Translate:

H Fiat στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισίου



H Fiat επιστρέφει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισίου με ένα εντυπωσιακό σκηνικό και αρκετές μεγάλες παγκόσμιες πρωτιές, όπως επίσης με όλα τα μοντέλα της, επιδεικνύοντας την μοναδική θέση της μάρκας στα αυτοκινητιστικά δρώμενα.


Στο χώρο της Fiat αναπτύσσεται το θέμα "World I Want" (ο κόσμος που θέλω) προσπαθώντας να δείξει τα πράγματα μέσα από τα μάτια των παιδιών. Το σκηνικό στήθηκε από παιδιά που είχαν το ελεύθερο να δημιουργήσουν έναν χώρο σύμφωνα με την φαντασία τους και την πιο πράσινη σκέψη τους, όσον αφορά ένα πιο άνετο, ευχάριστο και οικολογικό μέλλον. Το αποτέλεσμα είναι μία ανάλαφρη ατμόσφαιρα με σπίτια που πετάνε στα σύννεφα και ουράνια τόξα να καλωσορίζουν τους επισκέπτες ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Στην κεντρική θέση βρίσκεται ο κινητήρας TwinAir, το παιδί της Fiat Powertrain Technologies, που αποδίδει...
85 HP από τα 875 cc του δικύλινδρου κινητήρα και αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την οικολογική υπόσταση της ιταλικής μάρκας. Το συγκεκριμένο υπερσύγχρονο μοτέρ διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις του Fiat 500, οι οποίες βέβαια με την σειρά τους, έχουν σημαντική θέση στο περίπτερο της εταιρείας. ‘Ενα ακόμη “πράσινο” highlight της Fiat, είναι η τεχνολογική καινοτομία που ξεκινάει με το Panda LPG, το οποίο εφοδιάζεται με έναν 1,2 lt κινητήρα με διπλή λειτουργία (βενζίνης και υγραέριο). To Panda LPG ανοίγει την συγκεκριμένη γκάμα LPG των μοντέλων της Fiat, που αποτελείται από 6 μοντέλα, τα οποία είναι διαθέσιμα από το τέλος του χρόνου στην Γαλλία αρχικά και στην Ευρώπη αμέσως αργότερα.

Στο περίπτερό της, η Fiat θα παρουσιάσει όλες τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την οικολογική της δέσμευση, καθότι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κερδίζει τον τίτλο της πιο οικολογικής εταιρείας, ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις στην Ευρώπη -με μέσο όρο εκπομπών CO2 για την γκάμα της, στα 127,8 g/km. Το παραπάνω δεδομένο και το συστήμα eco:Drive, που λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του 2008 στο Παρίσι, ενισχύουν την ηγετική θέση της Fiat σε ένα πιο πράσινο αυτοκινητιστικό μέλλον.

Το eco:Drive είναι μία εφαρμογή που μπορεί να την κατεβάσει κάποιος από την ιστοσελίδα της Fiat (www.fiat.com/ecodrive) και επιτρέπει να επεξεργαστεί ο οδηγός τα δεδομένα από τον τρόπο οδήγησής του, όπως αυτά καταγράφονται σε ένα USB stick. Επίσης η εφαρμογή προσφέρει συμβουλές και tips με σκοπό να διορθώσει, ή να βελτιώσει τον τρόπο οδήγησής του, με σκοπό την ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση και τις λιγότερες εκπομπές ρύπων. Η χρήση του eco:Drive είναι ευχάριστη, καθώς οι οδηγοί-χρήστες προσπαθούν να ανεβάσουν το eco:index τους κάθε μέρα, για να αναρριχηθούν στην διαδικτυακή κοινότητα, την eco:Ville. Μέχρι σήμερα, 42.000 χρήστες έχουν εξοικονομήσει πάνω από 3.000 τόννους CO2, διορθώνοντας τον τρόπο οδήγησης τους, σύμφωνα με τις παροτρύνσεις του eco:Drive, το οποίο είναι διαθέσιμο σε μία ευρεία γκάμα των αυτοκινήτων της Fiat όπως τα 500, 500C, Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Qubo, New Dolbo, αλλά και στα επαγγελματικά Grande Punto Van, Punto Evo Van, Fiorino, Doblo και Ducato.

Fiat 500 Blackjack special Series
Η ειδική έκδοση Blackjack του 500 αποτελεί ένα δείγμα απαράμιλλου ιταλικού στυλ. Ξεχωρίζει από το αποκλειστικό μαύρο χρώμα με την ματ υφή και τις 16’’ ζάντες αλουμινίου με την ιδαίτερη σχεδίαση, ενώ οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε κόκκινη απόχρωση, όπως επίσης και τα κέντρα των τροχών, με το λογότυπο 500. Στο εσωτερικό μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε κόκκινο δέρμα για τα καθίσματα, ή έναν συνδυασμό μαλακού δέρματος και υφάσματος σε μαύρη απόχρωση, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει και αυτός με την σειρά του πιο μαύρους τόνους και πιο δυναμική εμφάνιση. Το νέο Fiat 500 Blackjack θα είναι διαθέσιμο με όλα τα βενζινοκίνητα σύνολα της γκάμας του 500 και θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic των πέντε σχέσεων. Το 500 Blackjack προστίθενται σε μία γκάμα ειδικών εκδόσεων (όπως το 500 by Diesel, το 500 Pink κ.ο.κ.) και θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από τον Σεπτέμβριο.

“500 thousandth”: Ένα 500αράκι που γεννήθηκε από τους ανθρώπους του
Το “Fiat 500 Thousandth” κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισίου για να γιορτάσει το ρεκόρ πωλήσεων που έκανε το ιταλικό μικρό τον Απρίλιο αυτού του έτους. Σε μόλις 31 μήνες παραγωγής το 500 έχει πωλήσει πάνω από 500.000 μονάδες και αυτό ήταν η αφορμή για την δημιουργία της μοναδικής αυτής έκδοσης. Το “Fiat 500 Thousandth” είναι στολισμένο με 1500 τετράγωνες εικόνες που απεικονίζουν πρόσωπα ιδιοκτητών, διασημότητες και άλλους fan του αυτοκινήτου που έχουν συνεισφέρει στην εμπορική του πορεία. Το εκθεσιακό αυτό κομμάτι ακολουθείται από μία καμπάνια, μέσω του www.fiat500.com, στην οποία ο κάθε χρήστης μπορεί να στείλει φωτογραφίες, video μέσω του YouTube, μέχρι και ολόκληρο κείμενο περιγράφοντας την σχέση του με το 500 ή να δημιουργήσει ένα link στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.

Qubo MY 2011
Σχεδόν δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά του το Fiat Qubo ανανεώνεται με αρκετά νέα χαρακτηριστικά που αφορούν περισσότερο τους κινητήρες, τον πίνακα οργάνων, τα υλικά και υφάσματα του εσωτερικού και τις αποχρώσεις του αμαξώματος. Το Qubo MY 2011 θα φέρει κινητήρες βενζίνης που έχουν πάρει πιστοποίηση Euro 5, για τις εκπομπές ρύπων, καθώς και πετρελαιοκινητήρες δεύτερης γενιάς MultiJet με φίλτρο μικροσωματιδίων, και με σύστημα Start&Stop. Η γκάμα των μοτέρ θα εμπλουτιστεί με τον 1.3 Multijet των 95 HP. Ο νέος αυτός κινητήρας παρά την μεγαλύτερη ιπποδύναμή του, έχει τις ίδιες εκπομπές CO2 με τον προκάτοχό του, στα 113 g/km. Στην παλέτα των διαθέσιμων συνόλων θα προστεθεί επίσης και το 1.4 8V σύνολο των 77 HP, που λειτουργεί με διπλό καύσιμο (βενζίνη-φυσικό αέριο).

Τα χρώματα του ταμπλό και του πίνακα οργάνων έχουν ανανεωθεί. Στις εκδόσεις Dynamic και Trekking η κεντρική κονσόλα έχει αποκτήσει πιο πολυτελή υπόσταση, ενώ όλες οι εκδόσεις του Qubo μπορούν να εξοπλιστούν με το νέο σύστημα Blue&Me - TomTom, το οποίο συνδυάζει τις ευκολίες του γνωστού Blue&Me (ηχοσύστημα, Bluetooth κτλ) με την κορυφαία δύναμη πλοήγησης των TomTom συστημάτων. Ειδικότερα για την Trekking έκδοση η εξωτερική εμφάνιση έχει αναβαθμιστεί, με νέους προφυλακτήρες, οι οποίοι έχουν πιο... SUV χαρακτήρα και προστατευτικά.

Ένα νέο καινοτόμο χαρακτηριστικό που εισάγεται στην γκάμα του Qubo είναι το σύστημα Traction+ (διαθέσιμο στις εκδόσεις Trekking των 75 και 95 HP). Το Traction+ είναι ένα καινοτόμο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που χρησιμοποιεί τα δεδομένα από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου και μέσω του ESP προσομοιώνει την λειτουργία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Το σύστημα Traction+, σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης, ενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο ταμπλό και παραμένει ενεργό μέχρι τα 30 km/h.

Νέο Doblo 1.6 MultiJet (Euro 5) 90 HP με Dualogic κιβώτιο ταχυτήτων
Άλλη μια πρωτιά στο Παρίσι είναι αυτή του νέο Fiat Doblo με τον νέο 1.6 lt MultiJet κινητήρα πετρελαίου των 90 HP, ο οποίος συνδυάζεται με το Dualogic αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων και πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Στη συγκεκριμένη έκδοση, το νέο Doblo έχει μειωμένη κατανάλωση που φτάνει τα 5,0 lt/100km στον συνδυασμένο κύκλο και εκπομπές ρύπων της τάξης των 133 g/km. Το Doblo είναι ωστόσο διαθέσιμο και με εξάρι μηανικό κιβώτιο, ενώ και στις δύο εκδοχές του έχει στον βασικό εξοπλισμό του το σύστημα Start&Stop, το σύστημα ESP, τους πλευρικούς αερόσακους και βέβαια την καλύτερη για την κατηγορία του μεταφορική ικανότητα που φτάνει έως και τα 3.200 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα (χώρος αποσκευών στην πενταθέσια διάταξη: 790lt), λόγω και του τεράστιου μεταξονίου (μεγαλύτερο στην κλάση του) των 2.755 mm.

Fiat 500 και 500C με τον επαναστατικό TwinAir δικύλινδρο κινητήρα 85 HP
Το Fiat 500 είναι το πρώτο μοντέλο που φιλοξένησε κάτω από το μπροστινό καπό του την νέα οικογένεια των επαναστατικών κινητήρων της Fiat. Το δικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 875 cc έχει τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, από κάθε άλλο βενζινοκινητήρα παραγωγής παγκοσμίως, μόλις 95 g/km (92 g/km με το Dualogic αυτόματο κιβώτιο), χωρίς ωστόσο να θυσιαστούν οι επιδόσεις και η οδηγική ευχαρίστηση. Σε σχέση με ένα 1,2 lt 8V σύνολο, το δικύλινδρο μοτέρ των 85 HP έχει 25% περισσότερη δύναμη και περίπου 15% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Στην πραγματικότητα ωστόσο οι επιδόσεις του δικύλινδρου συνόλου μόνο με αυτές ενός 16V 1,4 lt κινητήρα μπορούν να συγκριθούν, αλλά η μεταξύ τους διαφορά σε κατανάλωση αγγίζει το 30%.

Το Fiat 500 με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, έχει τελική ταχύτητα 173 km/h και επιτάχυνση για τα πρώτα 100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα, ενώ τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου είναι εκπληκτικά χαμηλά: 4,0 και 4,1 lt/100km σε μικτό κύκλο για το χειροκίνητο και το Dualogic αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Το Fiat 500 TwinAir έχει στον εξοπλισμό του την λειτουργία ECO, η οποία ενεργοποιείται από ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και καταφέρνει να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας το μέγιστο ποσο της ροπής στα 100 Nm (από 145 Nm στην Normal επιλογή) στις 2.000 rpm μόλις και επιλέγοντας αυτόματα το City mode στο σύστημα διεύθυνσης. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει βέβαια και το σύστημα Start&Stop, όπως επίσης και το σύστημα GSI, που έχει ρυθμιστεί για να υποδεικνύει τις ιδανικές αλλαγές ταχύτητας ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, για να επιτευχθεί ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Σε σχέση με έναν κανονικό τετρακύλιδρο κινητήρα, με παρόμοιες επιδόσεις, το TwinAir σύνολο είναι σημαντικά μικρότερο (-23%) και ελαφρύτερο (-10%), αφήνοντας ανοιχτό τον δρόμο για περαιτέρω συνδυασμό του ακόμη και με υβριδικές τεχνολογίες.

Όπως είναι λογικό, το σύνολο TwinAir δανείζεται την επαναστατική τεχνολογία των MultiAir κινητήρων της Fiat, που εξελίχθηκαν από το τμήμα FPT (Fiat Powertrain Technologies) και λανσαρίστηκαν για πρώτη φορά πέρσι. Η καρδιά ενός MultiAir είναι ο ηλεκτρομαγνητικός έλεγχος των βαλβίδων και αντίστοιχα η άμεση διαχείριση του ποσοστού του αέρα που εισέρχεται στον θάλαμο κατά την καύση, μέσω αυτών. Η τεχνολογία MultiAir μειώνει τις βλαβερές εκπομπές ρύπων (λόγω του ελέγχου καύσης), αυξάνει την δύναμη του κινητήρα και κάνει ακόμη πιο ομαλή την παροχή δύναμης ανά το φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Συνοπτικά τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα τεχνολογίας MultiAir είναι:

• Μεγαλύτερη δύναμη κατά 10% σε σχέση με έναν συμβατικό κινητήρα ίσης χωρητικότητας
• 15% περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές
• Μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και σημαντικά λιγότερες εκπομπές CO2, λόγω της καλύτερης καύσης του καυσίμου
• Λιγότερα κατάλοιπα στον κινητήρα λόγω της σωστότερης λειτουργίας των βαλβίδων
• Πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, λόγω της άμεσης παροχής αέρα στον θάλαμο καύσης και στον ακαριαίο έλεγχο των βαλβίδων


Η γκάμα FIAT με κινητήρες LPG Εuro 5
Στο Παρίσι η Fiat παρουσιάζει το νέο Panda LPG (καύσιμο LPG/υγραέριο), που ανταποκρίνεται στις Euro 5 προδιαγραφές και αναμένεται να περάσει στις αγορές της Ευρώπης από τα τέλη του έτους. Έχοντας την πρωτοκαθεδρία στις εναλλακτικές μορφές καυσίμων, το 2009 η Fiat πούλησε πάνω από 80.000 LPG αυτοκίνητα και τα νούμερα αυτά ξεπερνάνε τις 200.000 αν υπολογιστούν και τα Natural Power μοντέλα της φίρμας που έχουν πωληθεί. Με την εμπειρία που έχει στον συγκεκριμένο χώρο λοιπόν, η Fiat εισάγει την γκάμα των Euro 5 LPG μοντέλων της, που περιλαμβάνει τα: Panda 1.2 69 HP, Grande Punto 1.4 77 HP, Punto Evo 1.4 77 HP, Bravo 1.4 90 HP, και πολύ σύντομα το 500 1.2 69 HP.

Για την συγκεκριμένη γκάμα μοντέλων η Fiat αποφάσισε να προσφέρει ένα σύστημα σχεδιασμένο, κατασκευασμένο και εγγυημένο από την ίδια την μάρκα, εκμεταλλευόμενη την πείρα της στα μοντέλα που κινούνται με καύσιμο υγραερίου. Το δοχείο αποθήκευσης του LPG υγραερίου είναι τοποθετημένο στον χώρο της ρεζέρβας, ώστε να μην παίρνει χώρο από αυτόν των αποσκευών (αντί ρεζέρβας τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν κιτ επισκευής ελαστικού), ενώ η χωρήτικότητά του διαφέρει ανάλογα με το αυτοκίνητο: 39 lt για το Punto Evo, 41 lt για το Bravo, 31 για το Panda και το 500. Τα LPG μοντέλα συνεχίζουν να έχουν την δυνατότητα να κινούνται με βενζίνη και η εναλλαγή μεταξύ των καυσίμων μπορεί να γίνει ακόμη και εν κινήσει, απλά με την πίεση ενός μπουτόν. Με συνδυασμένη την αυτονομία και των δύο ρεζερβουάρ (βενζίνης και LPG) η συνολική αυτονομία του Punto Evo ξεπερνά τα 1300 Km.

Τα πλεονεκτήματα του LPG (Liquid Petroleum Gas)
Πρώτο και κυριότερο, το LPG προσφέρει οικονομικά οφέλη καθότι το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης (περίπου -50%). Ύστερα το LPG έχει και περιβαντολογικά οφέλη, αφού πρόκειται για υδρογονάνθρακα ο οποίος προέρχεται από απλές μεθόδους διύλισης, χωρίς πολλαπλά πρόσθετα. Αυτό σημαίνει ότι δεν περιέχει βλαβερές ουσίες όπως βενζόλιο ή μόλυβδο. Επίσης κατά την καύση του δεν παράγει μικροσωματίδια τύπου PM10, που είναι εξαιρετικά ρυπογόνα για την ατμόσφαιρα. Γι αυτόν τον λόγο μερικές κυβερνήσεις έχουν ξεκινήσει την παροχή κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτων που κινούνται με LPG (στην Γαλλία το bonus είναι της τάξεως των 2.000 ευρώ).

Ένα αυτοκίνητο με εργοστασιακό σύστημα LPG καύσης έχει ωστόσο επιπλέον οφέλη από μία after market εφαρμογή. Για παράδειγμα, η χρήση εξειδικευμένων υλικών και δοκιμασμένων εξαρτημάτων εγγυάται την σωστή λειτουργία της διαχείρησης καυσίμου, ενώ αφού δεν γίνονται τροποποιήσεις στο πλαίσιο του αυτοκινήτου δεν αλλάζει η συμπεριφορά του, η άνεση, αλλά και η ασφάλειά του.

Νέο Fiat Bravo 1.4 (140 HP) MultiAir Turbo Start&Stop Euro 5
Ο νέος 1.4 MultiAir κινητήρας που πέρασε στην γκάμα του Bravo, είναι ένας από τους καλύτερους κινητήρες σε αναλογία ρύπων και επιδόσεων. Με μόλις 132 g/km σε συνδυασμένο κύκλο αποτελεί την κορυφή της κλάσης, ενώ παράλληλα οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 230 Nm από τις μόλις 1.750 rpm. Η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου είναι εξίσου σημαντική, τόσο λόγω της MultiAir τεχνολογίας, όσο και του συστήματος Start&Stop, που διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Το νέο Bravo 1.4 MultiAir των 140 HP επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση μόλις 5,7 lt/100Km, ενώ με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν θυσιάζεται η οδηγική ευχαρίστηση, που προσφέρει το στιβαρό πλαίσιο και το στήσιμο του ιταλικού μικρομεσαίου.

Για αυτούς που αναζητούν περισσότερο καθαρόαιμα οδηγικά στοιχεία, το Bravo εξοπλίζεται με την επιλογή Sport, που αλλάζει άμεσα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως η απόκριση στο γκάζι και η αίσθση του συστήματος διεύθυνσης.

Τέλος να αναφέρουμε ότι το 120 HP T-Jet σύνολο με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, απέκτησε και αυτό τον τίτλο του Euro 5 κινητήρα, με τις εκπομπές CO2 να έχουν πέσει από τα 149 g/km (Euro 4 κινητήρας) στα 146 g/km και έτσι πλέον ολόκληρη η γκάμα των βενζινοκινητήριων Bravo έχει τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές Euro 5 για τις εκπομπές ρύπων, συμπληρώνοντας έτσι την πράσινη οικογένεια των αυτοκινήτων της Fiat.
[FIAT]