από 30 χρόνια. Εγώ ο ίδιος οδήγησα τη M3 εκείνης της εποχής στην πίστα. Και συγκριτικά με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του σήμερα, ήταν πραγματικά σκληρή δουλειά να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι. Την πρώτη μου χρονιά στο DTM το 2013, γιόρτασα τη νίκη με μία BMW M3 DTM της σύγχρονης εποχής. Ήταν μία πολύ ξεχωριστή στιγμή. Και νομίζω ότι η BMW M3 είναι απλά φτιαγμένη για να δημιουργεί τέτοιες, ξεχωριστές στιγμές».

Timo Glock , επαγγελματίας οδηγών αγώνων, που τρέχει για τη BMW Team RMG στο DTM 2016, 91 αγώνες Formula 1 Grand Prix μεταξύ 2004 και 2012.

«Για τους περισσότερους ανθρώπους –και για μένα – η BMW M3 είναι συνώνυμο της επιτυχίας στις αγωνιστικές πίστες. Τα αγωνιστικά της γονίδια ήταν ήδη εμφανή το 1986 και παραμένουν μέχρι σήμερα. Εγώ σαν οδηγός αγώνων νιώθω θαυμάσια που μπορώ να οδηγώ ένα τόσο σπορ αυτοκίνητο και εκτός πίστας. Η BMW M3 είναι πραγματικός θρύλος και όχι άδικα».

Martin Tomczyk , επαγγελματίας οδηγών αγώνων, που τρέχει για τη BMW Team Schnitzer στο DTM .

«Η BMW M3 είναι αναμφίβολα το σημαντικότερο αυτοκίνητο στην μακροχρόνια καριέρα μου σαν οδηγός αγώνων. Με αυτό το αυτοκίνητο κέρδισα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC), τον τίτλο του DTM, το Ιταλικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού και γιόρτασα πολυάριθμες αγωνιστικές νίκες σε όλη την Ευρώπη. Από την πρώτη ημέρα, η BMW M3 ήταν νικήτρια και διατήρησε αυτή τη θέση για δεκαετίες. Η BMW M3 έχει φίλους που την λατρεύουν – και εγώ είμαι ένας από αυτούς!»

Roberto Ravaglia , πρώην οδηγός αγώνων, πρώτος πρωταθλητής στα αυτοκίνητα τουρισμού στην ιστορία (1987), ιδρυτής της Team ROAL Motorsport .

«Η BMW M3 είναι πραγματικό ‘icon’. Όταν το αυτοκίνητο έκανε το αγωνιστικό ντεμπούτο του το 1987, ήταν νικητής από την πρώτη στιγμή και έγινε το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο τουρισμού όλων των εποχών. Η οδήγησή του ήταν πάντα απολαυστική. Έζησα τόσες πολλές θαυμάσιες στιγμές και γιόρτασα άφθονες νίκες με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δημιούργησα μία πραγματικά στενή σχέση με τη BMW M3».

Johnny Cecotto , πρώην επαγγελματίας οδηγός αγώνων, 1989 –1992 10 νίκες σε αγώνες DTM με μία BMW M 3, 1990 νικητής του “24- hour Spa ” με μία BMW M 3, 1992 νικητής του “24-ωρου αγώνα στο N ü rburgring ” με BMW M 3, 1993 νικητής του ADAC GT Cup με BMW M 3 GTR , δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μοτοσικλετών (1975/1978).

«Για μένα, η BMW M3 είναι απλά η καλύτερη. Πιστεύω ότι αμέσως όλοι συσχετίζουν τη BMW M3 με τη BMW M GmbH, ακόμα περισσότερο από ότι τη M1 και τη M5. Μεγάλο μέρος της μαγείας του αυτοκινήτου οφείλεται αναμφίβολα στην αγωνιστική καριέρα του. Άλλωστε, μέχρι σήμερα, η BMW M3 είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο τουρισμού παγκοσμίως. Εγώ ο ίδιος έχω τέσσερις BMW M3 από διαφορετικές χρονιές, αλλά αγαπημένη μου παραμένει ακόμα η BMW M3 της πρώτης γενιάς – και αυτό όχι μόνον επειδή οι κλασικές BMW είναι το πάθος μου, αλλά επειδή προσωπικά πιστεύω ότι η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι απλά η καλύτερη».

Felipe Garcia , λάτρης και συλλέκτης BMW , ιδρυτής του Mint Classics στο M ü nster , Έμπορος “ Bavarian Sports Cars ”.