Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Η αντλία ή "τρόμπα" βενζίνης και τα προβλήματα που βγάζει


Η αντλία ή  "τρόμπα" βενζίνης και τα προβλήματα που βγάζει
Έχουμε δύο ειδών αντλίες βενζίνης: 
Τις ηλεκτρικές και τις μηχανικές, με τις πρώτες να έχουν επικρατήσει στα καινούρια μοντέλα,  ενώ τις μηχανικές θα τις συναντήσουμε σε παλαιότερα αυτοκίνητα. Η δουλειά τους είναι να μεταφέρουν τη βενζίνη στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα. Η σχετικά απλή κατασκευή τους δεν ευνοεί τη συχνή εμφάνιση προβλημάτων ενώ και η γκάμα των προβλημάτων τους είναι μικρή. Βέβαια με την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως π.χ. το υγραέριο έχουν καταγραφεί πολλά προβλήματα σε σχέση με την τρόμπα βενζίνης...


Σε σχέση με τις μηχανικές αντλίες βενζίνης
• Στις μηχανικές τρόμπες που λειτουργούν με έναν τύπο μεμβράνης είναι σύνηθες -λόγω φυσικής φθοράς- αυτή η μεμβράνη να τρυπάει.
• Μια ακόμα περίπτωση -πάντα για τις μηχανικές- είναι να έχει φθαρεί το πιράκι που αποτελεί σημαντικό τμήμα για να μεταφέρεται η κίνηση από τον εκκεντροφόρο στην τρόμπα.

Ηλεκτρικές αντλίες:
• Σχετικά με τις ηλεκτρικές τρόμπες και σε αυτή την περίπτωση με την πάροδο του χρόνου επέρχεται η φθορά. Κυρίως οι εμβαπτιζόμενες τρόμπες -βρίσκονται μέσα στο δοχείο της βενζίνης, στο επάνω μέρος- εμφανίζουν οξείδωση στις επαφές των καλωδίων.
• Όλες οι ηλεκτρικές αντλίες, που διακρίνονται σε εξωτερικές και εμβαπτιζόμενες, αναστέλλουν τη λειτουργία τους όταν καίγεται το ρελέ της τρόμπας.
•  Επίσης κάποιες φορές οι φτερωτές της αντλίας, που αναλαμβάνουν να προωθήσουν τη βενζίνη στο σύστημα τροφοδοσίας, παρουσιάζουν φθορά.
• Επιπλέον στις εξωτερικές τρόμπες πολύ συχνά δημιουργείται πρόβλημα όταν υπερθερμανθούν.
• Κυρίως στις εμβαπτιζόμενες τρόμπες όταν η βενζίνη είναι κακής ποιότητας (π.χ. όταν περιέχει νερό ή βρομιές) η τρόμπα δεν έχει σωστή λειτουργία.

Όταν η τρόμπα βενζίνης έχει πρόβλημα:
• Σε σχέση με τις μηχανικές τρόμπες όταν το πιράκι που συμμετέχει στη μεταφορά της κίνησης από τον εκκεντροφόρο είναι φθαρμένο, η τρόμπα δε δουλεύει με συνέπεια να μην πηγαίνει βενζίνη στο σύστημα τροφοδοσίας.
• Την ίδια συνέπεια συναντάμε στις μηχανικές τρόμπες όταν έχει τρυπήσει η εσωτερική τους μεμβράνη.
• Στις εμβαπτιζόμενες ηλεκτρικές τρόμπες, όπου οι οξειδώσεις στις επαφές των καλωδίων είναι συχνές, προκαλείται βραχυκύκλωμα με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί η τρόμπα και να μη στέλνει βενζίνη στο σύστημα τροφοδοσίας.
• Το ίδιο συμβαίνει αν έχει καεί το ρελέ της ηλεκτρικής τρόμπας.
• Στις εξωτερικές τρόμπες -ηλεκτρικές ή μηχανικές- υπάρχει περίπτωση υπερθέρμανσης. Σε συνθήκες υπερθέρμανσης συνήθως αναστέλλεται η λειτουργία της τρόμπας αφού το μοτέρ που κινεί τις φτερωτές δε λειτουργεί. Βέβαια αν την αφήσουμε να κρυώσει το πιθανότερο είναι η τρόμπα να ξαναλειτουργήσει ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της τροφοδοσίας.
• Σε περίπτωση υπερθέρμανσης της μηχανικής τρόμπας υπάρχει μια λύση που μπορεί να βοηθήσει την τρόμπα να ρίξει τη θερμοκρασία της. Αν γνωρίζουμε το σημείο όπου βρίσκεται η τρόμπα, μπορούμε να την τυλίξουμε για λίγα λεπτά με ένα βρεγμένο πανί ώστε να πέσει η θερμοκρασία πιο γρήγορα και να ξαναλειτουργήσει.