Translate:

Πάμε για ενιαία «Τηλεδιόδια» σε όλο το Εθνικό Δίκτυο Οδικών Αξόνων. Συστήθηκε Επιτροπή Διαλειτουργικότητας στο υπουργείο Υποδομών για τις τεχνικές και οικονομικές προδιαγραφές του έργου.

Μία νέα περιοχή έργων για εταιρείες πληροφορικής ανοίγεται με την δημιουργία του «Τηλεδιοδίου», δηλαδή μίας νέου τύπου κάρτας διοδίων, που θα είναι συμβατή με όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας και πιθανόν και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μέσω της νέας κάρτας θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά το Κεντρικό Σύστημα Καταγραφής Διελεύσεων και Εσόδων, που θα δημιουργήσει το υπουργείο Υποδομών για να μπορέσει παράλληλα να ελέγξει τα έσοδα των διοδίων για την καλύτερη τήρηση των συμφωνιών παραχώρησης. Παράλληλα η χρήση και η εφαρμογή των «Τηλεδιοδίων» θα έχει ως αποτέλεσμα εκπτώσεις, προσφορές και ειδικά εμπορικά πακέτα στο αντίτιμο των διοδίων και πάνω από όλα αυτά θα είναι δυνατή η χιλιομετρική χρέωση και όχι με σημερινή καταβολή ενιαίου εισιτηρίου.

Το Ηλεκτρονικό Διόδιο θα λύσει ορισμένα σημαντικά σημερινά προβλήματα όπως:...

1) Τη χρέωση διοδίων όχι με ενιαίο εισιτήριο αλλά με την απόσταση που διανύεται.
2) Την ενοποίηση των διαφορετικών συστημάτων χρέωσης διοδίων που λειτουργούν σήμερα και η άμεση εναρμονισμού τους.
3) Η απόφαση της Κομισιόν που από το 2009 ζητά ενιαίο σύστημα τηλεδιοδίων για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2012 για τα φορτηγά και το 2014 για τα ΙΧ.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η χρέωση του αυτοκινήτου από μία ηλεκτρονική κάρτα διοδίων, η οποία θα είναι συμβατή με τους σταθμούς διοδίων όλων των αυτοκινητοδρόμων των συμβάσεων παραχώρησης του ΤΕΟ, της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.

Ηδη ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημήτρης Ρέππας υπέγραψε απόφαση με την οποία συστήνεται σχετική επιτροπή «για την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εξέταση θεμάτων εμπορικής εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια».

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής ορίσθηκε ο Καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Σταθόπουλος, ο οποίος έχει σημαντική εμπειρία στον σχεδιασμό ανάλογων συστημάτων και διετέλεσε επιστημονικός υπεύθυνος σε ανάλογα ερευνητικά προγράμματα. Στην ίδια ομάδα θα συμμετάσχει ο αρμόδιος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Λαμπρόπουλος, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, της Εγνατίας Οδού, του ΤΕΟ και όλων των παραχωρησιούχων των οδικών έργων που πραγματοποιήθηκαν μέσω συμβάσεων παραχώρησης.

Η απόφαση του υπουργού κ.Δημήτρη Ρέππα ορίζει ως αντικείμενο έργου της Επιτροπής την «προώθηση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εμπορική εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια». Ενδεικτικά σε αυτά περιλαμβάνονται:

Α) Η διασύνδεση των συστημάτων ηλεκτρονικής πληρωμής των φόρων χρέωσης διοδίων για την εξασφάλιση της δυνατότητας διέλευσης από όλες τις περιοχές διοδίων στο εθνικό διευρωπαϊκό δίκτυο με ένα μόνο συμβόλαιο έγκυρου παρόχου υπηρεσίας τηλεδοδίων.
Β) Ο καθορισμός των βημάτων για την εξέλιξη του συστήματος και την ένταξη των στοιχείων διαλειτουργικότητος του στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων.
Γ) Θέματα αναγνώρισης και βεβαίωσης παραβάσεων, καταλογισμού χρεώσεων και ελέγχου τήρησης των υποχρεώσεων των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων.
Δ) Η δυνατότητα χρέωσης των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση, η θέσπιση εκπτώσεων σε ειδικές κατηγορίες χρηστών ή η καθιέρωση εμπορικών πακέτων.

Τα «Τηλεδιόδιο» θεσπίστηκαν στην Ελλάδα το 2007 με Προεδρικό Διάταγμα του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, με την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 52/2004 με τελικό στόχο την κίνηση του οδηγού στην Ελλάδα και την Ε.Ε. με μία συσκευή και ένα διόδιο.