Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Το σοκαριστικό ατύχημα του Bell HU-1Η «Χιούι» καρέ-καρέ και το ιστορικό ατυχημάτων για τον συγκεκριμένο τύπο στρατιωτικού ελικοπτέρου

Το σοκαριστικό ατύχημα του Bell HU-1Η «Χιούι»
Το σοκαριστικό ατύχημα του Bell HU-1Η «Χιούι» καρέ-καρέ και το ιστορικό ατυχημάτων για τον συγκεκριμένο τύπο στρατιωτικού ελικοπτέρου

Χαμηλή πτήση, ομίχλη, πρόσκρουση στα σύρματα της ΔΕΗ, απώλεια στήριξης, βίαιη προσγείωση, αποκόλληση της μηχανής που καταπλακώνει τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες..


Καρέ καρέ περιέγραψε τη χθεσινή τραγωδία με το ελικόπτερο του στρατού στην πρώτη μαρτυρία της η επιζήσασα, Βασιλική Πλεξίδα.

Σύμφωνα με το Έθνος, η αρχιλοχίας που επέζησε μίλησε και περιέγραψε σε μια πρώτη κατάθεσή της τα όσα συνέβησαν τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν τη μοιραία πτώση.

«Πετούσαμε χαμηλά» είπε και έδωσε ένα πρώτο στίγμα για την μοιραία πορεία. «Πέσαμε σε ομίχλη» λέει η αρχιλοχίας και προσθέτει: «Η ορατότητα ήταν χαμηλή ως μηδενική».

«Το ελικόπτερο ακούμπησε στα καλώδια της ΔΕΗ και έχασε την ισορροπία του», λέει η Βασιλική Πλεξίδα.

«Όλα έγιναν σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με την πρόσκρουση στο έδαφος έχασα τις αισθήσεις μου».

«Όταν ύστερα από ώρα βρήκα ξανά τις αισθήσεις μου ήταν σαν να ζω σε ένα εφιαλτικό όνειρο» λέει για τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα η νεαρή υπαξιωματικός. «Είχα αφόρητους πόνους σε όλο μου το σώμα» περιγράφει.

Το ιστορικό ατυχημάτων για τον συγκεκριμένο τύπο στρατιωτικού ελικοπτέρου
Στα 37 χρόνια που το στρατιωτικό ελικόπτερο τύπου «Χιούι» UH-1H της Αεροπορίας Στρατού χρησιμοποιείται από τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις έχουν σημειωθεί πολλές αιματηρές πτώσεις με αρκετούς νεκρούς. Το σημερινό θανατηφόρο δυστύχημα στο Σαραντάπορο Ελασσόνας ήταν η αφορμή για το ρεπορτάζ του ANT1 όπου κατέγραψε τις ιστορικές πτώσεις των «Χιούι».

Η πρώτη πτώση σημειώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου του 1980, στον Κορινθιακό κόλπο με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους ο κυβερνήτης και ένας πολίτης.

Δεκατέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα στις 18 Μαΐου του 1994 σημειώθηκε το δεύτερο δυστύχημα. Το «Χιούι», στο οποίο επέβαιναν επτά άτομα, κατέπεσε στη λίμνη της Καστοριάς. Νεκροί εντοπίστηκαν ένας αξιωματικός και ένας πολίτης, ενώ ως εκ θαύματος γλίτωσαν οι υπόλοιποι πέντε επιβάτες.

Λίγους μήνες μετά συμβαίνει ακόμη ένα δυστύχημα. Επτά δασοκομάντος που συμμετείχαν σε κατάσβεση πυρκαγιάς στην περιοχή Περιστέρια Δράμας επιβιβάστηκαν στο ελικόπτερο.

Κατά την επιστροφή του στη βάση του, βρίσκει σε πυλώνα της ΔΕΗ και στη συνέχεια πέφτει σε βραχώδη περιοχή. Από τα συντρίμμια ανασύρονται νεκροί οι δασοκομάντος, αλλά και τα τρία μέλη του πληρώματος.

Στις 20 Φεβρουαρίου του 2006 το ελικόπτερο που επιβαίνουν 4 στρατιωτικοί απογειώθηκε από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας για νυκτερινή εκπαιδευτική πτήση. Στις 22:00 το βράδυ βρέθηκαν τα συντρίμμια του «Χιούι» με τους επιβαίνοντες νεκρούς.

Δύο χρόνια μετά και στις 18 Μαρτίου του 2008 ελικόπτερο «Χιούι» απογειώθηκε πάλι από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας με προορισμό τη Ρεντίνα. 28 λεπτά μετά χάθηκε το σήμα του και κατέπεσε στο Βασιλούδι Θεσσαλονίκης. Οι τρεις στρατιωτικοί επιβαίνοντες ανασύρονται νεκροί.