Translate:

FIAT: Ευέλικτες συμβάσεις εργασίας


Ανάσα ζωής για το ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori της Fiat στο Τορίνο αποτελεί η συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία και τα εργατικά συνδικάτα, παρά το γεγονός ότι συνοδεύτηκε από έντονο παρασκήνιο και έχει πυροδοτήσει σφοδρές επικρίσεις, καθώς παρακάμπτει τη συλλογική σύμβαση εργασίας.

Το σημείο αυτό αποτέλεσε και το βασικό «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις της μεγαλύτερης ιταλικής βιομηχανίας με τα συνδικάτα, με αποτέλεσμα η τελική συμφωνία όχι μόνο να μην εγκριθεί, αλλά και να χαρακτηριστεί ως «κοινωνική βαρβαρότητα» από το αριστερών καταβολών συνδικάτων των μεταλλουργών Fiom.

Στον αντίποδα και υπό την απειλή ακόμη και της διακοπής της λειτουργίας του εργοστασίου, τα υπόλοιπα τρία...
μεγάλα συνδικάτα, Fismic, Fim και Uilm, έδωσαν τη συγκατάθεσή τους για τη συμφωνία που προβλέπει, μεταξύ άλλων, ευέλικτες σχέσεις εργασίας σε θέματα ωραρίου και αποδοχών.

Αντίτιμο
Η «ανταρσία» της Fiom δεν είναι ωστόσο δίχως αντίτιμο, καθώς δεν θα έχει στο εξής τη δικαιοδοσία να εκπροσωπεί εργαζόμενους στην εταιρεία. Στις σκληρές διαπραγματεύσεις του τελευταίου μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, επαναλάμβανε με κάθε ευκαιρία την αναγκαιότητα της επίτευξης συναίνεσης από την πλευρά των συνδικάτων.

Ως «αντάλλαγμα» προέτασσε την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ζημιογόνου εργοστασίου που σε διαφορετική περίπτωση ήταν προγραμματισμένο να διακόψει την παραγωγή των περισσότερων μοντέλων της εταιρείας, πλην του Fiat Mito. Υπό την προϋπόθεση της έγκρισης της νέας σύμβασης εργασίας, η Fiat έχει δεσμευθεί να επενδύσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ στο Mirafiori την ερχόμενη διετία.

Παραγωγή
Σκοπός της είναι να καταστήσει το εργοστάσιο κέντρο παραγωγής των μοντέλων της Alfa Romeo και των τζιπ της Chrysler στην Ευρώπη, με απώτερο στόχο την παραγωγή 280.000 αυτοκινήτων ετησίως, έναντι 178.000 σήμερα, από τα τέλη του 2012. Η νέα γραμμή παραγωγής θα στηρίζεται στα πρότυπα της αμερικανικής Chrysler, στην οποία η Fiat κατέχει το 20% μετά τη συμφωνία-μαμούθ του 2009.

Τα σχέδια του κ. Μαρκιόνε αποτελούν τμήμα της πρωτοβουλίας του «Fabrica Italia», η οποία, αν και έχει στόχο να διασώσει την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, προβλέποντας επενδύσεις ύψους 20 δισ. ευρώ και διπλασιασμό της εγχώριας παραγωγής έως το 2014, έχει εξαγριώσει τους εργαζόμενους. Και τούτο διότι, αν και είναι από τους καλύτερα προστατευόμενους σε όλο τον κόσμο, θα πρέπει να δεχθούν νέα πιο ευέλικτα συμβόλαια, αμερικανικού στιλ. Σημειώνεται ότι ανάλογος σάλος είχε προκληθεί και το καλοκαίρι με την επικύρωση της σύμβασης εργασίας στο εργοστάσιο Pomigliano κοντά στη Νάπολη.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ