Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

BMW GROUP: Πάνω από 100.000 ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα πουλήθηκαν για πρώτη φορά το 2017

BMW GROUP: Πάνω από 100.000 ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα πουλήθηκαν για πρώτη φορά το 2017
Το BMW Group σημείωσε σημαντική πρόοδο στη διαμόρφωση της βιώσιμης μετακίνησης το 2017. Για πρώτη φορά, η εταιρία πούλησε πάνω από 100.000 ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα μέσα σε...
ένα χρόνο. Αν και το ποσοστό οχημάτων diesel στην Ευρώπη μειώθηκε, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το στόλο μειώθηκαν ακόμα περισσότερο – φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 122 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Στο πλαίσιο της ολοκρατικής προσέγγισης της απανθρακοποίησης (decarbonisation), επιτεύχθηκε επίσης μία σημαντική εξέλιξη στον ενεργειακό εφοδιασμό των εργοστασίων παραγωγής της εταιρίας. Το 2017, για πρώτη φορά, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που αγοράστηκε από το BMW Group στην Ευρώπη προήλθε από ανανεώσιμες πηγές. Το BMW Group έκανε ένα ακόμα πρωτοποριακό βήμα στην προμήθεια σχετικών πρώτων υλών για ηλεκτροκίνηση το 2017 – για παράδειγμα, δίνοντας μεγαλύτερη διαφάνεια στην αλυσίδα εφοδιασμού κοβαλτίου.

Η νέα Έκθεση Βιωσιμότητας 2017, που θα δημοσιευτεί παράλληλα με τον Ετήσιο Απολογισμό της εταιρίας στις 21 Μαρτίου 2018, παρέχει λεπτομερή επισκόπηση όλων των δεδομένων και αριθμών. Το μήνυμα είναι σαφές: Το BMW Group έχει δεσμευτεί στη δημιουργία βιώσιμης μετακίνησης – από τους προμηθευτές μέχρι την παραγωγή και το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων.

«Για εμάς, αειφορία σημαίνει μελλοντική βιωσιμότητα – για το BMW Group και για την κοινωνία. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις και είμαστε έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουμε. Εξελίσσουμε καινοτόμες λύσεις μετακίνησης που δημιουργούν πρόσθετη αξία για τους πελάτες, την εταιρία και την κοινωνία», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG: «Σαν BMW Group δεν κάνουμε απλά ανακοινώσεις προγραμμάτων – φροντίζουμε και να υλοποιούνται». Εστιάζοντας από νωρίς στην ηλεκτροκίνηση, το BMW Group έχει ήδη κατακτήσει μία κορυφαία θέση στην αγορά ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι αδιαφιλονίκητος ηγέτης στις ταξινομήσεις νέων, πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 21%. Επομένως, το ποσοστό του BMW Group στην κατηγορία ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων είναι ήδη τριπλάσιο από το μερίδιό του στις παραδοσιακές κατηγορίες αυτοκινήτων.


Αυτή η επιτυχία στην πώληση ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων βοήθησε επίσης το BMW Group να προοδεύσει στην απανθρακοποίηση (decarbonizing) της προϊοντικής γκάμας του το 2017. Παρά το μειωμένο μερίδιο μοντέλων diesel σε βασικές αγορές, το BMW Group μείωσε τις μέσες εκπομπές CO2 από τον Ευρωπαϊκό στόλο τους στα 122 g/km (2016: 124g/km). Συνεπώς, οι εκπομπές CO2 είναι 42% χαμηλότερες από όσο το 1995. Στόχος είναι η επίτευξη μιας μείωσης 50% μέχρι το 2020.

«Σύμφωνα με την ολοκρατική στρατηγική βιωσιμότητας, το BMW Group αφενός υιοθετεί περιβαλλοντικές τεχνολογίες για τα προϊόντα του, αφετέρου εφαρμόζει αντιρρυπαντικά μέτρα στα εργοστάσια παραγωγής του. Μακροπρόθεσμος στόχος του BMW Group είναι η επίτευξη παραγωγής με μηδενικές εκπομπές CO2», δήλωσε η Ursula Mathar, επικεφαλής Βιωσιμότητας και Περιβαλλοντικής Προστασίας του BMW Group. Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο προς αυτή την κατεύθυνση επιτεύχθηκε το 2017: Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, όλη η ηλεκτρική ενέργεια που αγοράστηκε προερχόταν από 100% ανανεώσιμες πηγές. Στόχος είναι να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες περιοχές σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020.

Πολυάριθμα προγράμματα βοήθησαν το BMW Group να διαχειριστεί τους ενεργειακούς πόρους του πιο αποδοτικά το 2017 και να συνεχίσει τη μείωση του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακα (CO2): Για παράδειγμα, ανεμογεννήτριες στο εργοστάσιο της Λειψίας εξασφαλίζουν ότι το BMW i3 κατασκευάζεται αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας απαλλαγμένης από CO2. Μία νέα ‘φάρμα’ μπαταριών στις εγκαταστάσεις της περιοχής επιτρέπει την ένταξη της ενέργειας των ανεμογεννητριών του εργοστασίου στο δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο. Με αυτό τον τρόπο, μέχρι 700 χρησιμοποιημένες μπαταρίες υψηλής τάσης του BMW i3 αποκτούν μία ‘δεύτερη ζωή’, κάτι που επεκτείνει τη χρησιμότητά τους πέραν του τέλους κύκλου ζωής και εξοικονομεί πολύτιμους πόρους.

Η αυξανόμενη χρήση μπαταριών υψηλής τάσης σε ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα και η επαναχρησιμοποίησή τους στο πλαίσιο μιας ‘δεύτερης ζωής’ αυξάνει τις απαιτήσεις για μία καθαρή, διάφανη εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό ισχύει και για το κοβάλτιο ως πρώτη ύλη. Το 2017, το BMW Group έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που δημοσίευσε πληροφορίες για χυτήρια και χώρες προέλευσης της πρώτης ύλης. Το BMW Group διερευνά αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με ανεξάρτητο εταίρο με ποιο τρόπο μπορεί να βελτιωθεί βιώσιμα η κοινωνική και περιβαλλοντική κατάσταση σε ένα πρότυπο ορυχείο στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό.

Αυτά και πολλά ακόμα δεδομένα και αριθμοί σχετικά με την υλοποίηση της στρατηγικής βιωσιμότητας του BMW Group στους τομείς ‘προϊόντα και υπηρεσίες’, ‘παραγωγή και δημιουργία αξίας’ και ‘εργαζόμενοι και κοινωνία’ υπάρχουν στη νέα Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2017.

Η ουσία της βιώσιμης εξέλιξης, όπως και η αναφορά διαφάνειας αναγνωρίζονται επίσης από διεθνείς εμπειρογνώμονες: Το BMW Group είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων που έχει παρουσία στην κατάταξη της RobecoSAM AG για τους δείκτες βιωσιμότητας Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) κάθε χρόνο από το 1999. Στην κατάταξη του Carbon Disclosure Project (CDP), το BMW Group για μία ακόμα φορά κέρδισε την υψηλότερη αξιολόγηση ‘A’ για τη διαφάνεια και τα μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας για όγδοη συνεχή φορά. Το BMW Group πέτυχε επίσης κορυφαία κατάταξη ‘A’ στο Global Water Report του CDP, που αξιολογεί την υπεύθυνη χρήση νερού. Στην πιο πρόσφατη αξιολόγηση που καταρτίστηκε το 2016 από το Institute for Ecological Economy Research (IÖW) και τον επιχειρηματικό όμιλο ‘Future e.V.’, η Έκθεση Βιωσιμότητας του BMW Group αναδείχτηκε η καλύτερη αναφορά βιωσιμότητας από αντίστοιχες δημοσιεύσεις σημαντικών Γερμανικών Εταιριών.

Το BMW Group δημοσιεύει Εκθέσεις Βιωσιμότητας από το 2001 και από το 2013, αποκλειστικά σε μορφή διαδραστικού PDF. Η Έκθεση του 2017 καταρτίστηκε και πάλι σύμφωνα με τις οδηγίες των προτύπων Global Reporting Initiative (πρότυπα GRI, ολοκληρωμένο επίπεδο) και συμμορφώνεται πλήρως με τα κριτήρια του προτύπου αναφορών CSR στη Γερμανία. Όλα τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία στην αναφορά του 2017 επαληθεύτηκαν από εξωτερική εταιρία ελέγχου (Pricewaterhouse Coopers) σύμφωνα με τα εξής κριτήρια: αποτελέσματα, συμμετοχή μετόχων, σαφήνεια, αρτιότητα, ακρίβεια, αξιοπιστία και συγκρισιμότητα. Η ανεξάρτητη αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο ISAE 3000 (International Standard of Assurance Engagements).