Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Έλεγξε το μεταχειρισμένο μόνος σου! Συμβουλές από την Spotmechanic

Έλεγξε το μεταχειρισμένο μόνος σου!
Έλεγξε το μεταχειρισμένο μόνος σου! Συμβουλές από την Spotmechanic

Η οικονομική κρίση έχει επιφέρει στην αγορά των μεταχειρισμένων πολύ χαμηλές τιμές και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εμφανίζονται πολλές ευκαιρίες. Επιπλέον τα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά είναι υπερχρεωμένα και αν δεν υπάρχει άλλη λύση και θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ένα αυτοκίνητο για να γίνεται η καθημερινή μετακίνηση τότε η διέξοδος προς την αγορά μεταχειρισμένου είναι μονόδρομος. Έτσι, η ζυγαριά με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που πλέον χαρίζονται, ή καινούργια με μεγάλη δυσκολία στο δάνειο και τιμές που δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από το παρελθόν γέρνει για τον μέσο Έλληνα περισσότερο προς την αγορά μεταχειρισμένου...

Η spotmechanic  είναι μία σοβαρή Start-up  εταιρεία που "μας ανοίγει τα μάτια" στην επικείμενη αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους!

Η εν λόγω εταιρεία συνιστά με απόλυτη βεβαιότητα τον καλύτερο σύμβουλό μας σε περίπτωση αναζήτησης μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
(Διάβασε εδώ για την Spotmechanic και τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρει στον χώρο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου)

Διαβάστε στη συνέχεια  μερικές συμβουλές ελέγχου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που απορρέουν από τις γνώσεις και την εμπειρία των μηχανικών της start-up εταιρείας που έχει γίνει ο φόβος και ο τρόμος "μερικών μαντράδων" εξ' αιτίας της τελειομανίας που έχει στον έλεγχο των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τουλάχιστον, όταν αγοράζεις το αυτοκίνητο να..."ξέρεις τι έχει"!
Δες που να επικεντρώσεις την προσοχή σου, πως να «διαβάσεις» τον ιδιοκτήτη και πως να αποφύγεις την κακή αγορά ενός μεταχειρισμένου. Βήμα-βήμα οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις εκείνη την ύστατη ώρα.

Η εταιρεία συγκεντρώνει όλη την εμπειρία μέσα σε έναν οδηγό DIY (Do It Yourself) που λένε και οι Aμερικάνοι, ώστε την επόμενη φορά που θα πας να δεις κάποιο μεταχειρισμένο να μην σου ξεφύγει τίποτα!

Χαρτί & μολύβι, λοιπόν και γρήγορα στο θρανίο:

Voice control

Λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και δεν έχουν άδικο. Γι’αυτό κάνε την αρχή με ένα τηλεφώνημα στον ιδιώτη ή τον έμπορο που πουλάει το αυτοκίνητο για να καταλάβεις με τι άνθρωπο έχεις να κάνεις!

Παρατήρησε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο θα σου «πουλήσει» το αυτοκίνητο. «Καίγεται» να το δώσει ή… δεν του «καίγεται» καρφί; Aυτό που θέλεις να ακούσεις είναι έναν άνθρωπο που ξέρει πολλές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο του, ακόμα και αν είναι το 2ο ή το 3ο χέρι. Θέλεις να ακούσεις εκείνη τη σίγουρη φωνή που δεν προσπαθεί να βγάλει από τη μύγα… ξίγκι.

Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο πριν αποφασίσεις να πας να δεις το αυτοκίνητο από κοντά. Στα πιο ουσιώδη όμως,

  • πρέπει να ρωτήσεις αν έχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις
  • αν το αγόρασε καινούριο ή μεταχειρισμένο και από που (από ιδιώτη ή από έμπορο)
  • αν έχει τρακάρει ποτέ
  • αν είναι βαμμένο και που


Όλα αυτά θα σου δώσουν αρκετές πληροφορίες για το αν αξίζει να δεις το αυτοκίνητο από κοντά. Η γνώμη μας είναι ότι τα αυτοκίνητα χωρίς βιβλίο σέρβις δεν αξίζουν για να μπεις τον κόπο…

Για περισσότερα tips για το πως να αγοράσεις μεταχειρισμένο από ιδιώτη, διάβασε το άρθρο που έχουμε γράψει αποκλειστικά για αυτό!

1. Χρώμα

Αν ο ιδιώτης (ή ο έμπορος) είναι σωστός και θέλει να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις το αυτοκίνητο, τότε θα έχει το αμάξι του φρεσκοπλυμένο. Πάρε το χρόνο σου και μην βιάζεσαι. Κράτησε μια απόσταση από το αυτοκίνητο και προσπάθησε να το παρατηρήσεις με καθαρό μυαλό, χωρίς πίεση. Ταιριάζουν τα κομμάτια του αυτοκινήτου χρωματικά; Μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα;

Αν δεν καταλαβαίνεις κάποια διαφορά, πλησίασε και χάιδεψε τις λαμαρίνες. Το κακά βαμμένο αυτοκίνητο δεν θα έχει απαλή υφή, ενδεχομένως να έχει κάποιες φουσκάλες, το χρώμα μπορεί να έχει στάξει και να υπάρχουν τα λεγόμενα «δάκρυα» στα κατηφορικά σημεία της λαμαρίνας. Δώσε βάση στις λεπτομέρειες, στα χερούλια των θυρών, στις κολόνες του αυτοκινήτου, περιμετρικά του ουρανού.

Ωστόσο πρέπει να αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο δεν σημαίνει ότι είναι και κακό. Αυτό που πρέπει να ελέγξεις είναι αν έχει υποστεί κάποιο σοβαρό χτύπημα ή αν είναι στοκαρισμένο.

2. Χτυπήματα/γρατζουνιές/φανάρια

Εντάξει, σε αυτόν τον τομέα δεν χρειάζεσαι και ιδιαίτερη καθοδήγηση. Και μεταξύ μας δεν υπάρχει μεταχειρισμένο χωρίς γρατζουνιές! Το θέμα είναι να δεις πόσο σοβαρά είναι τα χτυπήματα και οι γρατζουνιές και να υπολογίσεις εκ των υστέρων το κόστος επισκευής τους. Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου αν είναι ομοιόμορφοι σε όλες τις πλευρές. Έλεγξε αν τα φανάρια είναι θαμπά ή σπασμένα.

3. Ηλιοροφή/κουκούλα

Αν το μεταχειρισμένο έχει ηλιοροφή, κουκούλα ή αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, τότε θέλει λίγο προσοχή γιατί το κόστος επισκευής τους δεν είναι μικρό. Έλεγξε αν ο μηχανισμός τους λειτουργεί σωστά (αν υπάρχει), τσέκαρε αν υπάρχουν κενά στη στεγανότητά τους, ψάξε για τυχόν φθορές ή τρύπες.

Στην ηλιοροφή, εκτός από τον μηχανισμό, σημαντικό ρόλο παίζουν τα λάστιχα και τα «κανάλια» που βρίσκονται περιμετρικά και αποτρέπουν τα νερά να μπουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα λοιπόν πρέπει να μην είναι ξεραμένα, ενώ τα κανάλια πρέπει να είναι καθαρά και όχι βουλωμένα. Μπες μέσα στο αυτοκίνητο και ρίξε μια ματιά προς τα πάνω. Αν γύρω από την ηλιοροφή υπάρχουν λεκέδες ή στίγματα από νερό, τότε τα πράγματα θέλουν περαιρέρω διερεύνηση. Τα ίδια ισχύουν και για τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή που έχουν αυτοκίνητα όπως για παράδειγμα η Μercedes SLK.

Η κουκούλα δεν πρέπει να έχει σκισίματα, τρύπες ή άλλες φθορές. Άνοιξέ την και κλείσε την αρκετές φορές για να δεις αν ακούς περίεργους θορύβους από τον μηχανισμό. Έλεγξε αν τα κλείστρα είναι σκουριασμένα ή έχουν κάποιο τζόγο. Το τζάμι ή το πλαστικό που βρίσκεται στο πίσω μέρος πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, να μην είναι θαμπό, φθαρμένο ή κίτρινο από την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο.

Η στεγανότητα της κουκούλας πρέπει να είναι άψογη και για να το καταλάβεις αυτό, ιδανικά θα πρέπει να την βρέξεις στα σημεία που εφάπτονται με το τζάμι. Ένας άλλος τρόπος για να καταλάβεις αν «μπάζουν» νερά είναι να πιάσεις τις μοκέτες κάτω από τα πατάκια του οδηγού και συνοδηγού. Δεν πρέπει να υπάρχει υγρασία στη μοκέτα, αλλά ούτε και να μυρίζει υγρασία στην καμπίνα. Αν συμβαίνει αυτό τότε οι «νεροχύτες» που διώχνουν το νερό γύρω από την κουκούλα έχουν βουλώσει.

4. Ζάντες/ελαστικά

Για το πως να ελέγξεις τα ελαστικά μόνος σου έχουμε γράψει ειδικό άρθρο το οποίο και μπορείς να συμβουλευτείς. Κατά τα άλλα, έχε υπόψιν σου ότι τα ελαστικά έχουν κόστος για να αντικατασταθούν και επίσης επηρεάζουν σημαντικά την ασφάλειά σου. Οπότε προσοχή! Είμαι σίγουρος ότι δεν θέλεις ούτε να χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου εκεί που δεν το περιμένεις, αλλά ούτε και να έχεις απρόβλεπτα έξοδα μετά την αγορά του! Αν δεν θυμάσαι τίποτα από τις συμβουλές που θα διαβάσεις στο άρθρο για τα ελαστικά, μια γρήγορη λύση για να πάρει μια ιδέα για τα λάστιχα είναι να ελέγξεις την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάστιχο κατασκευάστηκε την 14η εβδομάδα του 2011


1. Ηλεκτρονικές λειτουργίες

Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλα τα κουμπάκια, τους διακόπτες και τα χειριστήρια που ενεργοποιούν όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες. Τσέκαρε αν το A/C δουλεύει κανονικά και αθόρυβα, έλεγξε τα φώτα σε όλες τις σκάλες, τα φλας, τα αλάρμ, το ράδιο και κατ’επέκταση τα ηχεία. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα για παράδειγμα, ενεργοποίησέ τα και ας είναι καλοκαίρι.

2. Καθίσματα/ταπετσαρίες

Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται απροβλημάτιστα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να «διπλώνουν» εύκολα για την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Αν είναι φθαρμένα, μπορείς να υπολογίσεις το έξτρα κόστος επιδιόρθωσής τους. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που κάνουν εξαιρετική δουλειά στο ραφινάρισμα του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου.

Αν οι ταπετσαρίες είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικός καθαρισμός μιας και μαζεύουν πάνω τους μικρόβια τα οποία εκτός από το ότι είναι ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία. Από την άλλη, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο να βρεις ένα αυτοκίνητο με «πεσμένη» την ταπετσαρία στον ουρανό. Μην σε αποθαρρύνει το κόστος επισκευής της ξεκινάει γύρω στα 130€.


Τα πράγματα που μπορείς να δεις ανοίγοντας το καπό είναι λίγα. Ιδανικά πρέπει να «πέσεις» από κάτω για να δεις τι συμβαίνει στη μηχανή. Ωστόσο, μερικά tips είναι πάντα χρήσιμα γι’αυτό δώσε προσοχή!

Έλεγξε τα λάδια με τον δείκτη λαδιού. Αυτό που πρέπει να σε ενδιαφέρει σε πρώτη φάση είναι να δεις καταρχήν, ότι υπάρχουν λάδια στον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η στάθμη του λιπαντικού πρέπει να είναι ανάμεσα στο επίπεδο min και max. Αν ο δείκτης λαδιού μόλις το βγάλεις έχει πάνω του μαύρο λάδι, τότε το αυτοκίνητο σίγουρα θα χρειαστεί σέρβις.

Άνοιξε το δοχείο με το ψυκτικό υγρό (παραφλού) και δες αν αυτό είναι καθαρό. Δεν πρέπει να υπάρχουν υπολείμματα λαδιού, ούτε να είναι μαύρο, ούτε να υπάρχουν σημάδια σκουριάς.

Το καπάκι του κινητήρα από πάνω πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και δεν εννοούμε να είναι καθαρό. Αυτό που είναι κακό σημάδι είναι να δεις υπολείμματα λαδιού πάνω και γύρω από το καπάκι που μπορεί να υποδηλώνουν διαρροή από τη φλάντζα. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε πρέπει να ανοιχθεί το καπάκι ή η κεφαλή του κινητήρα, το οποίο σημαίνει κόστος εργασίας, ανταλλακτικό φλάντζας και… ότι άλλο προκύψει κατά τη διαδικασία.

Τέλος, ρίξε μια ματιά στους ιμάντες. Θα τους δεις «γυμνούς» στο κέντρο και μπροστά από τον κινητήρα και αυτοί πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, όχι ξεραμένοι και προφανώς, χωρίς φθορές.


Το test drive είναι μια διαδικασία πολύ σημαντική κατά τη διάρκεια του DIY ελέγχου. Αυτό το λέμε και το ξαναλέμε γιατί θα σε βοηθήσει να καταλάβεις 1) αν το αυτοκίνητο σου ταιριάζει, σε βολεύει, αισθάνεσαι άνετα μέσα σε αυτό και 2) αν υπάρχουν «κρυμμένα» προβλήματα που μπορεί να εντοπίσεις στον κινητήρα, στις αναρτήσεις, στον συμπλέκτη, τα φρένα κλπ. Έχουμε γράψει στο παρελθόν ένα αυτόνομο άρθρο για το test drive, το οποίο μπορείς να συμβουλευτείς για να πας την επόμενη φορά να δεις ένα μεταχειρισμένο και να το αξιολογήσεις όσο πιο σωστά γίνεται!

Αν λοιπόν αποκομίσεις καλή εικόνα τόσο από τον ιδιοκτήτη όσο και το αυτοκίνητο, αυτό είναι καλό σημάδι! Ωστόσο όμως, αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος. Έχουμε δει πολλά μεταχειρισμένα που απ’έξω φαίνονταν καινούρια και από κάτω είχαν κομμένο και ραμμένο σασί με διαφορετικό κωδικό πλαισίου! Για να σιγουρευτείς λοιπόν αν το αυτοκίνητο που αγοράζεις αξίζει τα λεφτά του, απλώς ζήτα τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Δεν θα χάσεις!

Η Spotmechanic προέκυψε ως ανάγκη των ιδρυτών της, όταν μπήκαν σε διαδικασία εύρεσης μεταχειρισμένου
− ξοδεύοντας ατελείωτες ώρες σε διάστημα 2,5 μηνών,
− κάνοντας επικοινωνίες με δεκάδες ιδιώτες και εμπόρους,
− πραγματοποιώντας επισκέψεις σε πάνω από 20 αυτοκίνητα,
− ελέγχοντας τα 8 από αυτά (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, ακόμα και Ρώμη), για να βρεθεί τελικά το ένα, καλό και ασφαλές μεταχειρισμένο επταθέσιο SUV για μια νέα 5-μελή οικογένεια και ένα λαμπραντόρ 30 κιλών που φαίνεται στην φωτογραφία

…οραματίστηκε και έκανε στόχο της τη δημιουργία μιας διαφανούς αγοράς για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με τον πιο αξιόπιστο και εύκολο τρόπο, για όλους…

…στελεχώθηκε με ανθρώπους που έχουν πολυετή εμπειρία και προϋπηρεσία σε θέματα μηχανικών ελέγχων και φανοποιείας, εμπειρίας πελάτη, τεχνολογίας συστημάτων και βελτιστοποίησης διαδικασιών, μα πάνω απ’ όλα υπέρμετρο ενθουσιασμό για το αυτοκίνητo αποτελώντας σήμερα το σημείο αναφοράς για έλεγχο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα


Autocarnet:  "Πρόκειται για μια πραγματικά υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών - όπως και οι ίδιοι διαπιστώσαμε -  από μια εταιρεία που αν υπήρχε μερικά χρόνια νωρίτερα θα είχε αλλάξει εντελώς την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Σας την συνιστούμε ανεπιφύλακτα!"