Προσαρμοσμένη αναζήτηση
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Συμπληρώστε και σεις το ερωτηματολόγιο αξιοπιστίας του αυτοκινήτου σας πατώντας εδώ>>

Oberschleissheim - Μόναχο: Το BMW Group σχεδιάζει μονάδα προσθετικής κατασκευής

Oberschleissheim - Μόναχο: Το BMW Group σχεδιάζει μονάδα προσθετικής κατασκευής
Το BMW Group πρόκειται να επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ σε μία νέα Μονάδα Προσθετικής Κατασκευής στο Oberschleissheim, βόρεια του Μονάχου, με σκοπό να επιταχυνθεί η...
εξέλιξη της τεχνογνωσίας σε αυτό τον τομέα. Ο Udo Hänle, Υπεύθυνος Ενσωμάτωσης Παραγωγής και Πιλοτικού Εργοστασίου δήλωσε: «Η νέα μας Μονάδα Προσθετικής Κατασκευής θα συγκεντρώσει όλες τις τεχνολογικές ειδικότητες του BMW Group στην τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing) κάτω από μία στέγη. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάζουμε νέες τεχνολογίες από νωρίς, παραμένοντας πρωτοπόροι στο χώρο».

Ο Jens Ertel, Επικεφαλής του Κέντρου Προσθετικής Κατασκευής του BMW Group και μελλοντικός διευθυντής της Μονάδας, προσθέτει: «Η νέα μας Μονάδα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην Προσθετική Κατασκευή του BMW Group. Η ομάδα θα αξιολογεί νέες και υπάρχουσες τεχνολογίες τόσο στην εκτύπωση πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων όσο και στην εξέλιξή τους σε επίπεδο μαζικής παραγωγής. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε τη βέλτιστη τεχνολογία και αλυσίδα επεξεργασίας, είτε πρόκειται για μεμονωμένα εξαρτήματα, είτε για μικρές παρτίδες παραγωγής, ή ακόμα και για παραγωγή μεγάλης κλίμακας».

Στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group, η νέα Μονάδα Προσθετικής Κατασκευής θα εφαρμόζει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες του είδους όπως γίνεται σε ένα πιλοτικό εργοστάσιο και θα επιτρέπει τη χρήση τους εντός του δικτύου. Από τα εξαρτήματα που θα δημιουργούνται εκεί, άλλα θα χρησιμοποιούνται την κατασκευή πρωτοτύπων, ενώ άλλα θα προορίζονται για μαζική παραγωγή ή εξατομικευμένες λύσεις. Η Μονάδα θα λειτουργεί επίσης και σαν κοιτίδα διεπιστημονικής εκπαίδευσης και διαφόρων project, όπως για μηχανικούς εξέλιξης. Με την έναρξη της λειτουργίας της στις αρχές του 2019, θα φιλοξενεί μέχρι 80 συνεργάτες.



Μεγάλες δυνατότητες στη μαζική παραγωγή για εξατομικευμένα εξαρτήματα οχημάτων.

Η προσθετική κατασκευή (additive manufacturing) αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος παραγωγής του BMW Group και προσφέρει σημαντικές δυνατότητες για μαζική παραγωγή. Πιο πρόσφατα έχει χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή εξαρτημάτων του BMW i8 Roadster*. Jens Ertel: «Με το BMW i8 Roadster, το BMW Group έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που παρήγαγε μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης μία παρτίδα αρκετών χιλιάδων μεταλλικών εξαρτημάτων, που αποτελούν βάση έδρασης για το κάλυμμα του soft-top». Κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, το εκτυπωμένο εξάρτημα είναι ελαφρύτερο από ένα αντίστοιχο χυτό (διαμόρφωση μέσω ψεκασμού) αλλά πολύ πιο άκαμπτο. Η ‘βιονική’ γεωμετρία του, εμπνευσμένη από σχήματα που συναντάμε στη φύση, βελτιστοποιήθηκε για τους σκοπούς της 3D εκτύπωσης.

Η προσθετική κατασκευή είναι ιδιαίτερα σημαντική στην παραγωγή εξατομικευμένων εξαρτημάτων. Το νέο πρόγραμμα MINI Yours Customised, για παράδειγμα, επιτρέπει στους πελάτες, να σχεδιάζουν ορισμένα εξαρτήματα οι ίδιοι. Ένθετα ενδείξεων και διακοσμητικές λωρίδες ταμπλό, μπορούν να εκτυπώνονται τρισδιάστατα σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές τους.

Αποκέντρωση της παραγωγής – παραγωγή σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς.

Το BMW Group εκτιμά ότι με την πάροδο του χρόνου θα μπορεί να κατασκευάζει εξαρτήματα απευθείας εκεί όπου είναι περισσότερο απαραίτητα – μία ιδέα που υπόσχεται τεράστιες δυνατότητες. Jens Ertel: «Οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές που λειτουργούν αυτή τη στιγμή σε όλο το δίκτυο παραγωγής μας αντιπροσωπεύουν ένα πρώτο βήμα προς την τοπική παραγωγή εξαρτημάτων. Ήδη χρησιμοποιούμε τρισδιάστατη εκτύπωση για την κατασκευή εξαρτημάτων πρωτοτύπων σε Spartanburg (ΗΠΑ), Shenyang (Κίνα) και Rayong (Ταϊλάνδη). Στο μέλλον, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να εντάξουμε πλήρως τη διαδικασία στις τοπικές δομές παραγωγής, για μικρές παρτίδες παραγωγής, ειδικές εκδόσεις χωρών και εξατομικεύσιμα εξαρτήματα – με την προϋπόθεση ότι θα είναι μία επικερδής λύση». Κάτι τέτοιο, θα έκανε την προσθετική κατασκευή μία συμφέρουσα προσθήκη στις υπάρχουσες τεχνολογίες παραγωγής.

Επενδύσεις μέσω της BMW i Ventures .

Για το BMW Group, οι επενδύσεις σε start-ups έχουν αποδειχτεί πολλά υποσχόμενες όχι μόνο από στρατηγικής αλλά και εμπορικής πλευράς. Επιπλέον, αντιπροσωπεύουν μία βιώσιμη στρατηγική με προστιθέμενη αξία.

Τον Σεπτέμβριο του 2016, για παράδειγμα, το τμήμα επενδυτικών κεφαλαίων του BMW Group, BMW i Ventures, επένδυσε στην εταιρία Carbon που εδρεύει στη Silicon Valley. Η τεχνολογία εκτύπωσης DLS (digital light synthesis) της Carbon έφερε την επανάσταση στην παραγωγή εξαρτημάτων με επιφάνειες υψηλής ποιότητας. Αυτή η τεχνική επιτρέπει την κατεργασία μεγαλύτερων επιφανειών πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με την ψηφιακή, επιλεκτική τρισδιάστατη εκτύπωση. Η Carbon και το BMW Group συνεργάζονται από το 2015.

Μία ακόμα επένδυση στην προσθετική κατασκευή έγινε το Φεβρουάριο του 2017, αυτή τη φορά στην start-up Desktop Metal. Η Desktop Metal ειδικεύεται στην τρισδιάστατη εκτύπωση μεταλλικών εξαρτημάτων και έχει εξελίξει πολύ παραγωγικές και καινοτόμες τεχνολογίες. Τώρα συνεργάζεται στενά με το Κέντρο Προσθετικής Κατασκευής του BMW Group.

Τον Ιούνιο του 2017, το BMW Group επένδυσε σε μία εταιρία με την ονομασία Xometry, που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία αλυσίδας προμηθειών. Η Xometry είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει προμηθευτές και κατασκευαστές από διαφορετικούς τομείς. Πιλοτικά προγράμματα είναι ήδη υπό εξέλιξη σε ποικίλους τομείς, όπως η παραγωγή ανταλλακτικών.

Τέτοιου είδους συνεργασίες με πρωτοπόρους εταίρους στόχο έχουν να επιταχυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών προσθετικής κατασκευής.

Ψηφιακές μέθοδοι παραγωγής για την εξέλιξη και κατασκευή οχημάτων.

Χάρη στις τεράστιες δυνατότητες στην ταχεία παραγωγή εξαρτημάτων υψηλής ποιότητας ανεξαρτήτως γεωμετρίας, η τρισδιάστατη εκτύπωση χρησιμοποιείται στην κατασκευή πρωτότυπων οχημάτων του BMW Group από το 1991. Τα εξαρτήματα κατασκευάζονται αποκλειστικά από ψηφιακά δεδομένα, καταργώντας την ανάγκη για κλασικά εργαλεία όπως πρέσες και καλούπια. Προς το παρόν, αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται περισσότερο για μικρές παρτίδες παραγωγής εξατομικευμένων και συχνά εξαιρετικά περίπλοκων εξαρτημάτων.

* Κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων του BMW i8 Roadster: Κατανάλωση μικτού κύκλου 2,1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 14.5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 46 g/km.

(Όλες οι τιμές βασίζονται στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών με τη χρήση στάνταρ ελαστικών).

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO2, ηλεκτρικής κατανάλωσης και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση την εποχή της έγκρισης τύπου. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία και διαφέρουν ανάλογα με τις διαστάσεις ζαντών / ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού. Οι τιμές για οχήματα που επισημαίνονται με (**) ήδη βασίζονται στη νέα οδηγία WLTP και έχει γίνει αναγωγή στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης. Αναφορικά με αυτά τα οχήματα, για σχετικούς φόρους και τα όποια ειδικά τέλη που βασίζονται σε εκπομπές CO2, οι τιμές CO2 ίσως διαφέρουν από αυτές που αναφέρονται εδώ. Οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw-EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ορίζει ο κύκλος NEDC.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ειδικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος των νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρακαλούμε ανατρέξτε στο σχετικό εγχειρίδιο " Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars ", που διατίθεται σε όλο το δίκτυο εμπόρων από τη Deutschen Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen και στη http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. ManualCO2 (PDF - 2.7 MB ή στο http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html

Το δίκτυο παραγωγής του BMW Group

Η ισχυρή ζήτηση από πλευράς πελατών και το λανσάρισμα νέων μοντέλων δημιούργησαν υψηλές απαιτήσεις στη δυναμικότητα παραγωγής του δικτύου του BMW Group το 2017. Με την κατασκευή 2.505.741 οχημάτων για τις μάρκες BMW, MINI και Rolls-Royce, οι όγκοι παραγωγής έφτασαν σε νέα ρεκόρ όλων των εποχών. Η κατανομή οχημάτων είναι 2.123.947 BMW, 378.486 MINI και 3.308 Rolls-Royce. Τα Γερμανικά εργοστάσια της εταιρίας κατασκεύασαν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή σχεδόν το μισό όγκο παραγωγής.

Με την απαράμιλλη ευελιξία του, το κορυφαίο σύστημα παραγωγής είναι πανέτοιμο για να υποδεχτεί το μέλλον. Βασισμένο στη Στρατηγική NUMBER ONE > NEXT, χαρακτηρίζεται από ένα υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας και αξιοπιστίας διαδικασιών. Η τεχνογνωσία παραγωγής του BMW Group αποτελεί αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και συμβάλλει στην κερδοφορία της εταιρίας και τη συνεχή επιτυχία της.

Η ποιότητα και η ταχύτητα απόκρισης είναι σημαντικοί παράγοντες στο σύστημα παραγωγής της BMW, όπως και η ευελιξία. Η ψηφιοποίηση, οι τυποποιημένες αρθρωτές φιλοσοφίες και η έξυπνη συνθετική δομή μαρτυρούν το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας στο δίκτυο παραγωγής. Ταυτόχρονα, το σύστημα παραγωγής προσφέρει ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης και επιτρέπει στους πελάτες να αλλάζουν τις επιλογές εξοπλισμού μέχρι και έξι ημέρες πριν την παράδοση του οχήματός τους.