Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών για την BMW κατά το ξεκίνημα του 2017

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών για την BMW κατά το ξεκίνημα του 2017
Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών για την BMW κατά το ξεκίνημα του 2017
Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών. Το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα εντός εύρους στόχου. Διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Made in Germany: το BMW iNEXT θα κατασκευάζεται στο Dingolfing. Το BMW Group επιβεβαιώνει την πρόβλεψή του για όλο το 2017. Krüger: Έμφαση στην κερδοφορία και την αυστηρή εφαρμογή της Στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT.

Το BMW Group ξεκίνησε το οικονομικό έτος 2017 με ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο και σημείωσε τρομερή πρόοδο στην υλοποίηση της Στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT. Οι παραδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν σχεδόν στις 20.000 μονάδες το πρώτο τρίμηνο. Επιπλέον, το BMW Group ανακοίνωσε την πρόθεσή του να κατασκευάσει το BMW iNEXT, που βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής εξέλιξης της εταιρείας, στο εργοστάσιο του Dingolfing. Το iNEXT, το οποίο πρόκειται να αποκαλυφθεί το 2021, θα θέσει νέα πρότυπα αυτοματοποιημένης οδήγησης, εξηλεκτρισμού και συνδεσιμότητας. Η απόφαση αυτή υπογραμμίζει το σπουδαίο ρόλο της Γερμανίας στην ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών και τη διαμόρφωση της μελλοντικής μετακίνησης.

Το BMW Group κατέγραψε σημαντική αύξηση το πρώτο τρίμηνο σε έσοδα και καθαρά κέρδη. Μαζί με τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις, έσοδα από χρηματιστηριακές αξίες συνέβαλαν επίσης στη σημαντική αύξηση των κερδών προ φόρων. «Στόχος μας θα εξακολουθήσει να είναι η αυστηρή εφαρμογή της Στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT και η διασφάλιση μιας βιώσιμης υψηλής κερδοφορίας ώστε να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε τη μελλοντική μετακίνηση αξιοποιώντας τους πόρους μας. Με αυτό τον τρόπο η επιτυχία μας είναι μετρήσιμη», σχολίασε ο Harald Kr ü ger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Πέμπτη.

Το πρώτο τρίμηνο, το BMW Group ξεκίνησε την πιο σημαντική επίθεση μοντέλων στην ιστορία του με το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5. Περίπου 40 νέα και αναβαθμισμένα μοντέλα των τριών premium μαρκών του BMW Group θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2017 και 2018. «Οι πελάτες δηλώνουν ενθουσιασμένοι από τη νέα Σειρά 5 Sedan, και αυτό φαίνεται από την εξαιρετική υποδοχή του μοντέλου στην αγορά. Προβλέπουμε ότι οι τρεις premium μάρκες του BMW Group θα πετύχουν νέα ρεκόρ πωλήσεων το 2017 και ότι το Group θα παραμείνει κορυφαίος κατασκευαστής premium οχημάτων», δήλωσε ο Kr ü ger.

Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ανώτερη premium κατηγορία. Μέσα από τη στοχευμένη προσθήκη συναρπαστικών μοντέλων, το BMW Group στοχεύει σε σημαντική άνοδο πωλήσεων στην εν λόγω κατηγορία μέχρι το 2020. Μαζί με τη BMW Σειρά 7, το BMW Group θα λανσάρει και άλλα μοντέλα στην κατηγορία, όπως η BMW X7.

Νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το πρώτο τρίμηνο

Οι παραδόσεις αυτοκινήτων BMW, MINI και Rolls-Royce το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 5,3% στις 587.237 μονάδες (2016: 557.605). Όλες οι σημαντικές περιοχές πωλήσεων του Group συνέβαλαν σε αυτή την άνοδο. Χάρη στα ισχυρά αποτελέσματα, τα έσοδα του Group το διάστημα από Ιανουάριο μέχρι Μάρτιο ήταν πολύ υψηλότερα, στα 23.448 εκατ. ευρώ (2016: 20.853 εκατ. ευρώ, +12,4%). Τα Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν στα 2.646 εκατ. ευρώ, άνοδος 7,7% από το αντίστοιχο περσινό αποτέλεσμα 2.457 εκατ. ευρώ. Τα Κέρδη προ φόρων του Group (EBT) αυξήθηκαν σημαντικά 3.005 εκατ. ευρώ (2016: 2.368 εκατ. ευρώ). Αυτή η σημαντική αύξηση οφείλεται κυρίως στους εξής παράγοντες: εισροή 183 εκατ. ευρώ που συνδέεται με τη συμμετοχή νέων επενδυτών στην υπηρεσία χαρτογράφησης HERE, εισροή 122 εκατ. Ευρώ – κυρίως λόγω θετικών χρηματιστηριακών αξιών, και μία υψηλότερη συμβολή κέρδους από την Κινεζική κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd. Το περιθώριο EBT του Group αυξήθηκε στο 12,8% (2016: 11,4%) το πρώτο τρίμηνο. Το καθαρό κέρδος του Group αυξήθηκε κατά 31,0% στα 2.149 εκατ. ευρώ (2016: 1.641 εκατ. ευρώ).

«Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έθεσαν στέρεες βάσεις για να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας το 2017. Με δεδομένο ότι το BMW Group ξεκινά τη μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της εταιρείας, αναμένουμε ότι τα κόστη εκκίνησης και marketing για νέα μοντέλα να αυξηθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης θα επιβαρυνθούμε με υψηλές αρχικές δαπάνες σε σχέση με την ηλεκτρική μετακίνηση και την αυτόνομη οδήγηση», τόνισε ο Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Χρηματοοικονομικών. «Τα βραχυπρόθεσμα κέρδη δεν είναι ιδιαίτερης σημασίας για εμάς: παραμένουμε προσηλωμένοι στη βιώσιμη, επικερδή ανάπτυξη».

Αυτοκινητιστικός τομέας: περιθώριο EBIT εντός εύρους στόχου

Τα έσοδα 1ου τριμήνου από τον Αυτοκινητιστικό τομέα αυξήθηκαν κατά 10,0% στα 20.692 εκατ. ευρώ (2016: 18.814 εκατ. ευρώ). Το EBIT βελτιώθηκε κατά 6,1% στα 1.871 εκατ. ευρώ (2016: 1.763 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικό τομέα ανήλθε στο 9,0% (2016: 9,4%) και επομένως ήταν εντός του εύρους στόχου μεταξύ 8 και 10%. Λόγω των παραγόντων που περιγράψαμε παραπάνω, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 31,4% στα 2.279 εκατ. ευρώ (2016: 1.734 εκατ. ευρώ).

Τα οχήματα του BMW Group με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πέτυχαν πολύ καλά αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο με πωλήσεις σχεδόν 20.000 BMW i3, BMW i8 και BMW iPerformance plug-in υβριδικών, διπλάσιες από τις αντίστοιχες περσινές. «Επομένως, όλα δείχνουν ότι θα παραδώσουμε πάνω από 100.000 ηλεκτρικά οχήματα για πρώτη φορά το 2017», δήλωσε ο Kr ü ger.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα συγκέντρωσαν μερίδιο πάνω από 3% στις παραδόσεις οχημάτων του BMW Group το πρώτο τρίμηνο (Q1 2016: 1,7%).

Με το λανσάρισμα του BMW i3 πριν από τέσσερα χρόνια σχεδόν, το BMW Group ήταν από τους πρωτοπόρους στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης και από τότε συνεχίζει την ίδια στρατηγική. Όταν λανσαριστεί το πρώτο plug-in υβριδικό MINI το καλοκαίρι του 2017, το BMW Group θα έχει εννέα ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του. Το BMW i8 Roadster θα ακολουθήσει του χρόνου, ενώ το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό MINI αναμένεται το 2019. Το 2020, η BMW X3 με μπαταρία θα σηματοδοτήσει τον ερχομό της πλήρους ηλεκτροκίνησης στη βασική μάρκα του Group. Ένα χρόνο αργότερα, η νέα BMW iNEXT θα κυκλοφορήσει στην αγορά. Ως η νέα αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής εξέλιξης του BMW Group θα γίνει σημείο αναφοράς στους μελλοντικούς τομείς ACES - Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared (Αυτόνομο, Συνδεδεμένο, Ηλεκτρικό, Υπηρεσίες Κοινοχρησίας).

Οι παραδόσεις οχημάτων BMW ανήλθαν στις 503.445 μονάδες (2016: 478.743, +5,2%), ξεπερνώντας το μισό εκατομμύριο για πρώτη φορά το πρώτο τρίμηνο. Η άνοδος των πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, όπως η ναυαρχίδα του BMW Group, BMW Σειρά 7, και τα μοντέλα της οικογένειας the BMW X. Πουλήθηκαν σχεδόν 16.000 οχήματα της BMW Σειράς 7, 50,2% περισσότερο από την περσινή χρονιά. Οι πωλήσεις της BMW X 1 αυξήθηκαν κατά 29,5% στις 66.063 μονάδες το πρώτο τρίμηνο. Παρομοίως, η BMW X 3 (41.742 μονάδες, +7,8%) και η BMW X 5 (45.892 μονάδες, +17,7%) κατέγραψαν σημαντική άνοδο.

Πωλήσεις 83.059 μονάδων το πρώτο τρίμηνο του 2017 σημείωσε η μάρκα MINI (2016: 78.311 μονάδες, +6,1%). Το νέο MINI Clubman πέτυχε σημαντική άνοδο με τις παραδόσεις να αυξάνονται στις 14.830 μονάδες (2016: 12.173, +21,8%). Οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου του νέου MINI Cabrio τριπλασιάστηκαν στις 7.705 μονάδες (2016: 2.553). Με πωλήσεις 47.530 μονάδων, τα 3θυρα και 5θυρα μοντέλα MINI έφτασαν στα επίπεδα της περσινής χρονιάς (2016: 47.396 μονάδες, +0,3%).

Με το 2016 να αποτελεί τη 2η καλύτερη χρονιά ετήσιων πωλήσεων, οι πωλήσεις της Rolls - Royce Motor Cars το πρώτο τρίμηνο του 2017 εμφανίστηκαν αυξημένες από πέρσι. Αυτό οφείλεται στην πλήρη διαθεσιμότητα της Dawn στην αγορά συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. Συνολικά, 733 οχήματα Rolls-Royce παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο (+33,0%). Η ζήτηση για μοντέλα Rolls-Royce παραμένει ισχυρή στις περισσότερες περιοχές, αν και αυτό έρχεται σε αντίθεση με το συνεχιζόμενο ευμετάβλητο περιβάλλον της αγοράς στην παγκόσμια βιομηχανία πολυτελών οχημάτων συνολικά. Η Rolls-Royce εξακολουθεί να αγωνίζεται για μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η ανοδική τάση πωλήσεων του BMW Group συνεχίστηκε στην Ευρώπη, με 267.996 μονάδες (2016: 257.120) το πρώτο τρίμηνο, αύξηση 4,2% από πέρσι. Ισχυρή άνοδος αναφέρθηκε σε αρκετές αγορές, όπως η Μ. Βρετανία (+6,5%, 63.004 μονάδες), η Γαλλία (+5,4%, 21.943 μονάδες) και η Ιταλία (+6,7%, 21.278 μονάδες).

Οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου του BMW Group στην Ασία αυξήθηκαν κατά 9,2% ξεπερνώντας τις 200.000 μονάδες (200.140 μονάδες, 2016: 183.204 μονάδες). Σημαντική άνοδος επιτεύχθηκε στην Ηπειρωτική Κίνα, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,4% στις 142.958 μονάδες. Οι παραδόσεις 1ου τριμήνου στην Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 5,2% φτάνοντας τις 19.681 μονάδες.

Οι πωλήσεις στην περιοχή της Αμερικής αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 2,0% στις 102.238 μονάδες (2016: 100.245), συμπερ. 82.169 μονάδων που παραδόθηκαν σε πελάτες στις ΗΠΑ (+0,7%).

Νέο ρεκόρ πωλήσεων για τον τομέα μοτοσικλετών

Το τμήμα Μοτοσικλετών έκανε ένα επιτυχημένο ξεκίνημα της χρονιάς, παραδίδοντας 35.636 μοτοσικλέτες και maxi-scooters (2016: 33.788 μονάδες) κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, άνοδος 5,5% από πέρσι. Τα Έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,0% στα 623 εκατ. ευρώ (2016: 582 εκατ. ευρώ). Οι υψηλότεροι όγκοι και οι θετικοί παράγοντες μίγματος πωλήσεων βοήθησαν στην άνοδο του κέρδους προ φόρων και τόκων κατά 33,0% στα 125 εκατ. ευρώ (2016: 94 εκατ. ευρώ). Επηρεασμένο από εποχιακούς παράγοντες στην έναρξη της μοτοσικλετιστικής περιόδου, το περιθώριο ΕΒΙΤ του τμήματος ανήλθε στο 20,1% (2016: 16,2%). Τα κέρδη προ φόρων επίσης βελτιώθηκαν κατά 33,0% φτάνοντας τα 125 εκατ. ευρώ (2016: 94 εκατ. ευρώ).

Σταθερότητα στον τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών

Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Συνολικά 465,634 νέες συμβάσεις χρηματοδοτήσεων και leasing (2016: 413.372 συμβάσεις) υπογράφηκαν με πελάτες το διάστημα Ιανουαρίου και Μαρτίου, αύξηση 12,6%. Συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων με εμπόρους, 5.214.729 συμβάσεις χρηματοδοτήσεων και leasing ήταν ενεργές στο τέλος του 1ου τριμήνου (31 Μαρτίου 2016: 4.786.441 συμβάσεις), 8,9% παραπάνω από πέρσι. Τα έσοδα του τμήματος το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 16,8% στα 7.046 εκατ. ευρώ (2016: 6.032 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων ήταν 4.4% υψηλότερα στα 595 εκατ. ευρώ (2016: 570 εκατ. ευρώ).

Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού

Το μέγεθος του ανθρωπίνου δυναμικού του BMW Group αυξήθηκε κατά 3.0% από πέρσι και περιλαμβάνει 126.317 εργαζόμενους (2016: 122.692 εργαζόμενοι) σε όλο τον κόσμο. Το BMW Group συνεχίζει να προσλαμβάνει καταρτισμένους ειδικούς και στελέχη ΙΤ σε τομείς όπως η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Το BMW Group επιβεβαιώνει τους στόχους του για το οικονομικό έτος 2017

Το BMW Group είναι πεπεισμένο για την επίτευξη των προαναγγελθέντων στόχων του το τρέχον οικονομικό έτος, αντλώντας αυτή την αισιοδοξία από τις ισχυρές μάρκες, την ελκυστική γκάμα προϊόντων του και την προσδοκία ότι η γενικότερη ανοδική τάση θα συνεχιστεί στις διεθνείς αυτοκινητιστικές αγορές. Αυτοί οι ευνοϊκοί παράγοντες έρχονται σε αντίθεση με τα υψηλά επίπεδα αρχικών δαπανών για νέες τεχνολογίες, το σκληρό ανταγωνισμό και τα αυξανόμενα έξοδα προσωπικού. Το παγκόσμιο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να παραμείνει ρευστό.

Το BMW Group επιβεβαιώνει εκ νέου τους στόχους του για όλη τη χρονιά. «Προβλέπουμε ελαφρές αυξήσεις και επομένως νέα ρεκόρ, για τις πωλήσεις του Αυτοκινητιστικού τομέα και τα κέρδη προ φόρων το 2017», δήλωσε ο Krüger. Με τις τρεις premium μάρκες του, το BMW Group θεωρεί βέβαιο ότι θα παραμείνει ο παγκοσμίως κορυφαίος κατασκευαστής premium οχημάτων το 2017.

Τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού τομέα αναμένεται να αυξηθούν ελαφρώς μέσα στη χρονιά λόγω υψηλότερου όγκου πωλήσεων. Το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικό τομέα το 2017 αναμένεται να παραμείνει εντός του εύρους στόχου, μεταξύ 8 και 10%.

Οι προβλέψεις για το τρέχον οικονομικό έτος προϋποθέτουν ότι οι παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν θα αλλάξουν δραστικά.