Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Fiat: Νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης Firefly Turbo - Καμπύλες ροπής και ισχύος

Fiat: Νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης Firefly Turbo  - Καμπύλες ροπής και ισχύος
Το νέο 500X είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης Firefly, οι οποίοι σχεδιάστηκαν με γνώμονα την ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης, οδηγικής απόλαυσης, αλλά και οικονομίας καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι τα νέα κινητήρια σύνολα να προσφέρουν υψηλή ιπποδύναμη και ροπή με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία (20% πιο αθόρυβοι σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρες diesel) και 20% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες προηγούμενης γενιάς.


Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Σχεδιασμένοι γύρω από την αρχιτεκτονική ενός κυλίνδρου χωρητικότητας 0,33 λίτρων, η νέα γενιά κινητήρων Firefly Turbo είναι διαθέσιμη σε 3κυλινδρη έκδοση 1 λίτρου και 4κυλινδρη έκδοση 1,3 λίτρων. Η μικρότερη έκδοση αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αντίστοιχα η μεγαλύτερη έκδοση αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής και εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 6 σχέσεων. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.


Η αρχιτεκτονική των κινητήρων εξασφαλίζει αποδοτικότητα, υψηλή αξιοποίηση κοινών μηχανικών τμημάτων, τυποποίηση των εξαρτημάτων και της γραμμής παραγωγής, αλλά και μεγάλη ευελιξία για μελλοντικές εξελίξεις.

Οι νέοι κινητήρες Firefly Turbo είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος (η 3κυλινδρη έκδοση ζυγίζει μόλις 93 κιλά). Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α., συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Ακόμα μία πρωτοπορία των νέων κινητήρων είναι η παρουσίαση της 3ης γενιάς του συστήματος MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA), το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού - βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Τη γκάμα των κινητήρων βενζίνης του Νέου 500X συμπληρώνει ο ανανεωμένος 1.6 E-Torq με τους 110 ίππους, προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP, οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο.


Καμπύλη ροπής και ισχύος του κινητήρα Firefly Turbo 1.0lt 120HP