Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Τα diesel ΙΧ εκπέμπουν έως και... τέσσερις φορές περισσότερους ρύπους από ένα λεωφορείο

Τα diesel ΙΧ εκπέμπουν έως και... τέσσερις φορές περισσότερους ρύπους από ένα λεωφορείο
Τα diesel ΙΧ εκπέμπουν έως και... τέσσερις φορές περισσότερους ρύπους από ένα λεωφορείο

Δύο έρευνες στη Νορβηγία και την Αγγλία έδειξαν αυτό που είναι ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τα diesel αυτοκίνητα να εκπέμπουν NOx έως και τέσσερις φορές περισσότερο από όσο ένα λεωφορείο ή ένα φορτηγό 40 τόνων


Για τους παροικούντες την αυτοκινητική... Ιερουσαλήμ, το πρόβλημα με τα οξείδια του αζώτου ΝΟx στα diesel αυτοκίνητα είναι ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Οι καλά πληροφορημένοι γνωρίζουν ότι το σκάνδαλο της VW είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς είναι γνωστό ότι όλα τα αυτοκίνητα με αυτό το καύσιμο εκπέμπουν πολύ υψηλά επίπεδα αυτού του ρύπου, παρά τις σημαντικές τεχνολογικές προσπάθειες που έχουν κάνει όλες οι εταιρίες. Αν και η τεχνολογία για την μείωση των επικίνδυνων ρύπων είναι γνωστή και αρκετά αποτελεσματική, πολλές εταιρίες δεν την υιοθετούν γιατί άλλοτε είναι πολύπλοκη και άλλοτε ακριβή.

Σύμφωνα με επίσημη έρευνα που έγινε στη Νορβηγία από το «Norwegian Centre for Transport Research», έδειξε ότι ένα diesel αυτοκίνητο μπορεί να εκπέμπει έως και τέσσερις φορές περισσότερο NOx ρύπους από ένα μεγάλο λεωφορείο σε συνθήκες κίνησης στην πόλη. Ενώ μια άλλη έρευνα για τον οργανισμό «Transport for London» έδειξε ότι ένα μικρό diesel μόλυνε αρκετές φορές περισσότερο την ατμόσφαιρα από τα μεσαία φορτηγά, και σε κάποιες περιπτώσεις ήταν εξίσου ή και περισσότερο επιβαρυντικά από τα μεγάλα φορτηγά διεθνών μεταφορών.

Η εξήγηση για αυτό το γεγονός βρίσκεται στο ότι για τα λεωφορεία και τα φορτηγά, οι πολύ αυστηρές νόρμες που εμφανίστηκαν στην ΕΕ από το 2011 οδήγησαν τους κατασκευαστές να εξελίξουν τους κινητήρες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να εκπέμπουν όσο το δυνατόν χαμηλότερους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες. Και για όσους παρακολουθούν από κοντά την βιομηχανία των λεωφορείων και των φορτηγών, γνωρίζουν ότι οι εξελίξεις τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια είναι πραγματικά πρωτοφανείς.

Αντίθετα στα επιβατικά αυτοκίνητα, οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες δεν ήταν απαραίτητες για να πάρει κάποια εταιρία έγκριση τύπου. Και πέρα από την VW με το «πειραγμένο» λογισμικό, υπάρχουν και αρκετές άλλες εταιρίες που χωρίς τέτοιες παράνομες πρακτικές, εκπέμπουν πολύ περισσότερο NOx σε πραγματικές συνθήκες. Και οι δύο έρευνες που αναφέραμε, αφορούν αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς, και μάλιστα με προδιαγραφές Euro6, και έγιναν εκεί που έπρεπε: σε πραγματικές συνθήκες.

Το Νορβηγικό τεστ έδειξε ότι και τα 12 μεγάλα οχήματα (λεωφορεία και φορτηγά) ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στις προδιαγραφές τους, όταν τα επτά diesel αυτοκίνητα έβγαζαν έως και τέσσερις φορές πιο πάνω οξείδια του αζώτου από τα λεωφορεία και τα φορτηγά. Το τεστ στο Λονδίνο συνέκρινε εννέα diesel μοντέλα, από μικρά έως μεγάλα τζιπ, απέναντι σε τρία μεσαία φορτηγά και ένα μεγάλο φορτηγό διεθνών μεταφορών. Οι εκπομπές ρύπων NOx από τα αυτοκίνητα ήταν στα ίδια επίπεδα με τα βαρύτερα φορτηγά, ενώ ένα από αυτά, το μικρότερο, παρήγαγε τους διπλάσιους ρύπους από τα μεσαία φορτηγά των 12 τόνων και το ίδιο ποσό ρύπων με το φορτηγό των... 40 τόνων.

Οι ειδικοί λένε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν δέχονται να ενσωματώσουν την τεχνολογία για την μείωση του NOx για λόγους διευκόλυνσης αλλά και κόστους, καθώς θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τους κινητήρες ώστε να μπορούν να δέχονται ένα έξτρα υγρό, το λεγόμενο AdBlue το οποίο μειώνει δραστικά αυτόν τον ρύπο μέσα στην εξάτμιση. Η υιοθέτησή του θα απαιτούσε την ενσωμάτωση ενός ακόμα ρεζερβουάρ για αυτό το υγρό (κάτι που θα δυσκόλευε στην σχεδίαση των μοντέλων) ενώ απαιτεί και ένα μικρό έξτρα κόστος. Για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων πάντως, που ζουν με αυτό για τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η χρήση του ΑdBlue έχει γίνει πλέον μία καθημερινότητα. Και δεν βλέπουμε τον λόγο γιατί δεν θα μπορούσε να γίνει και για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, έστω και αν αυτό απαιτήσει από τις εταιρίες να ξανασχεδιάσουν τα αυτοκίνητά τους.
Πηγή