Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

H Βόρειος Κορέα χρωστάει την αξία 1000 Volvo 144!

Volvo and North Korea
H Βόρειος Κορέα χρωστάει την αξία 1000 Volvo 144!
Πρόκειται για μια απίστευτη ιστορία που κρατά δεκαετίες, από τον καιρό που η χώρα χωρίστηκε σε Βόρεια και Νότια, με τη Νότια να ακολουθεί φρενήρη αναπτυξιακό ρυθμό και τη Βόρεια να μένει στάσιμη.

Η Βόρεια Κορέα είναι μία περίεργη χώρα στην καλύτερη των περιπτώσεων. Είναι μία χώρα που αυτή τη στιγμή έχει ως ηγέτη έναν υπερτροφικό μπέμπη που έχει στο οπλοστάσιο του πυρηνικά, ίσως και άλλα όπλα μαζικής καταστροφής. Θυμίζει δηλαδή λίγο έναν ψυχοπαθή κλόουν. Προκαλεί το γέλιο σε όσους παρακολουθούν αλλά ποτέ δεν ξέρεις πότε θα κάνει κάτι εντελώς αψυχολόγητο και σίγουρα πολύ επικίνδυνο. Όμως την περίοδο που έλαβαν χώρα τα συμβάντα της ιστορίας μας, ηγέτης δεν ήταν ο Κιμ Γιονγ Ουν, αλλά ο παππούς του, Κιμ Ιλ Σουνγκ. Οπότε θα ταξιδέψουμε νοητά αρκετές δεκαετίες πίσω με τον πρώτο “σταθμό” μας, στα μέσα της δεκαετίας του ’50… περίπου.

Η εκεχειρία που έβαλε τέλος στον Πόλεμο της Κορέας το 1953 σήκωσε ένα αόρατος τείχος πάνω στον 38ο παράλληλο, ανάμεσα στη Βόρεια και τη Νότια Κορέα. Η αναδόμηση της κατεστραμμένης σε μεγάλο βαθμό Β. Κορέας ξεκίνησε με την βοήθεια των Κινέζων και των Σοβιετικών και το πρώτο “Τριετές Πλάνο” παρουσιάστηκε με κεντρικό θέμα την αυτάρκεια. Ακολούθησε το πρώτο “Πενταετές Πλάνο” και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’60 η οικονομία της Β. Κορέας γνώριζε “θαυματουργή ανάπτυξη”. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στα τέλη της δεκαετίας του ’60, το Α.Ε.Π. της χώρας ήταν περίπου ίδιο με αυτό της Νοτίου Κορέας – μερικές χρονιές το ξεπερνούσε κιόλας. Για να πλησιάσουμε σιγά-σιγά το θέμα μας, οι σχέσεις μεταξύ Β. Κορέας και Σουηδίας άρχισαν να ανθίζουν μέσα από μία σπάνια σύγκλιση αριστερών και επιχειρηματικών συμφερόντων: διάφορες ομάδες με αριστερή ιδεολογία στη Σουηδία ήθελαν να αναγνωριστεί επίσημα το νέο κομμουνιστικό κράτος από την κυβέρνηση, ενώ οι επιχειρηματίες ήθελαν να εκμεταλλευτούν την αναδυόμενη βιομηχανία εξόρυξης μεταλλευμάτων. Για τον τότε ηγέτη της Β. Κορέας δε, Κιμ Ιλ Σουνγκ, η πρωτοβουλία των δυτικών ήταν ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της αναγνώρισης της χώρας ως μία από τις υπολογίσιμες δυνάμεις του κόσμου!
Έτσι, η Volvo ήταν μία από τις πρώτες Ευρωπαϊκές εταιρίες, μαζί με τις Atlas Copco και Kockums, που έκανε κινήσεις στην αγορά της Βορείου Κορέας. Μάλιστα, η Σουηδική εταιρία δέχθηκε μία παραγγελία για 1.000 Volvo 144, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται το 1974. Όμως πολύ σύντομα οι εταιρίες συνειδητοποίησαν την σκληρή αλήθεια. Τα ποσά συσσωρεύονταν και έγινε σαφές ότι το καθεστώς της Β. Κορέας δεν είχε την παραμικρή διάθεση να πληρώσει για τα αγαθά που παραλάμβανε!

Η Σουηδία όμως είχε επενδύσει πολύ χρόνο και πολύ χρήμα στο χτίσιμο διπλωματικών και επιχειρηματικών επαφών στη Β. Κορέα και σε αυτό το σημείο, ήταν πολύ δύσκολο να αποδεχθεί πως όλα αυτά ήταν εις μάτην.

“Η Β. Κορέα ήθελε να πληρώσει τα εξωτερικά της χρέη με χαλκό και ψευδάργυρο. Όμως οι οικονομολόγοι της χώρας ήταν υπερβολικά αισιόδοξοι στους υπολογισμούς τους ενώ η αξία των μεταλλευμάτων στις διεθνείς αγορές είχε πέσει σημαντικά.”

Έγραφε μία Σουηδική εφημερίδα το 1976. Όμως η απροθυμία ή αδυναμία της Β. Κορέας να εξοφλήσει τους λογαριασμούς της ήταν ένα μόνο πρόβλημα. Το δεύτερο πρόβλημα ήταν η βιομηχανική κατασκοπεία από πλευράς καθεστώτος Pyongyang αλλά και η προπαγάνδα ότι η Δύση “είδε το φως” επιτέλους και ότι αποφάσισε να βοηθήσει την Β. Κορέα στον αγώνα της απέναντι στον ιμπεριαλισμό με τις όποιες μικροδιαφωνίες για το ποιός χρωστάει σε ποιόν να “σβήνουν” μέσα στην προσπάθεια να διαλυθεί ο καπιταλισμός! Φυσικά, η Σουηδική πλευρά επιμένει τα τελευταία 40 χρόνια πως είναι ξεκάθαρο ποιός χρωστάει σε ποιόν και πιο είναι το ποσό που χρωστάει. Προσαρμοσμένο για πληθωρισμό και τόκους, το χρέος της Β. Κορέας στην Volvo ξεπερνά αυτή τη στιγμή τα 3 δισεκατομμύρια κορώνες – ή αν θέλεις, 315 περίπου εκατομμύρια ευρώ! Και τι κάνει η Σουηδική εταιρία γι’ αυτό;

“Δύο φορές τον χρόνο, τους υπενθυμίζουμε πότε πρέπει να γίνουν οι πληρωμές”

Λέει ο Στέφαν Κάρλσον της Volvo, ενώ συμπληρώνει ότι γνωρίζουν πως δεν υπάρχει περίπτωση να τηρήσει το δικό της μέρος της συμφωνίας η Β. Κορέα. Οι Σουηδοί όμως είναι Σουηδοί και οι ΒορειοΚορεάτες είναι ΒορειοΚορεάτες οπότε η ιστορία συνεχίζεται σαν κάποιου είδους παράδοση. Για την ιστορία, να αναφέρω ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των 1.000 Volvo 144 κυκλοφορεί ακόμα και όχι μόνο αυτό, αλλά συντηρούνται ευλαβικά με αποτέλεσμα να είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι από το 2008, το καθεστώς της Βορείου Κορέας θεωρεί την Σουηδία μαριονέτα των Αμερικανών.

Πηγή http://enkinisi.gr/