Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Σε σταδιακή εφαρμογή από χθες, το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Σε σταδιακή εφαρμογή από χθες, το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Σε σταδιακή εφαρμογή τέθηκε, χθες, η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Πρακτικά, χθες, ξεκίνησε μια περίοδος προσαρμογής του επιβατικού κοινού στα “έξυπνα” εισιτήρια, κατά την οποία θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική, όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά, με το βαθμό εξοικείωσης του κοινού να αποτελεί το βασικό κριτήριο για το τελικό κλείσιμο των “συμβατικών” πυλών.

Η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά
Για το επιβατικό κοινό είναι διαθέσιμοι δύο τύποι εισιτηρίων. Το “ΑTH.ENA TICKET: Το πολλαπλό εισιτήριο” και το “ΑΤΗ.ΕΝΑ Card: Η έξυπνη κάρτα”. Το πολλαπλό εισιτήριο είναι ένα επαναφορτιζόμενο εισιτήριο. Κατά την έκδοση του, φορτίζεται με έναν από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων ή τους νέους, που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση, μπορεί να επαναφορτιστεί αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά. Η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις, που επιθυμεί ο επιβάτης.

Στη φάση πλήρους λειτουργίας του συστήματος, μετά τον Απρίλιο, θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα να πληρώνουν, όταν αγοράζουν ή επαναφορτίζουν τα ηλεκτρονικά τους εισιτήρια (πολλαπλό, κάρτα) και με την χρήση πιστωτικών καρτών στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά από την πλήρη λειτουργία του συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών θα γίνουν αναλογικές, δηλαδή, θα πληρώνει κανείς ανάλογα με το πόσο μετακινείται.

Επικύρωση
Όπως διευκρίνισε χθες ο ΟΑΣΑ, οι επιβάτες, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60, θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν, όπως και σήμερα. Οι επιβάτες, που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια), συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά. Οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης, όπως έκαναν μέχρι σήμερα.

Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, οι επιβάτες, που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/έξυπνη κάρτα, θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.

Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν τη δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασης τους σε όλους τους σταθμούς.

Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο/έξυπνη κάρτα κατά την είσοδο τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.

Το έργο
Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου υλοποιείται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε €58,8 εκατ. με συγχρηματοδότηση της ΕΕ και της Ελλάδας κατά 49% και του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης κατά 51% . To έργο είναι ενταγμένο στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Αττική” και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
πηγή